Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Ukens Investtech: Sell in May and go away?

1 Like

siden denne kommer her så gjelder det Bergen Bio?

BerGenBio utløste salgssignal fra en hode-og-skuldre-formasjon i slutten av april. Noen dager senere brøt kursen ned gjennom gulvet i den allerede fallende trendkanalen. Det forsterket signalet fra kursformasjonen og kunne beskrive en situasjon der investorene ble stadig mer negative og presset på for å komme seg ut av aksjen.

Kursen falt videre da selskapet på onsdag la fram sin rapport for første kvartal, og har nå også brutt ned gjennom den horisontale støtten ved 25–26 kroner.

Tross en pen reaksjon opp på torsdag, indikerer signalene et videre kursfall for BerGenBio. Risikoen i aksjen er høy, det er ingen nye støttenivåer i kursgrafen, og nedsiden er stor.

Dette er teknisk analyse og har ingen ting å gjøre på en fundamental tråd. Det finnes vel en annen tråd for TA på BGBIO aksjen?

3 Likes

@E24Bot har fått tre prikker i førerkortet og streng advarsel

13 Likes

Hepatocellular carcinoma ( HCC ) is an aggressive malignancy, resulting as the third cause of death by cancer each year. The management of patients with HCC is complex, as both the tumour stage and any underlying liver disease must be considered conjointly.

Unfortunately, HCC is typically diagnosed late in its course, with a median survival following diagnosis of approximately 6 to 20 months. In the United States, 2 years survival is less than 50% and 5-year survival is only 10%.

bilde

5 Likes

Et potensielt betydelig marked.
140 tilfeller pr 100 000.

Bgbio poster fra 2019

9 Likes

De fundamentale forhold i BergenBio kunne jeg godt tænke at se noget på, hvor fx udregninger på en fair kurs ud fra regnskabet og mulige godkendelser ud fra pipeline.

Flere udtrykker fx de mener at bemcentinib in COVID-19 har en værdiansættelse på 4 kr osv…

Alfred må hellere end gerne komme med TA indlæg, da den del også er interessant.

På forhånd tak for indlæg om denne del :slight_smile:

2 oppdateringer på Clinicaltrials.gov siste uka.
Fra 18/5:
A Study of Bemcentinib for the Treatment of COVID-19 in Hospitalised Patients - Full Text View - ClinicalTrials.gov

Idag 24/5:

4 Likes

BERGENBIO TO PRESENT AT ABGSC SEMINAR

8 Likes

Alt for dyr denne aksjen :roll_eyes:
Når toget her begynner å rulle, da blir det morro og vi tålmodige rikelig betalt.

2 Likes

Solgt! :+1:
Bare for å unngå misforståelser:
Ser @anon28800809 har prøvd å selge i 4 år.
Jeg kjøpte alle :smiley:

Jeg trykket på nicket ditt og leste alle BGB innleggene dine. Jeg ble solgt, det var det jeg mente(Altså kjøpt aksjer).
Også prøvde jeg å være morsom :flushed:

2 Likes

Hvis du kjøpte aksjer i BGBIO pga innleggene hans, bør du også lese innleggene hans som long41 på HO. Han har ikke peiling på medisin.

Men det har du? På hvilket grunnlag kan du påstå det? Kom med noen eksempler?Takk på forhånd.

Han fremstår som vaksinefornekter. Sprer info om farlige mutanter for å reklamere for BEM. MRNA vaksinene kan raskt (ila 6 uker) tilpasses mutasjoner. Pr nå ønsker feks ikke Pfizer å utvikle mutantvaksiner fordi eksisterende vaksiner gir tilstrekkelig effekt. BEM har ikke vitenskapelig dokumentasjon på at det hjelper mot covid-19 i likhet med tidligere påstander om at det muligens hadde
effekt mot ebola-/zikavirus uten at det var hold i påstandene. Bemcentinib kommer aldri til å få godkjenning som covid-medisin. Dere som tror på denne får støtte dere til forsøkene med AML og ikke småcellet lungecancer. Foreløpige resultater fra sistnevnte var nedslående hvor det var 14 % ORR blant AXL-positive i cohort 2 og null blant AXL-negative. Her er det kjempemange år og ditto emisjoner før godkjent medisin.

1 Like

Noen på XI påstår følgende om deg:

  • Så han delte en studie av bemcentinib imot alzheimer på tekinvestor , det han ikke visste var at det som kom fram i den studien ikke var postivt for bemcentinib. Da han fikk vite det slettet han hele saken fra chatten. Så han er intresert å dele info , sålenge det er positivt :wink:

@anon28800809 Dette var absolutt ikke ment som noe angrep på deg fra min side, jeg synes du er veldig flink til å dele informasjon og synspunkter. Har inntrykk av at det er en gjeng med negativ holdning til BGBIO på XI, og de drar fram alt de kan som kan sette BGBIO i et dårlig lys, eller fremheve konkurrenter som liksom skal ha kommet så mye lengre eller ha så mye bedre løsninger…

Er egentlig ganske lei av XI, vel mange som har høye tanker om seg selv og driver med hersketeknikker når de får motbør…

Keep up the good work, vi er mange som setter pris på det! :grinning:

1 Like

Skal vi ta denne praten på småprat tråden?
Blir litt rydding om dere fortsetter…

2 Likes

Stå på longia, du er en av de fremste våpendragerne for BGBIO på forumene. Personlig har jeg veldig stor nytte av den tid du bruker og all informasjon du deler med oss andre. Dessverre er det etter min mening en altfor stor andel deltakerne på aksje forumene som mangler gode manerer. Skjønner ikke helt greia med å mobbe og henge ut andre deltakere. Alt blir så mye bedre om alle konsentrerer seg om ballen, dvs diskuterer investeringer og ikke personer.

5 Likes