Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Bergenbio opp 5,8 % kl 14.30, resten av biotek faller. Kommer det endelig tilsyne hvor mye av selskapet som er i langsiktige hender?

1 Like

En fersk aksjonærliste for BGBIO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Er det noen som følger BGBIO tett som kan si noe om hvorfor Dominic Smethurst kun hadde stillingen som CMO i selskapet i tre måneder?

Interessant ettersom samme person nå er ansatt som interim CMO i NANO.

Ingen dramatikk. Dyktig fyr som fikk et bedre tilbud i NANO der han også ser masse potensiale.

Han var bare interim i Bergen Bio. Hani Gabra som er cmo nå. Ingen smågutt dette…

Vice President in Early Clinical Development at AstraZeneca in Cambridge, UK, concurrently holding the positions of Professor of Medical Oncology at Imperial College London and Honorary Consultant in Medical Oncology at Imperial College Healthcare NHS Trust (since 2003) and Adjunct Professor at the Centre for Cancer Biomarkers at University of Bergen (since 2016). He was previously Head of Medical Oncology, Director of the Ovarian Cancer Action Research Centre and Head of Imperial College Cancer Clinical Trials Unit, as well as Chief of Service of the West London Gynaecological Cancer Centre at Imperial College London. Prior to that he was Cancer Research UK Clinical Scientist and Honorary Clinical Senior Lecturer/Consultant in Medical Oncology at the CRUK Medical Oncology Unit in the University of Edinburgh.

2 Likes

Dette er mitt første innlegg noen sinne. Jeg er lege og mener st BerGenBio er det mest interessante selskapet på børs og kraftig undervurdert. Neppe noen på denne tråden som er uenige i det. Jeg synes at en spennende tanke er at AXL inhibitoren til BergenBio kanskje kunne ha noe for seg på Covid19. Det er jo mistenkelig stille fra selskapet . Alle de andre har vært ute med aksjonærmeldinger i forbindelse med kliniske studier osv , men ikke BergenBio såvidt jeg vet. Mulig jeg har oversett noe. Noen tanker der ute rundt dette?

2 Likes

Feil. Fra BGBIO q1 2019 rapport “Dr Dominic Smethurst appointed as permanent Chief Medical Officer (CMO)”

Jeg lurer veldig på hva som skjedde her. Klarer ikke finne spor av Smethurst med unntak av melding om ansettelse. Ingen melding om at han ga seg såvidt jeg kan se. Ikke omtalt i Annual Report 2019. Merkelig!

Hei! Og velkomen skal du være. Bergenbio er meget spennende!

Når det gjelder Covid-19 så ser ikke jeg ihvertfall noen åpenbar farbar vei for AXL-hemming. AXL er en tyrosin kinase som kreftcellene har for signalisering av egenskaper vi forbinder med ondartet kreftsykdom som er vanskelig å behandle. Et virus vil ikke hemmes i så måde da de med all sannsynlighet ikke har et AXL mål å ramme. Likeså vil AXL-hemming heller ikke øke immunforsvarets respons på et virusangrep. Dersom en virusinfisert celle uttrykker AXL så snakker vi, men det har jeg ikke hørt noe om så lenge jeg har fulgt selskapet.

Bergenbio ligger lengst fremme innenfor AXL-hemming og min favoritt, AML indikasjonen, har de omtrent alene. Men jeg er redd for at Covid-19 ikke er der Bergnbio har mest å bidra med, men jeg har kanskje feil?

AXL er involvert ved ebola og zika, men jeg har ikke funnet noe litteratur rundt AXL og coronavirus.

1 Like

Jeg hadde tidlig et håp om at Bemcentinib kunne finne en plass i behandlingen, men som @Flottesen skriver, så gjelder det foreløpig Ebola og Sika.
Hva angår progresjon i studier, så må vi nok regne med forsinkelser som alle andre. De pågående studiene i nsclc er det vel lov å håpe er ferdig innrulerte, og da har jo Bencentinib den styrken at den er oral, og dermed ksn administreres av pasienten selv så fremt generell tilstand tilsier det.

