Innslag på 17 nyhetene til tv2 om BGBIO nå.
Jeg har snitt på 19,57 og er veldig happy. Solgte bitte litt på 48. Fikk litt kalde føtter og kjøpte tilbake raskt etter på 44,5. Kjøpte litt mer på 38.
Snitt 21,23 with some nice buys in the 12-13 range in the last month and a buy today at 37,7. Not planning on selling anytime soon.
Det var veldig positivt👌
Ja ikke dumt de snakket om hvor mye aksjen hadde gått i dag også, er nok mange som hopper inn i morgen😎
Virket som konsernsjefen kunne godt forstå at aksjen gikk 100% i dag…
Blir tut og kjør fra start igjen i morgen🙂
Dette gjør Bergenbio
- Bergenbio er et bioteknologiselskap med et forskerteam i Bergen og et klinisk utviklingsteam i Oxford.
- Har rundt 20 ansatte i Bergen.
- Bergenbio er notert på Oslo Børs og en pioner innen forståelse av AXL-teknologi.
- Har identifisert et protein – AXL – som er på celleoverflaten. AXL lar noen celler få større motstand mot medisiner og lar noen celler gjemme seg for kroppens immunforsvar.
- Har utviklet et medikament kalt bemcintinib som blokkerer og hemmer AXL-signalene og gjennom det gjør behandlingen mer effektiv.
- Selv om bemcentinib opprinnelig er utviklet for kreftbehandling, har BGBs medikament den generelle egenskapen at det hemmer AXL som bygger cellens motstandskraft.
- Bemcentinib er valgt til en hurtigarbeidende studie i et nytt britiskselskapets legemiddelnasjonalt fase 2 klinisk forsøk.
- Tar sikte på å få en tidlig indikasjon på om bemcentinib kan redde liv og forbedre resultatene hos de mestutsatte pasientene med COVID-19
- Skal teste 120 britiske forsøkspersoner (60 innlagte pasienter med COVID-19 og 60 i en kontrollgruppe som mottar standardbehandling) ved seks britiske NHS-sykehus.
Kilde: Bergenbio
Er relativt ny på markedet, men kastet meg inn med resten når jeg leste nyhetene i går kveld. Har fulgt utviklingen tett i dag, og er det “helt bak mål” å si at det minner litt om SoftOx sin utvikling fra Mars?
Kan ikke sammenlignes. SoftOx har et produkt i markedet - antivirus desinfeksjon. BGBIO skal igjennom et studie for et potensielt medikament mot covid-19. Dersom de lykkes er det helt villt. Hvis ikke: Rykk tilbake til start
… når det er sagt skjer det i ekspressfart, og vi får svaret om noen mnd?
Husk at Bergen Bio først og fremst er et onkologisk selskap, og dette vil fremdeles være hovedfokuset fremover.
En prising på dagens nivå ville ikke vært helt på trynet basert på deres pipeline. Snittet av analysene som foreligger er ca 60kr.
Og det er mot de alvorlig syke BergenBio sin skal testes mot?
Snitt på rundt 20,- nå, men har vært med fra før IPO og på flere av emisjonene siden og forsøkt å støtte kjøpe på vei ned fra gammel ATH og nå i vinter/vår på 14 - 19 nivå.
Så aldri Covid-19 komme som en positiv faktor, så i mine øyne er det viktig å holde fokus på at BGBIO er verdt 50-65 kroner basert på kreft satsningen og ved gode resultater derfra så er den en perfekt oppkjøpskandidat for Merck. Med Covid så burde vi sett 60 i dag
God futt i Gilead nå
Ikke helt enig.
BGBIO er først og fremst et biotekselskap med en fenomenal teknologi som kan benyttes til flere formål.
Sier meg helt enig @ezPappi!
Bgb 149 vil mest sannsynlig bli prøvd inn mot andre sykdommer som f.eks fibrose.
Poenget er at Bergen Bio er så absolutt mye mer en Covid19, og som jeg lenge har hevdet har vært OB mest undervurderte biotekselskap.
Sier litt om potensialet i aksjekursen til Bergenbio når market capen til Gilead er opp 5 milliarder dollar på vage nyheter om at remdesivir har effekt på Covid-19.
Market capen til Bergenbio er ca 275 millioner dollar, hvorav oppgangen i dag utgjør ca 125.
Tok en titt på abstract titlene på Asco og kan det stemme at disse 3 er fra BGBIO ?
Abstract e15640: Effect of inhibition of receptor tyrosine kinase AXL by a selective small molecular inhibitor R428 (BGB321) on DNA damage repair response in ovarian cancer cells.
First Author: Ruby Yun-Ju Huang, MD, PhD
Abstract e15649: A first-in-human phase I study of the AXL inhibitor DS-1205c in combination with gefitinib in subjects with metastatic or unresectable EGFR-mutant NSCLC.
First Author: Makoto Nishio, MD, PhD
Abstract e21697: Phase I study of the AXL inhibitor DS-1205c in combination with osimertinib in subjects with metastatic or unresectable EGFR-mutant non-small cell lung cancer (NSCLC).
First Author: James Chih-Hsin Yang, MD, PhD