Ingen av oss har det etter Ulti, beste måten å gå cashless er å ikke ha ekstra penger.
Om han er cray cray eller ikke, er egentlig ikke så relevant, imho. Noe / noen kommer til å stoppe dette før vi nede er på steinbitskontoret. For å si det sånn: DJT kommer seg aldri til et økonomisk Stalingrad.
Mest sannsynlig, så får Trump noen concessions her og der, og erklærer seier, ev. “seier” om man føler det gjør seg bedre i anførselstegn. Unntaket blir kanskje Kina.
Skal selvfølgelig bli artig på sikt når USA skjønner at det ikke er tollbarrierene som gjør at diverse amerikanske produkter ikke selger i Europa.
Krakket kommer, er ikke i tvil. Men dette har bare vært en stor beartrap. De som panikksolgte kommer til å kjøpe seg inn igjen.
Når vi nærmer oss en bunn så snakkes det ikke bredt om kjøpsmuligheter og anbefale kunder å holde på porteføljen.
Når det er bunn så ønsker du ikke å kjøpe.
Jeg har aldri sett mengde retail følge med på denne måten. Enormt mange som er full-investert. Med store beløp.
Vi kommer fra en boble. Det er langt igjen.
Fortsatt alt for stor overvekt aksjeeksponering, og tilsvarende lav renteeksponering.
wallstreet 4% opp til rødt allerede, huttetu
Ville bevegelser. Tok noen klipp i går, tror på i alle fall litt relief før evt. ny tung bevegelse ned. Men dette er tett på astrologi.
For de fleste er det bedre å sitte stille i båten enn å time inn/ut da det som oftest går dårlig.
Jeg tror jeg har til gode å skulle sitte fullastet i hele perioden januar - april, pleier nesten alltid å ha en topp i porteføljen da. Når skal jeg lære?
Ingen i Beijing har tilsynelatende tatt opp telefonen for å forhandle nye tollsatser.
Istedenfor har Kina lovet å «kjempe til slutten» hvis USA fortsetter å eskalere handelskrigen.
– Hvis Kina strekker ut en hånd for å inngå en avtale, vil Trump vise en utrolig stor velvilje, sier Leavitt.
Høres ut som Kina ja.
Høres også ut som noen i USA er en smule bekymret
Dow ned typ 2000p fra topp på noen timer
Oljen ned 3%, som jeg tenker er et godt hint om hvor dette er på vei
Ja, problemet er at Kina er blitt stolte og faktisk mektige, militært, produksjonsmessig, teknologisk og delvis økonomisk, og de har et helt samlet folk, frivillig eller ikke. De har også greit med gjelden fra USA fortsatt på bok, selv om de har dumpet ganske grovt helt siden tariffene startet for snart 8 år siden. Ja, tenk på det. Trump kom til makten for 8 år siden første gang. Sjukt. Da var jeg midt i 20-årene wtf. Anyways, poenget er, Kina trenger ikke forhandle. De har en verden av kunder som tar inn deres varer og til og med betaler for all transport fra Kinas havn hjem til kundene. Posten i Norge hater det for å si det sånn,de tjener 0 på pakker fra Kina.
De tror ikke de vinner på å forhandle med USA, så da prøver de ikke.
Yup, og så har Trump fornærmet dem. I Kina er det No go.
Liten faktasjekk skader vel ikke…
Kina har mye å tape på å ikke selge til USA. Er ikke bare å snu seg rundt og selge dette til Kambodsja og Island
Amerikanske oljesektoren ned nesten 9% intradag iom at den startet i 4% pluss, ned over 10% på det verste. Blir nok en spennende og begivenhetsrik dag på OSE i morgen vil jeg gjette på.
Blir ikke mye spennende nei. Blir blodrødt.
Det jeg undres på er når evt det blir noe rotasjon til «kvalitet» blant SMB som i utgangspunktet er lite påvirket av makrostøyen/toll.
Ser man litt annerledes på det så har Kina også veldig mye å tape på en dårlig avtale med USA.
Det var midt poeng ja; Kina trenger USA og vice versa, men akkurat nå prøver Trump å vise at faren hans er sterkere enn faren til Xi, det pleier heldigvis å gå over når man egentlig vet svaret begge to…