Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Denne er kanskje kjent for flere?

1 Like

Venter jo på flere resultater i onkologi i 2020, så 100,- er innen rekkevidde i år med gode resultater fra den biten. Kommer Covid-19 noen vei er det ganske vanskelig og sette tall på det.
Men det mest sannsynlige scenarioet med gode resultater i de pågående studiene er at Merck kjøper rettighetene til BGB324 for bruk i onkologi, eller eventuelt hele selskapet (til nå har det jo ikke vært noen annet enn onkologi som har vært gitt noen verdi i analysene). Men selvsagt masse usikkerhet, både med tanke på resultater, børsklima og konkurranse.

4 Likes

Takk!
Jeg hadde ikke sett den. Veldig gøy å se den sterke kobling inn mot akademia!

3 Likes

Betaler Bergenbio royality for bemcentinib til Rigel?

1 Like

Om man googler litt så er det utrolig gøy å se at lille Bergenbio er blitt verdenskjent i øst og vest på bare to dager.

Websiden til Bergenbio er en av de beste innen norsk Biotech , og det kommer godt med når nå media skal dekke studien og resten av porteføljen …

Lener meg tilbake og skal nå nyte 2020

12 Likes

Noen eksempler …
image

5 Likes

Was about to say something very similar. You cant buy this type of exposure. Shouldn’t hurt the company getting traction with further studies either. I just cant wait a couple of months to see the results of this first covid study. How amazing would it be to progress to stage 3 here. Literally the whole world is watching. Any dips over the coming couple of months i will be buying more.

For some reason Zoolander just came to mind, “Axl, he’s so hot right now, Axl”.

8 Likes

18% på Bemcentinib (bgb324)
Ved et eventuelt salg overtar kjøper dette og milestones.
Resten av pipeline eier de selv, og de har allerede utlisensiert bgb 601 til ADC Therapeutics

4 Likes

Da går de vel for late breaking abstract da med mer modne data, eller hur?

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Mykle (169 likes)

[quote=“Mykle, post:2970, topic:2340”]

1. @larsmkn (126 likes)
  1. @Logdec (87 likes)

Resten av topp 10:

1. @Savepig (76 likes)

2. @Ekornet (67 likes)

3. @drdr (63 likes)

4. @ezPappi (62 likes)

5. @Boms (58 likes)

6. @Timm (37 likes)

7. @Flottesen (32 likes)

Gratulerer!

1 Like

Vet noen om det vil dannes antistoffer mot virusinfeksjoner som man gjerne ikkje blir veldig syk av? Om man for eksempel, slik som kvinnen med kreft som det stod om i bt for to dager siden, hun hadde fått bgbio’ medisin i noen mnd, ble smittet men slapp relativt billig unna, med litt hodepine og litt feber i 3 dager. Vil denne kvinnen danne antistoffer?

Beklager vrient spørsmål, men, om man “må” ha medisinen for å være relativt trygg Vs det å måtte bli veldig syk av et virus for å danne immunitet er vel svaret eg søker :blush::v:anyone?

2 Likes

Ikke enkelt å svare kort på , men et godt spørsmål og jeg skal forsøke så godt jeg kan utfra slik jeg har forstått det.
Så fort kroppen oppdager kroppsfremmede stoffer ( Antigener) som virus , bakterier eller feks en flis i fingeren starter det en kaskade av informasjon i kroppen via immunforsvaret og kjemiske signalstoffer som sendes ut . Man kan se på det som militær intelligens som sender ut innkalling til de forskjellige troppene . Umiddelbart danner så immunforsvaret (IgM) som er et mer umodent form for antistoff. Dette blir som en tidlig merkelapp som skal klistre seg på antigenet og sørge for at de cellene som er dreperceller kan gjenkjenne det. Etterhvert i prosessen danner kroppen en mer særegen merkelapp spesifik for antigenet (IgG)Det er dette antistoffet som blir liggende som en hukommelse dersom den samme kjeltringen skulle forsøke å komme inn i kroppen igjen. Noen infeksjoner gir gode mengder antistoff og andre mindre . Små barn får sjelden sterke symptomer på vannkopper mens voksne kan bli dødssyke. Begge sitter igjen med store mengder antistoff etterpå og er immune i lang tid. Noen er mer immune mot en sykdom enn andre fordi de har hatt en sykdom tidligere som er svært lik den nye sykdommen og antistoffet funker fortsatt. Det er, som du sikkert forstår, ingen fasit på dette. I Covid 19 sitt tilfelle er det fortsatt delte meninger om hvor sterk eller langvarig immunitet man oppnår . Håper dette ga deg litt svar .

