Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Nicolay er en hyggelig kar. Håper han får rett. DN forsiden i morgen :

5 Likes

Jeg har tidligere skrevet hvorfor jeg bruker 10år mot FED-renta istedenfor 10-2 år som er mest vanlig. Årsaken er at 10-FED har vært mer pålitelig enn 10-2 og kommer også nærmere nedturen.
Så til poenget :
Nå har også 10år-FED renta invertert :chart_with_downwards_trend::partying_face:

7 Likes

Sikkert en hyggelig fyr.
At han selger unna alt av aksjer har jeg ingen tro på.

Senest idag kjørte han følgende på twitter.

4 Likes

Skal vel bare skremme ut småaksjonærer for egen vinning…

2 Likes

Hva hendte med futtene i US? Rett opp.

DJIA F 33,920 359 1.07%
S&P F 4,035.00 69.00 1.74%
NASDAQ F 12,050.75 316.00 2.69%
2 Likes

The PPI for final demand measures the average change in prices received by domestic producers of goods, services, and construction sold for personal consumption, capital investment, government, and export.

2 Likes
4 Likes

– Det blir smertefullt hver gang

– Jeg ser på et arbeidsmarked som er så stramt at jeg ikke vet hvordan vi skal fortsette å ta dette nivået av inflasjon ned uten at økonomien virkelig bremser, og kanskje til og med faller, før vi kommer dit, sier hun i et intervju med Wall Street Journal.

– Jeg ville ha elsket det hvis det fantes en vei, og jeg har sett noen tegne opp den veien. Jeg har i mine 40 år i Fed ikke sett ett tilfelle med denne type innstramning som ikke ga noen smertefulle utfall, fortsetter George, som går av med pensjon i januar.

3 Likes

Boligindeks i USA stuper videre, under konsensus

1 Like

Håper subprime lån er en saga blott.

1 Like

Ja, hvor går veien videre? Blir det julerally også i år?

2 Likes

Nye ath med blow off-top?

1 Like
1 Like

Samtidig ang. Flyr:
image

4 Likes
2 Likes
2 Likes

Har litt tid på oss da?

7 Likes

Jeg tror det er feil lekse å lære her :laughing:

Tror det er en ting som er veldig, veldig forskjellig fra forrige gang. Kanskje denne? :thinking:

ref: 12-month percentage change, Consumer Price Index, selected categories

We are all at a wonderful ball where the champagne sparkles in every glass and soft laughter falls upon the summer air.
We know, by the rules, that at some moment, the Black Horseman will come shattering through the great terrace doors, wreaking vengeance and scattering the survivors.
Those who leave early are saved, but the ball is so splendid no one wants to leave while there is still time, so that everyone keeps asking “What time is it? What time is it?”
But none of the clocks have any hands

4 Likes

:point_up_2: