Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Tenker det skal ned i løpet av 3-4 uker, gjerne mot slutten av denne uka. Forutsatt høye inflasjonstall i USA onsdag/torsdag.

1 Like

I det øyeblikket det blir tilfellet, så skal jo aksjemarkedet ned. Da vil jo pengene gå over i rentemarkedet

Tror heller ikke på noen boom, men at man kan få oppgang i enkelte papirer som er utbombet er det mange eksempler på. Var egentlig det jeg mente, ikke noen varig bunn men rekyler man kan spille. Timingen er selvfølgelig essensiell og absolutt ikke enkel!

@Christian : thanks, rettet :slightly_smiling_face:

Vet ikke hvor presis denne er, men om den er noenlunde on point ser det ut til at tallene kommer inn som ventet.

Jeg tror vi står overfor en skikkelig bounce, men er fortsatt på gjerde

Men det er jo ganske bullish vekting for en permabear som meg å «bare» være i cash, altså uten bear produkter.

4 Likes

Enig, jeg føler det helt nede i store tåa at det bouncer snart

2 Likes

Jeg har ingen vettuge årsaker bortsett fra at jeg ikke tror vi er oversolgt lenger.
Tipper vi skal ned og teste siste bunn, men jeg better ikke på det.
Det meste vil nok avhenge av de første Q-tallene som kommer i USA snart.
Meget mulig dere har rett,- at forventningene er nedjustert for mye.
Men jeg tipper ned :slight_smile:

1 Like

Sånne analytiske evner ønsker jeg meg… :joy:

1 Like

Et lite BMR forutsetter vel at inflasjonstallene ikke er brennhete (igjen)?

Om dette er presist er det ganske on point med median forecast på 8,1 %

1 Like

Evt kan man tenne ett levende lys i mørket😆

Klarer ikke helt se hvor pengene som skal drive opp markedet skal komme fra…

Renteoppgangene vil bare fortsette å gjøre ting verre før det blir bedre. Kikker man på OBX så finner jeg fortsatt ikke billige aksjer

3 Likes

Første fase av et bearmarket er gjerne at de mest optimistiske fra før toppen holder fast ved investeringene. Noen kjøper fortsatt dippen.
Jeg venter på at disse skal gi opp og selge = raskere fall :crossed_fingers:
Mer enn -4% pr dag, flere dager på rad.

3 Likes

Hvis dette liksom skal være bunnen, så snakker vi om VM i myk landing etter at vi har tilbakelagt en (nesten) sammenhengende fest siden 2009

3 Likes

1 Like

Jeg tviler på noen tror dette er THE bottom, men som flere påpeker: sentiment i dass, overvekt av bear / short posisjoner og flere sektorer som er utbombet = oppskrift på rally / shortskvis.

Husk at bulls ikke MÅ selge, har man ikke solgt enda, selger man ikke nå nær potensiell støtte. Shorts derimot, MÅ kjøpe for å dekke inn hvis de ser et rally i emning = mer bensin på bålet.

Det sagt så er jeg kun forsiktig optimist på kort sikt. CPI tallene på torsdag vil bikke vekten i den ene eller andre retningen. Slik som med non-farm payroll tallene sist fredag tror jeg dette er katalysatoren markedet venter på.

2 Likes

Hvis CPI gir oss en flush er det duktet for ett rally i etterkant vil jeg tro, tviler på Biden administrasjon vil ha blod i gatene rundt mellom valget.

1 Like

med for sterk dollar, inflasjon på mat, forventet høyere renter, fall i husbygg og salg… er Biden allerede ut i skogen… nå med Arabia som er ¨krem¨ på toppen dritten er det et spørsmål om han kan komme seg ut av myren?

Hvis de vil pause nedgangen litt kan de feks be Powell prate litt mindre “hawkish” , markedet er desperate etter og høre noe om en “FED pivot”

Markedet er som en narkoman som ikke får mer narkotika :wink:

tech holder på med å gå over ende… snart følger finans hvis Kina og Rusland ikke kommer under ¨kontroll¨ .