9 Likes

Hehe ja tenkte meg egentlig det, men tusen takk for godt svar :blush::blush::blush:

1 Like

Det er ikke noe tvil om at det vil være flere kandidater. Et annet selskap som gikk over 250% på onsdag: https://www.bioworld.com/articles/434747-capricors-covid-19-success-gets-fda-and-market-attention

“Capricor said CAP-1002’s immune-modulatory properties could be at the center of reining in an overstimulated immune system by modulating various inflammatory cytokines and regulating the immune response. It’s possible that the body’s overreaction to COVID-19, rather than the virus itself, can lead to death, the company added.”

Medisinen er med å regulere immunresponsen. Vi har jo hørt om tilfeller der enkelte får 41-42 i feber - noe som er dødelig i seg selv. Men det angriper ikke selve viruset slik som BGbio sin bemcentinib.

2 Likes

Mens vi venter spent på oppdatering ang corona og krefstudiene.

Er det noen som har gjort seg opp en tanke hvor mye en bemcentinib pille/behandling vil gi av inntekter på sikt?

Pris for en corona behandling?
Pris for en kreft behandling?

See fra FDA at følgene dose benyttes ifm en av studiene.

• Bemcentinib capsules are administered at 400mg on days 1-3, and 200mg there after.

Edit Estimat mhp Corona kost.
Under er en artikkel som oppsummerer litt hva som kan forventes

The interpretation of “fair and reasonable” is debatable given the high risk of failure associated with vaccine development, the complexity of clinical trials, the capital investments required for large-scale manufacturing operations, and the uncertain demand as the COVID-19 pandemic continues to unfold. Notably, no vaccine available on the US market has a list price of more than $230 per dose.

https://www.healthaffairs.org/do/10.1377/hblog20200327.868172/full/

Lett regnestykke:

UK 60 millioner folk x 2000kr pr kur = 120 milliarder

1 Like

Har noen klart å se ASCO abstracts titteler til BGBio?

1 Like

Nei. Antar de går for late breaking da det vil gi dem mer modne data…? Jeg har tatt det for gitt at de kom med mer data i nsclc cohort b ref melding i Januar.

1 Like

Flere her avviser at det er noen abstract tittel fra BGBIO, men denne her som jeg spurte om for et par dager siden, er dere sikre på at det ikke er det ?

abstract e15640: Effect of inhibition of receptor tyrosine kinase AXL by a selective small molecular inhibitor R428 (BGB321) on DNA damage repair response in ovarian cancer cells.
First Author: Ruby Yun-Ju Huang, MD, PhD

Om BGB321 skulle vært BGB324, så passer det vel…?

Bemcentinib, also known as BGB324 or R428, is an experimental oral small molecule that is an inhibitor of AXL kinase.[1] Bemcentinib was licensed from Rigel Pharmaceuticals by BerGenBio

2 Likes
3 Likes

Dette er vel en twitter melding om det samme som logdec hadde en link til lenger opp her.

[quote=“Logdec, post:2979, topic:2340”]
Denne er kanskje kjent for flere?

University of Iowa Hospitals & Clinics – 29 Apr 20

University of Iowa virology research helps facilitate new clinical trial for…

Research by University of Iowa virologist Wendy Maury, PhD, has helped facilitate the launch of a new clinical trial in the United Kingdom of a drug that might help treat patients with COVID-19.

2 Likes