Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Remdesivir hadde samme effekt i aper, full beskyttelse mot viruset og det ble spekulert i om remdesivir kunne brukes profylaktisk.
Ikke fantastisk effektivt i mennesker, viser det seg.

Når det gjelder vaksiner så er det flere aktører som er kommet lenger enn Oxford, Moderna og Inovio har allerede holdt på med forsøk i mennesker en stund og jeg tror BioNTech også er i gang.
Alle aktørene er i gang med masseproduksjon, produserer for lager i tilfelle det viser seg at det virker og de får godkjenning.

Det kommer jo også BerGenBio til å gjøre, ref. emisjonen.

Men det er bare bra at flere forsøker å utvikle både vaksiner og terapeutikum, det øker jo sjansen for suksess.

4 Likes

Og vi kommer til å vite om bemcentinib virker før mange av de andre som er under utvikling, bemcentinib har en etablert safetyprofil og slipper fase1.

3 Likes

Med den hype og media dekning bemcentinib for tiden får, så skulle man nesten forvente at det vil komme små drypp fra pasienter som forteller om erfaringene? Til tross for studier, har de vel lov å uttale seg fritt?

1 Like

Har jeg forstått det rett i at bemcentinib, hvis det virker, etterhvert kan kjøpes av «hvermansen» på apotek, ettersom det ikke har bivirkninger ? (Som Tamiflu)
Remdesivir må vel gis på sykehus, og da bare som siste utvei for de sykeste.

Leser at noen solgte PCIB for å kjøpe Bgbio. Vet ikke om det var så lurt, men jeg kjøpte en post i Bgbio I dag, under emi-pris, uten å selge en eneste PCIB aksje :blush:

3 Likes

Bemcentinib blir nok reseptpliktig, men det er jo en fordel at det er en pille slik at man kan ta den hjemme, mange av de andre behandlingene(slik som f.eks remdesivir) må gis intravenøst og dermed trengs det helsepersonell for å gi behandlingen.

4 Likes

Det var jeg som solgte PCIB, men jeg gjorde ikke det for å kjøpe BGBIO. Kjøpte kun 10K og har mye cash ledig. Det kan godt hende at jeg kjøper PCIB i morgen, eller flere BGBIO aksjer. Hvis bemcentinib virker mot corona, så blir det tidenes aksje på OSE.

4 Likes

A post was merged into an existing topic: BergenBio Småprat (BGBIO)

Er jo umulig å vite hva som i ettertid viser seg å være lurt, men med det vi vet nå, hvorfor mener du at det ikke er lurt? Hvis vi ser bort i fra at han kunne investert i begge eller at han kanskje rett og slett trengte pengene fordi han ikke hadde ekstra. Hvis man måtte velge mellom de to aksjene de neste 3 mnd. Hva ville du valgt? Syns dette er en litt spennende problemstilling for det er jo snakk om en trigger i hvert av selskapene (AZ for PCIB og COVID-19 for BGBIO) som kommer i løpet av relativit kort tid (ca 2 mnd) for biotech. Det hadde vært spennende å høre om du har noen tanker om de triggerene opp mot hverandre.

Mine tanker er sånn her:
BGBIO sin trigger er 100% binær. Enten blir det positivt og videre fase III, eller så blir det negativt og studien er over. Positivt resultat vil mest sannsynelig skyte aksjen veldig høy, men hvor høyt vil avhenge litt av hvor gode eventuelle positive resultater blir. Ved negativt resultat så er det “back to normal” med AML, lungekreft og resten som hadde kursmål på 66 NOK (HCW) eller 48.31 NOK (Trinity Delta). Nå vil “back to normal” også bety at de har 500 millioner NOK mer på bok enn før så det blir ikke helt normal heller. I tillegg så vil nok ekstra PR de har fått i denne perioden også være positvt, men umulig å prissette. Jeg tipper at et negativt utfall på COVID-19 unasett vil synke aksjen mye. Dette vil i så fall kunne gi kjøpsmulighet basert på alt det andre de egentlig gjorde før denne koronagalskapen.

For PCIB så er det avgjørelse rundt AstraZeneca som er den nærmeste store triggeren. En trigger som jeg tenker ikke er 100% binær på samme måte som COVID-19 for BGBIO. Her kan utallige utfall skje med tanke på størrese eller form for eventuell avtale inngått. Null avtale videre er maksimalt negativt utfall, gigantisk avtale med penger på forhånd + kjøp av asksjer + linsensavtale er maksimalt positivt utfall. Men, mellom de to muligheten så finnes det utallige andre muligheter som kan være alt fra negativt, nøytralt, positivt og alle nyanser i mellom, alt etter hvordan markedet tolker utfallet.

Vil f.eks fortsettelse av pre-klinisk arbeid uten noe ekstra bli tolket som negativt? Eller hvor positivt er en liten avtale, med lite penger på forhånd og lite for lisens? Hvor mye er priset inn per nå, og hva er resultatet av forskjellige utfall. Vil ingen penger nå bety muligheten for ny emisjon om de ikke får til andre avtaler med Vacc? Uansett så vil også PCIB gå “back to normal” ved negativ trigger hvor videre arbeid på Chem og Vacc står på tapeten med tilhørende kursmål fra Arctic 86 Kr.

