Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Spennende: A/D- ratio 2:1 over 10 dager er en av mine bull-indikatorer, mens alle FED-indikatorene lyser blodrødt.

Gleder meg til å se utfallet hvis 2:1-ratioen innfris ved close i dag:)

1 Like

Som du ser på Dow Jones fra 1945 - 2023 så gir triggeren minimum 6 måneder med oppgang, og de fleste gangene signaliserer det nytt bullmarked fra nivået det trigges fra.

Du mener egentlig en slags retracement fibonacci (ikke min greie). Ikke det samme.

Jeg bruker ikke TA. Men jeg utnytter meg av sjeldne signaler som man ikke kan se på chart om de finnes, som feks denne. Men fortsatt 3 timer igjen.

Narrativet mitt sier meg jo noe helt annet. Er så slitsomt å være bear fundamentalt, men price-action sier noe helt annet. Må bare være fleksibel.

Følg med på us treasury yield! Den stuper nå siste 2 timene, hele veien fra 2 til 30 y. Breakaway gjennom!
Samme med krypto! Breakaway opp siste timen.

6 Likes

Har du sett de tidligere tilfellene opp i mot FED’s samtidige policy? Hvorvidt de sammenfaller med tilstramming eller lettelse av diskonteringsrenten, bankenes kapitalkrav etc.

Utrolig motstridende og spennende signaler nå: markedet mot FED. Vanligvis sammenfaller jo A/D-ratio 2:1med samtidige FED-lettelser.

2 Likes

Kan det ikke være så enkelt at en (relativt) mild resesjon er priset inn og at «alle» skjønner at rentene vil flate ut innen rimelig tid? Har som sagt tenkt hele veien at markedene skal snu (relativt) langsiktig opp før sommeren en gang. Skjer det allerede nå er det helt OK for meg.

1 Like

Har ingen krystallkule, men i 2008 gikk OSE helt opp til ny ATH (bear rally) etter at makrosignalene indikerte resesjon. Så kom krakket.
Så en ny ATH nå beviser ikke at vi har passert bunnen . just saying :wink:

5 Likes

Hysterisk om det blir massivt nedsalg nå

5 Likes

Ser dessverre sånn ut

Ville kledd «børs» de siste årene perfekt. Samtidig skulle man tro grådigheten ville utløse så juicy signal(er).

Var det 380 som skulle til?

Tipper det closer «bra nok».

Tja, tipper en kort tur under 3900 for å roe ned moment indikatorene litt. Overkjøpt på kort sikt i SPX, så lenge det settes en higher low regner jeg med den skal lenger opp… men ikke spør meg hvorfor. FED kommer ikke til å bremse når investorene oppfører seg slik, men det er deres feil ingen tror på dem når de sier renten skal lenger opp :sweat_smile:

1 Like

De har seg selv å skylde hva gjelder kredibilitet, absolutt. Men FED funds rate følger jo 2-åringen veldig tett. Den har vel knapt vært over 2Y treasury yield siden tidlig 80-tallet. Og per nå er jo 2-åringen et stykke under faktisk.

3 Likes

bilde

Mvh markedet

Bare sånn for å jinxe det :smiley:

2 Likes



6 Likes

Fed funds rate kan ikke gjøre noe annet enn å styre den alle korteste renten. Verdens største globale gjeldsmarked er mye bedre på å prise usikkerhet, scenarioer enn 450 phd i fed + fomc er. Det har vi jo sett gang på gang.

Bond markedet er en fantastisk organisme. Kun høyst profesjonelle kunder som investerer store volumer. Både nasjonale og internasjonale aktører med volumer på insane nivå(institusjoner og markedsflow) som kan flytte yields. Bond markedet er som et spindelvev i økonomien, hvor alle inputfaktorer fra likviditet, aksjer, valutakurser osv påvirker kontinuerlig.

Det gjelder selvfølgelig kun når fed ikke gjør QE, eller YCC. Dvs når markedet er fritt for manipulasjon av yield fra sentralbankene. Det stoppet helt i april, så den funksjonen tar seg opp nå.

Fed styrer mindre enn mange her tror. Fed ser hele tiden bond markedet for guiding. Derfor snakker fed hele tiden om ulike yieldkurver som markedet selv priser.

1-30 year styres av interes rate risk + inflation risk + term premia

4 Likes

DN :

Markedsøkonomien ble erstattet av planøkonomi etter finanskrisen. QE og for lave renter har føkka opp hele markedet. Survival of the fittest har blitt avskaffet. Nå er det masse daukjøtt som må bort, trur eg.
Tror fortsatt vi er mye lavere til våren/sommeren.

4 Likes

Du får komme med dommen ved close. Kjennes ut som det blir relativt tight

1 Like
1 Like


CPI minus housing

2 Likes

US 10 Year Note Bond Yield (percent) 3.4418 -0.1160 (-3.26%)

Going against Cramer’s stock-picking skills would have yielded an 8.21% return year-to-date in 2022, surpassing the S&P 500 (SPY) by a wide margin. The one-year return of the strategy is 10.29%, and as of this date, the Inverse Jim Cramer strategy has generated a 21.85% historical CAGR.

7 Likes

Hva ble fasit, slo indikatoren til?

1 Like