Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Norsk-biotek stenger så og si alltid i minus ved positive nyheter.

Det er sant!

Biomarkørene er superviktig. Når vi vet at den historiske statistiske sannsynligheten for godkjenning er 300% høyere for kliniske forsøk med biomarkør kontra de uten så kan man ikke overdrive viktigheten av den fantastiske korrelasjonen her.

50% av pasientene positiv for AXL.

ORR
-AXL: 7%
+AXL: 33%

mPFS
-AXL: 2,8 sånn sirkus
+AXL: 8,4

mPFS still maturing…

4 Likes

Hvor godt fungerer SoC i AXLp?

Det var i utgangspunktet ikke meningen å sammenligne 2linje med 1 linje. Jeg var bare litt, wow så bra progresjonsfri overlevelse. Men når jeg leser meldingen. (i min depresjon over at på OSE tolkes dette som negative nyheter)

Og her må det tas forbehold, jeg kan et sted i mellom lite og ingenting om medisin…

BGBIO har nå har en biomarkør som er ganske godt på å velge ut disse pasienten, og kan behandle dem på en bedre måte. Og om jeg har forstått alt rimelig riktig, så er prognosen for AXLpositive tragisk i utgangspunktet

Så leser jeg litt i meldingen “den kliniske fordelen med kombinasjonsbehandlingen i AXL-positive pasienter er imponerende og medfører en potensiell ny behandlingstilnærming for pasienter med lav eller negativ PD-L1 status”

Kan jeg potensielt tolke dette dithen med “ny behandlingstilnærming” at dette potensielt hvis dette går veien altså, kan bli første linje for de pasientene du kan selektere ut med biomarkørene?Om noen har litt tid til tenke litt over mine spekulasjoner, så blir jeg veldig glad om noen kan slå dem flate med noen gode argumenter eller referanser?

2 Likes

Heller ingen spesialist innen dette området, men slik jeg forstår det har de med lav/negativ PD-L1 dårligere forutsetninger for immunterapi. Dermed er resultatene enda sterkere.

3 Likes

Jeg tolker det dithen. Å være PD-L1 er i utgangspunktet sørgelig for pasienten og ved data som dette med klar gevinst på AXL positivitet så er det ikke utenkelig at Bemcentinib kan komme fremover i behandlingsrekken. Det som man dog må ta med seg er at man kan være positiv for mutasjoner som innenfor for TKI behandling som da evt kan gå foran. Men samtidig så er pasientpopulasjonen så massiv at markedet for medisinen “vår” vil være enormt uansett. Et viktig poeng opp mot TKI er at mange av disse har en mangedoblet bivirkingsprofil mens AXL og Keytruda er mye bedre tolerert. Her får Bgbio igjen for å ha flere trials da man feks på malignt melanom studien til Dr. Straume kontinuerlig får mer bevis for den gode toleransen.

Alt i alt er jeg ihvertfall svært positiv etter siste dagers abstrakt og nyheter. Driter i å trade men sitter med et 1-2 års bet og kjøper jevnt hver måned.

At biomarkør dataene er så gode lover ekstremt godt. Nei dette er og blir knallbra, rett og slett.

6 Likes

Interessant presentasjon på SITC ifm. FDA godkjenning og spesielt Fast Track saker! Det legges merke på mPFS og OR for godkjenning. Not bad for BGBio :metal::blush:

6 Likes

BerGenBio ASA: Results for the third quarter 2019

3 Likes

Var vel ingen overraskelser her. Blir spennende å følge videre!

1 Like

Ser ingen overraskelser, og setter stor pris på gode sammendrag i punktlistene i meldingen. De oppsummerer, og bekrefter hvordan jeg har oppfattet data. Som ikke alltid er så lette å få med seg sammenhengen i.

Dette gjør underverker for hvor godt de kan finne pasientene som har nytte av bemcentinib i fremtiden
· Proprietary gene signature identified 2L NSCLC patients that had durable
benefit and was independent of PD-L1

1 Like

I denne perioden var det vel ikke ventet at det kom noen større nyheter. ASH i desember vil vel komme med nye tall, og det kan vel være en fin trigger opp mot kursmålet Arctic gjentar i dag på 65,- kroner.

2 Likes

God og interessant Q3 gjennomgang.
Hvorfor ingen interresse på forumet?

Forstår vi ikke teknologien?

1 Like

Jeg er interessert, og tror jeg forstår :slight_smile:
Veldig kult at Bgbios biomarkør overlapper fullstendig med Mercks forskning på hvorfor ikke Keytruda virker på noen pasienter.
“heightened interest from BP”
“in dialog with several companies” med et smil

7 Likes

Anbefaler alle interesserte å se presentasjonen. De forklarte svært forståelig. Og la spesielt merke til hvor tydelig de fikk formidlet data på axl , biomarkør og pd-l1 og sammenhengene de ser.

4 Likes

Ja , er en interessert i aksjer generelt så bør en få med seg Q3 webcasten til BGBIO.
Eksemplarisk gjennomført og serdeles spennende.

1 Like

Maken til plutselig stup. Nå er kursen tilbake på pre fast track…

Gode meldinger i disse aksjene er alltid skummelt for kursen sin del…

Nesten ikke vits i å børsmelde gode nyheter på denne børsen, det går som regel ikke mange dagene før kursen er lavere enn før nyhet igjen :slight_smile:

1 Like

Føles som det er en eller annen aksjonær som tvangsselges, virker helt desperat å presse ut det volumet om det ikke er hastverk på en eller annen måte.

Dagens rapport og presentasjon var jo helt OK og ingen ting som skulle tilsi 10 % nedgang :man_shrugging::chart_with_downwards_trend::thinking:

1 Like

Her lukter det tvangssalg lang vei ja!
Man får vel smøre denne tålmodigheten noe til ser det ut som…

Norsk biotek går dårlig selv om børsene setter nye ath’er…

Vente ett år med å gå inn i aksjen kanskje ?