Flott at bamsene finner seg noen lyspunkt
Savner @havana12 innpå her - han var rå på kortsiktige bevegelser. Har selv en teori om en korreksjon innen våren 2025, men legger ikke alle eggene i samme kurv. Enig i mye som blir skrevet innpå her.
Savner også Havana. Var mye fornøyelig lesing. Eneste minuset var at han sjelden ville innrømme å noen gang ha tatt feil. Mulig all oppgangen på børsen har tatt knekken på han?
Mye tyder vel på nedgang på mandag (?)
Jeg solgte en del long i dag av 3 grunner :
- Steget over 3% på 2 dager
- Olja ser ut til å kunne bryte ned gjennom 70
- USA har vært overkjøpt. Har steget mens vi har falt. Trenger en korreksjon før nyttårsrally
Har vært stille i tråden noen uker. Jeg tolker det som at «alle» er inne.
Jeg solgte min tradingpott i dag. Satser på et par ukers gevinstsikring før nyttårsrally.
Dvs håper jeg får kjøpt meg inn igjen billigere innen et par uker.
Tror markedet er overkjøpt både hjemme og i USA
S&P opp 57% siden denne posten.
Ja, stiger alltid på lang sikt.
Får se om jeg får kjøpt under 1481 før jul
Hirr. Kult med Tid er Penger podden hvor Sverre har vært permabear alt i snart 300 episoder.
Hva slags bear man kan handle med zerokonto aller ask nå egentlig?
Savner et bearprodukt (etf ?) uten gearing mot Osebx/obx.
Hyl ut hvis dere vet om noe
Xact bear har 1,5
X gearing så ikke så ille, dessuten får man eksponering mot en av Europas mest håpløse økonomier for tiden (omx Stockholm 30)
Det er mulig å shorte DAX. 1X og 2X.
- AHYK
- DES2
Har spart 1,16% på salget hittil, så kommer til å komme inn igjen med gevinst. Spørsmålet er hva som skjer kl.1430 i dag - «månedens viktigste tall».
Statistisk er det litt ruglete frem til midten av desember da nyttårsrally ofte starter.
Heftige svingninger på han her Han tjente vel 8-900 millioner bare i 2020.
Så tap på nesten milliarden i 2022.
Utrolig å ikke legge til side litt penger, men var sikkert med lån formuen ble bygget. Har selv sluttet med giring når porteføljen ble stor nok.
Hehe. Ja er nok fort å tenke «bare litt til» når man girer. Så når det går nedover så tenker man «jeg tar bort giring når proteføljen kommer opp igjen der den var», og så bærer det èn vei
Men jeg synes selvsagt synd på han. Såppass enorme tap må kjennes på kropp/helse. Men han har vel vært ute en kald vinternatt før han her.
Er du stor nok, så er det banken som har et problem.
Han sliter vel litt med å få solgt kåken sin også, alle kjøperne har flyttet til utlandet allerede. Men han påstår at det ikke er av økonomiske grunner, men mindre plassbehov (4 000 kvm bruksareal) etter at barna blir større og flytter ut.
Når noe tidligere har vært nære på å rakne, insane pengeprinting og alt stiger til himmels. Gjeld er ath! Annerledes denne gangen å la alt spille seg ut og tidenes depresjon, eller nye supersyklus på stereoider hvor de som eier aksjer/eiendom/edle metaller osv er gjeldsfrie før du får sagt a? Likviditet som går gjennom taket og rinse and repeat?