Var det noen som glemte å krysse fingrene? Hehe.
Her er det flere som leker seg. Store sperrer forsvinner som dugg for Blir kjøpt, eller plutselig borte…
Ingen tvil om at denne skal videre opp🇳🇴
Hvordan er bivirkningene fra bemcentinib? Vil det f.eks. være mulig å bruke den profylaktisk under en pandemi? Eller vil det få et normalt fungerende immunforsvar til å gå helt i spinn?
Godt spørmål, jeg vet ikke svaret. Det er jo lett å se for seg behovet i helsevesenet og blant sårbare grupper i samfunnet. Det at behandlingen er en pille er jo en fordel i så måte.
Står snart i fritt fall da? Hehe, fjerner jo sperrene feil vei slik jeg ser det.
Edit: Samlet er det ordre for 12 millioner til kurs 39 blank. Det er jo en del…
BergeBio er med i verdens største randomiserte kontrollerte studier for COVID 19 behandling.
Data vil være åpne og fritt tilgjengelig for å muliggjøre global kunnskapsdeling og samarbeid.
Det er foreløpig ingen godkjent medisinsk behandling for Korona.
De mest lovende mest lovende resultatene vil bli videreført til fase 2.
Over 6 Britiske sykehus er med i studiet, og de første pasientene blir behandlet umiddelbart.
Hvis positive resultater sees, vil bemcentinib raskt gå videre til det store fase 3 studiet som pågår over hele verden.
Det som kanskje er viktig her er att medikamentet Bemcentinib har vist seg å være trygt, og tolerert av hundrevis av pasienter over flere år.
Sikkerhet for pasientene må veie høyt tenker jeg.
Dersom bemcentinib har virushemmende effekt på det meste av virus og profylaktisk bruk er forsvarlig er jo markedet enormt! Jeg kunne f.eks. godt tenkt meg å kunne ta en pille som beskyttet meg mot denguefeber på reise til Thailand…
Trading mulighetene her er helt enorme med den volatiliteten vi ser, men tenker dette caset vil få mye oppmerksomhet framover, så har tatt et lodd på det og sitter stille. Endelig noe skikkelig kult som skjer i norsk Biotech. Får vi fler av tilfellene som FreddyG linker til over blir BergenBio sikkert tatt med videre til fase 3 og ut på markedet raskt gogo!
Det skjer endel på området Covid-19. Her er et kart som viser forskningsaktiviteten: https://www.nornesk.no/forskningskart/NIPH_interventionsTreatMap.html
Det ble ikke så veldig trangt inn døra i dag allikevel, men kanskje greit at den stabiliserer seg på ~40kr en stund
BerGenBios medikament ble valgt som førstekandidat, det sier jo litt.
Blir spennende å følge utviklingen fremover.
Enig. Det sier veldig mye.
Ingen smågutter som ble forbigått i køen. Astra Zeneca som altså eier 2 av kandidatene, og har en marketcap på 1300 millarder kroner, må pent vente med luen i hånden
Trinity Delta minner oss om at de mener BergenBio er verdt 48kr/aksje, uten å ta med mulige inntekter fra Covid-19
Trinity Delta Lighthouse: BerGenBio
Trinity Delta view: The potential of the AXL receptor as an oncology target is being increasingly recognised and validated, and now, emerging preclinical data highlights its role in viral infection. BerGenBio is spearheading advances in AXL biology and its lead asset, bemcentinib, is the most advanced selective oral AXL inhibitor in development. Bemcentinib’s potential utility in treating viral infection was first explored following the SARS and Zika virus outbreaks. Its selection as the first programme in the UK’s flagship ACCORD study provides significant validation of BerGenBio’s development work, raising its global profile materially. Bemcentinib’s two-pronged mechanism of action suggests it has the potential to lower viral load and reduce the sequalae of COVID-19. If efficacy in early COVID infection is demonstrated, this, coupled to its oral administration, could mean bemcentinib has an ideal profile for use in the community setting (pre-hospitalisation), which has positive clinical and health economics repercussions. Our current BerGenBio valuation is NOK3.54bn ($339m) or NOK48.31/share, excluding any contribution for bemcentinib’s potential in treating COVID-19.
30/04/2020
Why BerGenBio’s Bemcentinib Will Kick-Off UK’s COVID-19 ACCORD Program
Kursen holdes nede av en eller flere algo./roboter. Noen ønsker forståelig nok å akkumulere på disse nivåene … kan ikke klandre de for det. Jeg var jo i utgangspunktet ferdig kjøpt, men til under 40,- så klarer jeg ikke å la være … Tok 3K til i dag og kommer til å gjøre det samme på Mandag. God helg
Vi har vist ikke allverden å frykte frå konkurrenten Gilead og deres medikament remdesivir.
https://www.google.com/amp/s/amp.usatoday.com/amp/3054644001
Eller denne : Is remdesivir effective in coronavirus treatment? China study says No, US says Yes
Hva er kursmålet til dere som er i Bergen bio nå?