Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Hei Logdec - takk for ditt bidrag til oppklaring. Da slår vi fast at det ikke er BGBIO som står bak abstract tittelen.

2 Likes

Ekornet - vil denne biomarkøren også være til hjelp i å bestemme hvem som kan ha nytte av Bemcentinib i behandling av Corona-viruset, eller vil den først og fremst hjelpe i kreft sammenheng?

1 Like

Meget spennende tanke! Men her må jeg i utgangspunktet melde pass da SARS-CoV-2 er en så lite kjent sykdom. Man kan kanskje argumentere for at det ikke er samme virkningsmekanisme for shedding av serum AXL i aggressive kreftceller og i virusinfiserte celler som ved Covid infeksjon. Så tviler, men aldri si aldri.

Det fine med Bemcentinib i SARS-CoV-2 er at Bbgbio allerede har fått etablert en strålende safety profil! Blant annet med denne studien: https://helse-bergen.no/kliniske-studier/foflekkreft-kombinasjoner-med-axl-hemmeren-bgb324-i-metastatisk-melanom

Dette var nok svært viktig for at Bemcentinib ble valgt ut til ACCORD, ingen ville ellers tørre å gi en ny studiemedisin til allerede syke covid pasienter! Her har man hatt litt flaks med timingen, rett og slett :innocent:

Edit: laggg på fjellet.

5 Likes

Takk for at du deler

Det virker som Bergenbio har en perfekt timing/produkt

Safety
Allerede i FDA trail
Utprøvd på andre virus
Produksjonslinje etablert
I tablettform

1 Like

Har også tenkt litt på dette, og ut ifra det som ble presentert onsdag (telefonkonferansen), så tolker jeg det slik at AXL oppreguleres av sars cov 2 straks det har brutt inn i cellen nettopp gjennom AXL.
Tolker jeg dette riktig (som lekmann), så vil biomarkøren være unødvendig da Bemcentinib vil uansett slå inn som hemmer.
Likevel kan det jo være slik at et utvalg av pasientene tydligere utrykker AXL, og dermed vil biomarkør være nyttig i en screening.
Er jeg på jordet her @larsmkn?

2 Likes

Dersom det skulle vise seg at Bemcentinib er en meget effektiv behandling av Covid19 med minimale bivirkinger i løpet av denne studien, noen som tør bevege seg utpå med et kursestimat? Det er jo kun noen måneder til vi sitter med fasiten.

1 Like

Da må man først vite hva behandlingen vil koste og det antatte antallet medisiner som blir solgt. I tillegg kommer verdsettelsen av teknologien som virker mot kreft og virus. Jeg har ikke grunnlag til noe annet enn å gjette at tidobling til 50 USD er et greit utgangspunkt samtidig som jeg tror jeg er veldig beskjeden i mine anslag.

2 Likes
13 Likes

Mangler ikke på optimisme fra Mr Godfrey. Fyttikatta!

Mr Godfrey said of bemcentinib: ‘I’m expecting something bigger because it’s so different to anything else that’s been tried. We are stopping the virus surviving.’

When the drug was used in the laboratory on live SARS-Cov-2 – the coronavirus that causes Covid-19 – it showed ‘some very big effects that dwarf what I’ve seen’ from other drugs, said Mr Godfrey.

‘So I’m extremely optimistic and think there’s going to be something quite profound [in human trials].’

11 Likes

BerGenBio chief executive Richard Godfrey told The Mail on Sunday that he was ‘extremely optimistic’ the pill would save lives. ‘I think there’s an 80 per cent probability of it working and being of benefit to patients,’ he said.

80% sannsynlighet!

27 Likes

Ta også med i betraktningen at Gilead’s Remdesivir gis intravenøst og krever sykehusinnleggelse for behandling.

BGBIO’s gemcintinib gis som en pille man tar hvor-som-helst, og avlaster dermed sykehusressurser…

Særdeles frisk uttalelse fra Godfrey, ja…han bidrar ikke akkurat til å dempe stemninga😂

7 Likes

Denne “british-norwegian” greia skal man ikke undervurdere.

2 Likes

Bare et skudd i løse luften.
Tenker på Boris Johnsen, syns den sykehusinnleggelsen var relativ kort.
Noen som vet om han ble behandlet med noen form for medisin?

1 Like

Les hele intervjuet het, fantastisk :star_struck:

2 Likes

Har på følelsen at Boris Johnsen har fått Bemcintinib. Understreker: følelsen. Ren spekulasjon fra min side!

Ville jo blitt bra Bergens-reklame det…

Byen er Bergen og laget er BGBIO🍿

3 Likes

Jeg tror ikke screening blir nødvendig i virusbehandling med det første. Dette ser ut til å være en generell mekanisme for SASR-Cov2, mens det innen lungekreft finnes utallige mekanismer som kan drive kreften fremover. Det er derfor mer viktig å plukke ut de pasientene innen lungekreft hvor AXL er en av faktorene som hjelper å drive kreften, og det er det biomarkøren gjør. I tilfelle for COVID-19 så antar jeg at alle pasienter med påvist symptomer av en viss grad skal behandles med bemcentinib, om det fungerer.

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke tør å gjette kursmål for det er for mange ukjente faktorer. Hvor mye skal behandlingen koste og hvor mye kan de produsere er de opplagte parameterne. Så kommer det litt mer vanskelige parametere. Vil dette bli kjøpt av land for “stockpile” i tilfelle nye utbrudd av SARS-Cov2? Hva med andre virussykdommer? Hvor mye skal man fakturere inn for at det kan fungere på nye skumle virus også? Eller virus som allerede eksisterer sånn som Ebola, Zika etc.

Her snakker vi potensielt mye penger som “kan” faktureres inn for fremtiden når AXL har en veldig unik virkemåte i forhold til andre antivirale der ute som går mer på virusreplikasjon. I tillegg så vil inntektene fra COVID-19 betale for pre-klinisk og klinisk utvikling inne kreft, fibrose og andre virusindikasjoner.

The sky is the limit om dette går veien. Kursmålet tør jeg ikke si for det kan bli oppfattet som flåsete, men en 10X fra dagens nivå er noe jeg ville forventet i nedre sjikt om denne studien går hele veien.

8 Likes

Nei, Boris var nok til behandling før man begynte testing av Bemcentinib.
Dette starter tidligst nå i disse dager.

Ellers ingen grunn til å bli lokalpatriotisk i denne sammenhengen!

4 Likes

Haha, vi er nok flere som har vært inne på den tanken!
Han var jo på beina igjen på rekordtid.

Det er jo ikke heeeelt umulig at han kan ha fått bemcentinib, det må ha vært noe slikt som “compassionate use”, hvis de har noe tilsvarende i UK. Remdesivir ble jo gitt til en god del pasienter som compassionate use, før de kliniske forsøkene startet. Den “amerikanske pasienten” sin sykdomshistorikk ble jo også publisert. Han var også kjapt på beina igjen, mens “den franske pasienten” fikk remdesivir i 10 dager, ikke like kjapt.

Er det Rigel som eier bemcentinib?

BerBenBio eier bemcentinib. Men de har en lisensavtale med Rigel, så Rigel skal ha milestones pluss royalties.

1 Like