Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Sitter og lytter, og de sier rett ut at de skal gjøre «alt» som må til og holde linja iht. mandatet. Samtidig sier Powell at de kan stoppe asap med tightening om det viser seg at de har gjort «nok». Sier sågar at det godt kan hende at innsatsen hittil er tilstrekkelig.

Så er det opp til markedet, da, om de mener de ulike indikatorene tilsier at «nok» er gjort. Hittil (og ikke overraskende) virker det som at markedet tror det verste er over.

A lot of spending in the construction pipe line expected sier Powel

1 Like

Brudd over motstand og snart golden cross på s&p.

+2.5% ndx100

3 Likes

Nå er det risk-on. Hva skal eventuelt knekke ting ned til nye lows nå?

Det må vel være at jeg lar være å kjøpe.

1 Like

Rent teknisk mye som tyder på nytt bullrun nå, må noe geopolitisk eller uforutsett til? Mye penger på sidelinjen som Fomoer inn :grinning:

1 Like

Snart opp 14% så langt i år. Ganske sykt :sweat_smile: Nettopp ferdig med januar.

2 Likes

“nå”?

Det har vært risk-on i over en måned på nasdaq, 3 måneder i kina, 4 måneder i Europa.

Svak økonomisk data. Elendig earnings. Forverring av likviditet. Momentum.

Så fremt alle sentralbanker er stramme på policy er det et tak for hvor langt dette rallyet går.

6 Likes

200 weekly ligger rundt 4200, ser for meg vi kan få litt korreksjon neste uke når markedet skjønner hvor langt man har gått på så kort tid… :slightly_smiling_face:

1 Like

Ikke umulig. Nå var det riktignok Ndx vi så på der. Men s&p har gått bra den også så langt i år ja :ok_hand:

1 Like

Forstår ikke markedets positive respons i dag. Jeg mener arbeidsmarkedet av grunner jeg har nevnt nevnt over er ekstremt overvurdert/undervurdert.

1 Like

Absolutt. Burde spesifisert at jeg tenkte lows for 2023 som i lavere enn oktober/november i fjor. Nå ser man det som trolig er rentetopp og inflasjon under kontroll. At det blir humpete, definitivt.

Jeffrey Gundlach snart på hos CNBC. Hen er ikke kjent for å være billish nå.

Oksene går helt av skaftet der borte nå :sweat_smile:

I morra øker ESB med 0,5% så da blir det vel nytt rally :rofl:

1 Like

Spot on. ECB bør være mer i fokus nå.

Er vi der snart? Kan noen si fra så vet jeg når jeg skal begynne å shorte high beta.

2 Likes

Du må nok vente litt til Havana :wink:

5 Likes

Høyeste lønnsvekst siden 2008

PUBLISERT KLOKKEN08:00

Gjennomsnittlig månedslønn økte med 4,6 prosent fra 2021 til 2022. Det er den høyeste lønnsveksten siden 2008, ifølge SSB.

– Lønnsveksten i 2022 er den høyeste vi har målt siden 2008. Likevel fikk vi i gjennomsnitt mindre å handle for i fjor, ettersom prisene økte betydelig mer, sier seksjonssjef Tonje Køber.

2 Likes