Dessuten venter vi potensielt groundbreaking data fra cohort b i nsclc. Disse dataene analyseres i disse dager, og vil være upåvirket.

2 Likes

Studiene blir sikkert påvirket, men det kunne ha vært verre. Det kan være greit at coronasituasjonen er noenlunde avklart før man går i gang med fase3. De fikk også gjennomført emisjon i grevens tid. Alt i alt ser det lovende ut, blir kanskje en liten forsinkelse av oppstart i fase3.

1 Like

Jepp. Sånn sett treffer krisen beleilig!

Melanomastudien tar ikke inn flere pasienter per dags dato. Dette er trolig grunnet COVID-19 siden vi ikke har fått oppdatering på at de er ferdig med å ta opp pasienter.

Denne studien kjøres kun i Norge og drives av Haukeland Universitetssykehus, og jeg antar at de har andre prioriteringer nå.

https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT02872259?A=11&B=12&C=merged#StudyPageTop

1 Like

Ja ikke sant. Ved OUS så lar man allerede inkluderte pasienter fortsette i sine studier med minimum av bildeundersøkelser underveis, kun det som er nødvendig iht protokoll, mens videre inklusjon avventes inntil videre samt oppstart av nye studier er utsatt på ubestemt tid.

Er vel forhåpentligvis naturlig at det er gjort en liknende vurdering i Bergen og at allerede inlkuderte pasienter følges som før.

Vet du noe om hvor mange av NSCLC-studiepasientene til Bgbio som følges her i Norge?

Nei, det vet jeg ikke, men de har veldig mange sentre i Spania (to av dem i Madrid) som jo ikke har det helt lett nå for tiden.

1 Like

Takk for fine svar.

Sikkert mange som har sett denne. Spesielt interessant fra ca 25 minutter.
Ebola og Zika er jo begge virus som kan benytte AXL. Vet noen med sikkerhet at ikke Covid19 også gjør det? Mhp at WHO har kikket på Bemcentinib tidligere er det vel rimelig at noen har undersøkt muligheten også nå ?

2 Likes

Spennende tanker du kommer med @William71! Jeg er aksjonær i BGBIO (men min hovedsatsning er PCIB). Synes begge er veldig spennende selskap.

Hørte gjennom YouTube-klippet med Richard Godfrey på nytt i helgen, og han sier jo vitterlig rett ut at Bemcintinib funket mot Ebola. Jeg tenker akkurat som deg; kanskje kan AXL få en rolle mot Covid-19. Jeg er ikke lege (siv.ing.) av bakgrunn, men lurer på om komboen Bemcintinib (for å ta ned virusets forsvar) og hydroxychloroquine (for å drepe viruset) kunne ha vært et virkemiddel i krigen mot Covid-19. Så hvorfor ikke prøve??

Og hvordan skal man kunne få til en effektiv vaksine mot Covid-19 hvis viruset muterer videre??

En dåre kan spørre, de vise får svare. Stillheten fra selskapet er litt påfallende, vet ikke hvordan dette skal tolkes.

Ellers synes jeg samarbeidet med Merck rundt Keytruda er superspennende sammen med de gode resultatene oppnådd mot AML og NSCLC (de gode resultatene innen lungekreft er jo også noe man biter seg merke i når man leser om at Covid-19 ødelegger lungevev).

CEO intervjues: https://www.theceomagazine.com/executive-interviews/healthcare-pharmaceutical/richard-godfrey/?fbclid=IwAR0O58RyzxdWuH63BeCKVWSoF2ekpCq1jD8NUgI3JaEv1FahcRao0UjBITw

5 Likes

BERGENBIO PROVIDES COVID-19 IMPACT ASSESSMENT

5 Likes

Veldig bra.

2 Likes