Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Akkurat! :money_mouth_face:

Skjønner ikke helt greia med Gilead. Har lest hele artikkelen i NY Times. «This is not the magic bullet (against Covid-19)».

Grei oppsummering av Jonas Einarsson i Radium podcast 127 idag: BGBIO er et av 3 selskaper (og det første som ble plukket ut) som får finansiert en Fase 2 med 60 pasienter og 60 i kontrollgruppe.

Det beste av disse 3 går til fase 3, og deretter videre til myndighets-godkjenning om resultatene er gode nok. Jeg tror på ingen måte dette løpet kommer for sent, og vi må anta at UK myndigheter hadde god kunnskap om Gilead på det tidspunkt de besluttet å gå sammen med BGBIO.

Har tro på at BGBIO vinner dette racet. Men min motivasjon for å kjøpe aksjen var og er AXL-inhibitoren bemcentinib i kreftbehandling, og den har jeg stor tro på.

Ellers mener jeg Godfrey i BGBIO skulle satt seg ned sammen med Walday i PCIB for å se på synergier mellom bemcintinib og FimaChem, men det skjer vel ikke uten at Erik Must som største eier i PCIB setter seg ned og tar en pjolter sammen med Norges svar på Bill Gates - visjonæren og filantropen Trond Mohn😊

6 Likes

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31022-9/fulltext

Fra VG i dag;
https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5ea9b28d9d61d100189de50c

Bla ned til 4. artikkel; «Over 200 covid-19 pasienter i Wuhan i Kina har deltatt i studien. Legene bak studien sier det ikke er funnet noen positiv effekt ved å gi pasienter Remdesivir, sammenliknet med en kontrollgruppe»
Anthony Fauci mener den kinesiske studien ikke er tilfredsstillende nok.
Jeg minner imidlertid om at den er publisert i Lancet

5 Likes

DS-1205c er nok Daichi-Sankyo, mens BGB er BergenBio. Ser forøvrig ut til at BGB321-studien kun er in vitro, altså på celler i labskåler.

4 Likes

Der aktioner skriver om BGBIO.

5 Likes

ASCO selv melder at alle studier ikke er lastet opp enda. Har ikke sett noe fra bgbio, men må nesten vente til ASCO-siden er klar.

1 Like

Tenker det kan bli trangt i døren i morgen…også :muscle:

1 Like

Da kommer snart de tyskerne som var i NEL inn i bgbio :joy_cat:

2 Likes

Såpass. Godeste Doepke på hogget. Han har fyrt godt på bålet i en del norske selskaper etterhvert.
Kult!

2 Likes

Av alle grunner til at jeg har tatt posisjon i BgBio så var ikke Covid-19 en av de! … Tenker at de som tok posisjon på 30-50 tallet i dag, har svært gode muligheter for en MEGET hyggelig avkastning hvis de bare klarer å sitte i ro og løfte blikket litt. Meldingen vi fikk i natt var bare en «bonus». Dog en bonus som har satt BgBio på kartet! - BIG TIME! Skulle det tikke inn gode resultater knytt opp imot Covid-19 ila. sommeren, kommer julekvelden tidlig! ,men ikke begå den feil og tro at BgBio er kun dette! Jeg har ikke solgt i dag, men tok 9K til på Ca. 41,- Jeg er godt inne på topp 50, totalt sett med meg og mine 2 selskaper! Det kommer til sitte laaangt inn å selge dette papiret for et tosifret beløp … Ha en fin kveld :v:t3:

12 Likes

Kjekt å se Bemcentinib i et par abstrakter til ASCO til nå, flere kommer nok utover kvelden om vi er heldige.

Men folkens! Oppi alt sammen glem ikke Bgbio sitt grep på AML!! Her har de fått fastrack av FDA på unmet need kategorien da Bemcentinib sin safety profile gjør at de eldre pasientene som har fått akutt myelogen leukemi kan ta den når de ikke kan få det vanlige regimet med mange cellegifter, (som regel alle pasienter over 70 år), eller som 2. linjes behandling ved tilbakefall!

Jeg synes Bgbio er grovt underpriset fortsatt sammenliknet med utenlandske biotek med mye mindre pipeline og AXL hemmer programmet til DS i Japan når oss ikke til anklene en gang.

I tillegg er malignt melanom i fullt spill med super forskeren Odbjørn Straume i spissen. Utmerlet safety som sagt, (lite bivirkninger).

Dersom Bemcintinib fortsetter å vise at den kan potensere Keytruda, et av verdens mest brukte immunterapier som produseres av Merck så er de et åpenbart oppkjøpsmål for nettopp Merck :grin: Merck og Bgbio har allerede en samarbeidsavtale som kjent så Merck vet om dem og følger arbeidet.

Og til alle dere som kom inn sent idag eller sitter i minus etter å ha blitt revet med, husk at det fundamentale ER sterkt. Det kommer flere kjøpsmuligheter, så og si garantert. Kjøpte mer på 37,5 igjen idag, snitt 24, men kan se for meg følgende dersom selskapet mot all formodning feiler både Corona og lungekreft: Nemlig At AML nyhetene kommer på siden ila høsten og drar alt til himmels igjen. Altså en fin sikkerhetsventil!

Er i Bgbio mest for AML, og skjønner at det kanskje er litt sært, men her er de enerådende i sin kategori og det hele lover svært godt til nå. Nøff said.

17 Likes

Noen som kan gi meg svar på hvor mange kvartal cashbeholdningen holder før emisjon må gjøres? (Dersom det ikke skjer noe positivt i nærmeste fremtid selvfølgelig…)

2 Likes

Den obligatoriske biotekposten når det går litt opp i en biotek “Når er neste emisjon?”…

BergenBio får omtale på Scrip.

Det har vel knapt nok noen av de andre norske biotechene noensinne oppnådd.

https://scrip.pharmaintelligence.informa.com/SC142133/Why-BerGenBios-Bemcentinib-Will-KickOff-UKs-COVID19-ACCORD-Program

20.000 følgere på twitterkontoen til Scrip:

Scrip Intelligence (Scrip) is an English language international pharmaceutical news, analysis and data service. First published as a weekly print newsletter in March 1972, Scrip included articles on side-effects, regulatory changes and mergers and acquisitions. Scrip World Pharmaceutical News was initially published by advertising company J Walter Thomson but was bought by its e Dr Philip J Brown in 1976 for £2000, who founded PJB Publishing. Brown sold Scrip, associated titles and his company to Informa for £150 million in 2003.[1][2][3] Scrip has now developed into an online global pharma news and analysis service. It provides daily news and analysis on the biotechnology and pharmaceutical industry including areas such as policy & regulation, business news, research & development, generics, drug delivery, and clinical trials.

15 Likes

18.8 her.

1 Like

image

3 Likes

Synd man ikke hadde cash til å gå bananas under 15 :kissing_heart:

1 Like

Bemcentinib to be tested on 120 COVID-19 sufferers at six NHS trusts this week. Lab studies showed pill boosted immune response and block virus multiplying. It was already being trialled on 300 cancer patients before the virus pandemic. Drug one of five to be earmarked by Government as potential coronavirus cure. It is the first to enter phase 2 trials as part of the UK’s ACCORD programme.

Mange som skriver om bgbio nå

9 Likes

Yo @ezPappi :v:
Sånn typ leeenge siden

2 Likes