Hei folkens! Har et nybegynnerspørsmål, har forsøkt å lete i gamle tråder men fant ingenting, så håper det går greit med en ny tråd.
Jeg har gjort totalt seks kjøp og to salg i en aksje. Jeg har kjøpt både til lavere pris enn dagens kurs, og høyere pris enn dagens kurs. Jeg har nå solgt omtrent halve beholdningen, dette ble gjort til en pris som lå marginalt over min snittpris for hele beholdningen.
I mitt hode er det logisk at snittpris på beholdningen ikke skal endre seg som følge av salg av aksjer. Dette ser min handelsplatform annerledes på, da oppgitt snittpris på min resterende beholdning økte med ca 17 prosent. Etter mine hode-beregninger skal jeg fortsatt ligge i pluss totalt sett for aksjen, mens handelsplatformen viser at jeg er solid i minus.
Jeg stoler mer på algoritmen enn på min egen matte-kunnskap. Kan noen opplyse meg og forklare hvordan dette beregnes?
Jeg tar høyde for at det er noe helt åpenbart jeg ikke har tenkt på her. Har dårlige matte-kunnskaper (og burde kanskje holdt meg til fond av den grunn )