Er vi på et greit kjøpstidspunkt nå? (Makro småsur, det fundamentale bra?)
BerGenBio ASA (BGBIO): Notice of Extraordinary General Meeting
Den kliniske studien på glioblastom har nå status som “recruiting” fra “Not yet recruiting”. Endringen skjedde i går per: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03965494?term=bgb324&draw=2&rank=1
Emisjonen ble fulltegnet
Godt jobba.
Ang kjøp, for de som lurer på det. Ja?!
Men det blir nesten garantert en mulighet for aksjer på 18, eller gode muligheter for rep emisjon om kursen skulle holde seg over.
Kan være lurt å se på datoene i innkallingen til EGF. Ifb med hvilke rettigheter som følger aksjer på de bestemte tidspunkt
Selv om man alltid kan diskutere tidspunktene for emisjonene virker dette som en vel gjennomført emisjon med pris på 18 / aksje. Med ny mcap / totalt antall aksjer (1.434 mrd / 73.29 mill aksjer) ender man på 19.56 / aksje. Med gårsdagens sluttkurs på 19.9 må man vel si at dette var en vel gjennomført en. Så får man se hvordan utviklingen blir fremover
Ekstraordinært styremøte 20. feb. Hva skal diskuteres der? Ingen som tør å spekulere?
Hva er greia med 18.60-, ?
Meldingen var jo ganske klar akkurat der vel?
Så ikke vedlegget før nå…
Utrolig sterkt av BGBIO å ligge 1 krone over emikursen allerede et par dager etter emisjonen.
Og det i det sure børsmiljøet gjennomsyret av usikkerhet og uro.
Om det er én ting jeg har lært om Oslo Børs så er det at den lekker som sil. Og når jeg ser kjøpsordre på over 10000 aksjer så tyder det på at noen vet noe som jeg ikke vet og at noe er på gang.
Spørsmålet er hva da?
Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre
Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.
Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
- @larsmkn (120 likes)
- @Mykle (67 likes)
- @Ekornet (43 likes)
Resten av topp 10:
-
@drdr (42 likes)
-
@Boms (42 likes)
-
@Flottesen (27 likes)
-
@Savepig (26 likes)
-
@Buffet (17 likes)
-
@ufo (17 likes)
-
@ezPappi (16 likes)
Gratulerer!
En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
BERGENBIO ASA: Invitation to fourth quarter and full year 2019 results presentation and webcast
Synes BGBIO viser styrke ved å fortsatt holde seg godt over emikursen og det på tross av uroen i markedet. Jeg er faktisk positivt overrasket over at den ikke faller like kraftig som andre biotekselskaper på Oslo Børs. Det et ekstra spennende at jeg stadig ser større kjøpsordre og at noen åpenbart hamstrer aksjen.
Kan noen være så vennlig og oppsummere potensielle triggere framover?
Flytter denne fra tråden om koronaviruset.
Etter å ha sett denne presentasjonen så skjønner jeg ikke at Merc ikke har kjøpt opp eller inngått partneravtale med BGBIO. Eller at det ikke kommer i nærmeste framtid. (Takk @Mykle)
Snakker vi om samme Nano? I Nordic Nanovector er ihvertfall emisjonspøkelset fortsatt tilstede
Jeg har ikke sett noe forskning som tyder på at AXL er involvert ved coronavirus. AXL ser ut til å være involvert ved Ebola som er et filoviridaevirus. Naturligvis artig hvis noen faktisk kan spørre om dette på Q4.
Det er klart men mye lengre unna og NANO kan i mellomtiden få inntektsbringende partneravtale. Eller blir kjøpt opp.
6 måneder er ikke lenge i denne bransjen her, for neste emisjon kommer i q2 2020. Og alle biotekene kan få avtaler og bli kjøpt opp hele tiden.
Men spennende den videoen med RG du la ut, viser jo potensialet til AXL-plattformen.