Den må jo ha gjort det. Var visstnok «bare» 380
«net advances» som skulle til.
Ja, den gjorde det… med decent margin også.
Det ligger litt i ordet, men nå er det lagt til rette for «breakaway momentum».
Narrativet mitt sier at en x antall år gammel rekord som har 80 års historikk som har vært riktig 24/24 ganger failer den 25. Men den slo til.
Edit for de som er interesserte:
Sykdomstegn? Skulle gjerne sett de sterkeste gå i stedet.
Russel 2000(small cap) er opp +1,7% i dag, mens s&p er opp +0,3%. Det sier sitt?
Er det ikke litt slik at de som var vinnere på vei inn i en større korreksjon av denne størrelsen ofte ikke blir vinnere når man går inn igjen i bullmarked?
Jeg tror vi får oppgang neste uke. Hvis du skal trade US indeks ville jeg ventet med å kjøpe mot close i dag eller close mandag. Regner med den skal konsolidere litt, går den videre opp uten pause så vil jeg bli mer skeptisk (not investment advice).
Leser en del meme-stocks har begynt å gå, det samme med krypto, mens dollaren er i ferd med å bryte det som kan tolkes som en HS…
#Risk-on
Korrekt !
Tidligere pivots :
1969: -36%
1973: -48%
1981: -27%
2000: -51%
2007: -58%
2019: -35%
Det blir derfor spennende å se hvilket signal som treffer best, eller begge (FED har ikke pivoted ennå)
Jeg kommer til å være i cash før neste rentemøte.
FED kommer ikke til å like dette rallyet, og arbeidsmarkedet er fremdeles sterkt.
Godt sagt av Karl Johan Molnes i dag med tanke på rallyet vi har sett den siste uka:
«Vi er på vei inn i en nedgangskonjunktur og selv om det er den sjette shot-runden med brunt brennevin etter midnatt så trenger du ikke være med på alt - det går veldig galt hvis du ikke passer på risikoen din………det er på vei ned»
Markedet kræsjer vel ikke før de som er på utsiden ikke klarer å sitte å se på lengre og kjøper seg inn igjen på toppen
Hvor høyt tror dere NB vil måtte øke renta til i Norge, @bamse og @Aaleby?
Jeg tror ikke vi skal høyere enn til 3,25-3,50 og at da biter det temmelig godt for de aller fleste “vanlige folk” med lånerenter på over 4,5%.
Styringsrente på 5% her vil føre til ustabilitet ved at boligmarkedet revner.
Enig i den prognosen. Jeg tipper markedet vender nedover før de rekker å heve noe særlig mer.
Fremstår egentlig ganske åpenbart hva som mest sannsynlig kommer til å skje. Ovenfor er S&P500. Jeg måtte sove på det, så fikk ikke ordnet meg SDS i går. Men en god natt søvn gjør underverket, og håper jeg får fill på 42,40 som første inngang. På tide å ha bein i nesa.
Edit: Noen som vet hvor jeg kan finne gratis sanntid på førhandelen i USA? Gratisutgaven av Tradingview har ikke sanntid under førhandelen.
Edit2: Jeg kom for sent til bjørnefesten. Nuvel.
Hehe, magien til bear market rallies.
Tror nok det sterke momentumet som ble bekreftet med Advance/decline-indikatoren 2:1 ratio i går fort kan vare en liten stund - nok til å lure inn en god del investorer/spekulanter til å tro at den endelige bunnen er inne.
Denne er Realtime. Finnes på tradingview
Tror det kan vare måneder ja. Finansmarkedet glemmer fort. Så blir det all in på “alle” i slutten av året og så tidenes største kræsj
Akkurat det som skjedde i 2008. Måtte helt til ny ATH i bear-rallyet før det brakk nedover. Tok over 1 år fra makro indikerte resesjon til toppen kom. Så å tro at resesjoner er priset inn er “diskutabelt”
Det sies jo at aksjemarkedet ligger på forskudd når det gjelder prising, men resesjon så ligger det kanskje på etterskudd
Takk. Kjenner til den. Skulle gjerne hatt sanntid SDS i førhandelen.
Aksjemarkedet svinger jo hele tiden, men det vil helst gå opp. Er vel derfor Buffet bla sier at det bare er å kjøpe indeks jevnt og trutt og ha lange briller på