Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Utrolig åpenbar, frekk og stygg (osv!) manipulering av en fantastisk selskap (aksje) med store potensialer! Kurset kjøres ned med små poster med 1-2 aksjer og til slutt en brå bremse med 95k kl 16:20 for å sette punktum på dagensinsatts! Disgusting!!! :face_vomiting::nauseated_face:

Er du på riktig tråd nå, drdr?

Fra BerGenBio sin oversikt over topp20 aksjonærer så kan man se at det har skjedd litt siden vi rundet 2019. Totale aksjonærer har gått ned fra litt over 3000 til litt under 3000 siden årsskifte. I tillegg så har topp20 også kvittet seg med 568 867 aksjer så det er kanskje ikke så rart at kursen ikke akkurat har gått opp over. De utelandske aktørene har også solgt en del i det siste. All denne informasjonen med historikk kan finnes her:

https://www.bergenbio.com/investors/our-shareholders/

Top20 endring er stort sett ifm Euroclear bank og JPM Luxemburg reduksjon som nesten alltid skjer samtidig. Man kan tenke at det er samme investor/agent som eier kontoene! Litt nervøsitet ifm emisjon , ellers fumndamentale er solid som faen :metal::muscle:

Tror euroclear Jpm lux, er “marketmakers” eller så brukes de av marketmakers. Robot aksjer.

Ellers er det spennende at Altitude Capital as har kjøpt 650k aksjer. Sterke bånd til artic og andre store investorer på eiersiden.

BREAKING DOWN Euroclear

A clearing house is a financial institution that acts as an intermediary between buyers and sellers of financial instrument. They take the opposite position of each side of a trade, acting as the buyer to the seller and the seller to the buyer.

3 Likes

Det kan forklare alle store poster som ble tradet uten å ha påvirket kurset eller trading volumet !!

Generell forsamling i dag kl 10!
Er det live-sending? Følger noen den? Noe nytt?

13/03-2019 11:45:41: (BGBIO) BerGenBio ASA: Annual general meeting

Interessant navn på siste avsnitt før punkt 6 …

Nye styremedlemmer;
1 …
2…
3…
4…
5 Grunde Eriksen !!!

Han eier Altitud Securities som nylig kommet inn på top20 liste med 650K! Blir det interessant å følge ham opp mht hans tette bånd med Arctic Securities og andre på “gutteklubben”! Hvis han øker sin pot, er det tegn på noe positivt $$$

2 Likes

Noen som var tilstede? Jeg ser noen stemte mot emisjonsfullmakten, noen spesiell grunn til det?

Fikk nettopp tilbud fra hematologen min om Jakavi mot polycytemia vera. Novartis, koster 500k i året. Bør j ha dårlig samvittighet vs Staten? Sugde litt på karamellen, men takket ja etter å ha lest denne artikkelen. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1409002

Det var leit å høre, håper behandlingen går bra.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at behandlingen er dyr. Nye medisiner mot farlige tilstander er nødt å være dyre innenfor patenttiden, ellers finnes det ingen mekanisme for å utvikle neste generasjon med medisiner. Hvis det var et lavt tak for prisen for ny kreftbehandlig så ville ingen av de norske biotek-selskapene sett dagens lys, det ville vært umulig å finansiere disse selskapene.

5 Likes

14/03-2019 00:58:54: (BGBIO) BerGenBio ASA (“BerGenBio” or “the Company”) announces key appointments to executive team and Board to prepare organisation for next phase of development

Dette kan man like!

Primærinnsider i selskapet, inngen børsmelding om handel eller har jeg misset på noe her?

Jeg må innrømme at jeg ble overrasket (selvfølgelig på positiv måte :wink: med dagens melding og det hadde jeg vurdert/tenkt/formidlet på forum i går! Enig med deg at det skulle blitt meldt om insider kjøp når Grunde Eriksen øker sin beholdning fra 350k til 650k! Har stor tro på positiv utvikling og god nyhet i nær fremtid :slight_smile:

Jeg ser her at endringen ikke er registrert på OsloBørs enda.
Melding om Primærinsiderkjøp kommer nok en av dagene.

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/BGBIO.OSE/insiders

Kan du poste oppdatert topp 20 hvor man har Eriksen med på laget?

Grunde Eriksen var vel ikke primærinnsider da han kjøpte seg opp? Han ble valgt inn i styret i går.

1 Like

https://www.bergenbio.com/investors/our-shareholders/

2 Likes

Muligens et godt poeng, går kanskje i gråsonen den handelen der.

Synes det må være fair å kjøpe seg opp i forkant av genfors om man søker en styreplass.
I hvertfall om man tror man trenger aksjene og stemmeretten for å bli valgt.