Ja, vi er snart i april og det er ikke lenge til Q1 er over for BGBIO (8. mai).
Jeg venter i spenning på flere meldinger som jeg håper skal komme innen Q1 er over så la oss ta et tilbakeblikk på hva vi venter på og hva som blir de viktigste meldingene som kan komme dette kvartalet.
Trinity Delta forventer FPD i tre studier med bemcentinib i hendholdsvis pancreas, mesothelioma og glioblastoma. Selskapet selv guider også at FiM (first in man) er forventet i løpet av Q1 i år. En ting som er viktig å huske på her er at dette er studier som er sponset av større sentere og BerGenBio kjører ikke studiene selv. De kan derfor ikke “pushe” ekstra på for at disse tidsfristene skal holdes, men er heller prisgitt de som faktisk kjører studiene. Jeg forventer egentlig ikke at noen melding rundt oppstart av disse stuidene skal løfte kursen noe serlig, men det blir fint å få de i gang
Den viktigste meldingen er nok top-line data fra bemcentinib + lav dose chemo i 1L/2L AML som selskapet guider at kan komme i Q1.
Bra resultater her skal egentlig kunne løfte kursen, men gitt dagens klima i biotech så skal man ikke ta noe for gitt
En annen ting som er veldig viktig, men som nok ikke vil være kursdrivende, er fullført rekrutering i NSCLC med keytruda. Første del rekrutterte veeeeeldig fort, men siden da så ting skjedd, og det er nå mer standard at pasienter får keytruda som en del av førstelinjen. Det betyr at den pasientpopulasjonen de tidligere har rekruttert fra krymper veeeeldig fort. Dette er noe ledelsen også har erkjent, og en grunn til at de trodde at det kanskje ikke ville gå like fort å rekruttere nå som før.
Så da er det bare å håpe at de positive meldingene renner inn snart! Tek-Bot, jeg snakker til deg!
Etter Q1 kan vi forresten se frem til ASCO (abstract kommer ut 15. mai) og EHA (abstract kommer ut 16. mai) hvor oppdaterte data kommer til å bli lagt frem