Jeg syns PCIB har mindre mulighet for kraftig nedgang om ikke maksimalt postivt utfall skjer, men det er kun fordi BGBIO har et mer binært utfall. Min tanke er at BGBIO kanskje blir litt lettere å trade på bakgrunn av hvordan triggerene løses enn PCIB hvor triggeren kan bli løst på mange forskjellige måter. BGBIO har to utfall for COVID-19, den ene går opp og den andre går ned, med hendholdsvis ganske store utsalg. PCIB deriomt har en mer skalert trigger etter mitt syn som gjør ting litt mer… komplisert?

For begge er faktisk kursmål høyere enn aksjekursen per dags dato og for begge er IKKE triggerene innkludert i kursmålet. Det sier jo noe om potensiell oppside…

Har noen tanker rundt dette som du ser så hadde vært spennende å høre andres :slight_smile:

20 Likes
5 Likes

Enig det du skriver. Og når potensialet til begge er såpass stort og trigger til dette potensialet er så nærme, tør jeg ikke sitte utenfor noen av dem. I BGBIO ser jeg for meg noen fine meldinger de neste ukene om inkludering osv, som forhåpentligvis drar opp kursen enda mer.

2 Likes

Ja takk begge 2; enkelt og greit :wink:!

Dette handler om det å være investert i flere biotekselskaper samtidig da det er langt fra gitt å forutsi hvilke “bomber” som etterhvert kommer fra de ulike selskapene.

2 Likes

Helt enig i at begge deler er det smarteste :slight_smile: Tanken var mer hvis man måtte velge, og hvordan man tolker ulike triggere.

3 Likes

Hvis ingen får stoppet korona epedemien så kan verden gå inn i en dyp depresjon. Buffet sa at en stor storm er på tur. Det er mange kandidater som forsøker å stoppe denne stormen og BGBIO er en av de fremste kandidatene. Iallefall, det selskapet som gjør korona mindre farlig og stopper stormen blir hedret over hele verden. Muligheten for at det blir BGBIO er ganske stor.

Edit: innlegget burde vært på småprat. Postet feil.

2 Likes

Jeg er veldig enig i tankene dine, Larsmkn. Skal ikke skrive så mye om PCIB her, men store ting kan skje i begge de kommende dager, uker og måneder. PCIB har flere bein å stå på. Blir det ikke avtale med AZ er det ikke lenge å vente på GalleganGangKreft (GGK).
Skulle det bli negative resultater for Bgbio har de likevel fått inn mye penger til en høy kurs (lite utvanning). De har også fått mye gratis reklame. Potensialet opp eller ned skal jeg være forsiktig med å uttale meg om. Men jeg vil garantert kjøpe en pakke for å ha liggende, hvis det virker. Det er jeg ikke alene om. Oppsiden er nok derfor ganske bra, for å si det forsiktig :blush:
Vi vet mye mer allerede i mai. Denne sjansen kunne jeg ikke la gå. Risk/reward er altfor bra til det.

Det koster mye å stenge ned verden. Hvis Bgbio blir «den reddende engel» har det jo en betydelig effekt, som skal belønnes.

4 Likes

Fant en ny artikkel med relevanse for COVID-19.

Her kikker de ikke på om BGB324 hemmer RSV-virs spesifikt, men de finner at bruken av BGB324 hjelper å bekjempe infeksjoner (bakterielle) som kan oppstå ved virussmitte (f.eks RSV, influensa og COVID-19). Har ikke fått lest hele enda, men så veldig relevant ut! Både for COVID-19, men også RSV med mere! PS: Dette er et veldig godt tidsskrift!

12 Likes

Podcast med CEO i BGBIO!

18 Likes

Veldig bra spørsmål og prat om CEO, medisinen og hvordan den fungerer! Her er direktelink(Trykk play ved siden av 24 min): https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cDovL2ZlZWRzLnNvdW5kY2xvdWQuY29tL3VzZXJzL3NvdW5kY2xvdWQ6dXNlcnM6MjA4MzA4NzAyL3NvdW5kcy5yc3M%3D

Anbefaler å høre fra 16:08 om man har dårlig tid :slight_smile: Der kommer snakk om Covid-19

Han sier også: “It’s now in clinical trials, in Covid-patients in the UK. In a fully funded program there” så da har vi vel svar til usikre om behandlingen har begynt? 19:48

9 Likes

Bare en påminnelse i disse Covid-19 tider :slight_smile:

Trinity delta vurdering og kursmål:

Arctic Securities vurdering og kursmål:

bilde

3 Likes

Absolutt. Jeg vil igjen påstå at BgBio er Norges (Nordens, Europas, verdens …) minst hypede Bio-selskap. Antagelig Pga. svært lite free-float (?). Emisjonen hjalp på sistnevnte. Det kommer til å bli pent hvis Artic Sec. Eller andre kommer med en analyse nå etter Covid-19 faktoren …

4 Likes

Noenn som ser hva som skrives her? :

“Børskommentar: Gode nyheter bør ikke komme for tidlig for Bergenbios småaksjonærer”

2 Likes