Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

1 Like
2 Likes

Som forventet at det kommer en umiddelbar reaksjon. Nå får vi se hva reaksjonene blir på litt sikt. Det er masse kontanter på sidelinjen. Finnes det kjøpere her, eller tenker alle “vi gir faen i å kjøpe, best å vente til det roer seg.”

Min gjetning er at det skal vesentlig ned i dag og i morgen, men markedet har overrasket meg før.

Krisen er ikke inflasjonstallet, men core inflation forresten.

5 Likes

OSE var merkelig treg til å falle når man ser at futures og olje stuper :partying_face:

1 Like

Mon tro om man kan se antydninger på kapitulasjon snart, etter 3x dårlige data denne måneden og tilnærmet maks frykt. Det er voldsomt mye penger på sidelinjen som venter på rett tidspunkt.

1 Like

Når flere amerikanske pensjonsfond og Larry Fink er på CNN og krever at Biden griper inn overfor FED så kan du kjøpe :slight_smile:

Litt alvor, litt spøk.

5 Likes

Ikke sikkert vi er så langt unna det tidspunktet.

Let’s go brandon.

1 Like

yep… we are enda 15% unna

1 Like

Futures ned 2-3%, olje ned 2$, OSE fortsatt litt opp :crazy_face:

2 Likes

Om det mot formodning stenger nøytralt/grønt i dag, hvordan skal man tolke det? Er vel en del inndekning rundt om som gir denne innledende bevegelsen.

1 Like

Noen selskaper er tilbake i 2018’prising.
Makro er så bear som du får det til.
Alle er så hedged at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg.

I min verden betyr det at det minste lille positive glimt får markedet til å rallye.

Fear & greed viser extreme fear - ting er oversold.
(https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed)

Ørkenvandring bortover evt rally frem til November. Slik har jeg posisjonert meg long.

Fort ute igjen hvis alt fortsetter å ramle.

1 Like

Har også tro på et litt større rally nå. Mange aksjer på watchlisten min som bryter opp av fine konsolideringer nå.

2 Likes

Tror mange tar gevinst / dekker shorts. Typisk sell the news, buy the dip. Sentimentet er veldig bearish, mange tungt short. Snur dette så får du en rekyl som kanskje ikke gir fundamental mening, men som vil føre til skviser her og der. Veldig interessant candle som formes nå, om dette holder ut dagen i US.

1 Like

Samtidig kan det si poff ala. England andre steder som drar det hele ned limit down fra oversold… vanskelig😂

2 Likes

“something will break”

1 Like

Den risken er der selvfølgelig, men tror vi da kjapt ville sett reversering av sentralbankene, og en V-shaped recovery som under covid krakket.

Men slik ting ser ut nå er det i allefall flere som peker på seasonality, sentiment, og ikke minst mid-term elections som poeng til bulls. Bearcaset føler jeg er mer langsiktig, mulig man får et krakk á 2008, men det er utrolig vanskelig å time. I mellomtiden kan man bli skvist mens man venter.

Det skal ikke være lett nei :sweat_smile:

1 Like

Hva tenker folk om litt lengre horisont nå?
Noen av markedsledende navn som holder seg bra og er ned 60-70% må jo være gode investeringer med 5-10 års horisont.
Med gradvis investering i perioden fremover.

1 Like
2 Likes

Spørs jo om det er markedsledende og tjener penger eller “markedsledende” luftslott… :slight_smile:

1 Like