Hva er det?
ARKK er innovation ETFen til Cathie Wood.
ARKG er Genomic revolution ETFen til Cathie Wood. Har du ikke satt den inn i DNA revolusjonen som foregår nå ville jeg gjort det. Her ligger det kandidater som kan bli enorme, men høy risiko
Du kan følge alle tradene hun gjør, hva hun har kjøpt inn på osv. her
Hun er blitt totalt herja med siden toppen. Mye short ETFer som vedder imot henne. Da hun er long i det meste hun kjøper som er selskaper som gjerne ikke har noen inntjening enda
Har selv kjøpt meg opp i Ginkgo Bioworks Holdings tic:DNA. da potensialet er enormt.
Gammel text, men fortsatt aktuelt.
Ender vi ned i dag ?
“National Australia Bank spør om børsrallyet skyldes at investorer må dekke inn tidligere shorting av aksjer.”
Kan jo ikke være noen annen grunn egentlig. Vi sitter jo fortsatt bare og venter på at renten skal nå det punktet som initierer masseflukt fra aksjer og total kollaps
Tankegang.
Shorts innløser aksjer, gir de tilbake til eier og eier sitter med aksjer som de heller ikke vil ha mer. Så kortvarig oppgang følges av langvarig salgsperiode av de som ikke kan dumpe sine utlænte aksjer. Bottom line… vi er langt fra bunnen?
Eller helt feil tanke?
Kjøp vinnere og selg tapere
De som har lånt ut mye er ofte institusjonelle langsiktige. Så spørs om det kommer særlig salgspress derfra. I såfall er pengene elendig forvaltet.
Presset kommer vel fra indexfond, overgirede og babyboomers.
US futter snudde rett opp???
Retail sales kom inn lavere.
Bad news=good news.
“Rallyet” over allerede ?
Ned i dag opp på mandag.
Kan i dag dytte det under gårsdagens bunn så fortsetter nedturen.
Helt utrolig. Starter rett opp etter bonanza dagen i usa i går og så klarer oslo børs til slutt å ende i minus. Ikke tiden for aksjer dette her
Ville ikke avskrevet noe enda, US session er bare vart i 1,5 time
Synes det ser ut som en lokal bunn, men har som sagt ikke satt penger på det enda…
Vanskelig å vedde mot retningen, som jeg tror er nedover.
Vi er fortsatt i første fase. Det går fortere nedover etterhvert.
Solgte gårdsdagens Bear nå.
Kjøpte sølv (PSLV) for pengene. Sykt billig.
Nasdaq er ned 33 prosent i år!! Er ikke det egentlig et krakk?
Det er bearmarket i allefall
Ellers verdt å sjekke dette; USD vs SPX - ganske god korrelasjon: