Vet heller ikke om det kommer til å fungere, men mener alt er tilrettelagt for at det kan virke bra.Kjent effekt og påvirkning av TNF(tumor nekrose faktor) er en milepæl.
Hadde dette vært en antiviral medisin hadde jeg aldri tatt sjangsen.
Dette er mer blokkerende og immunedempene.
En fantastisk diskusjon her nå.
Kan man tolke bemcentinib sin effekt som generell og indirekte mer enn virusspesifikk, slik som de eksisterende antivirale legemidlene? Og forlengelsen av det er at dersom det viser seg at bemcentinib faktisk virker mot Covid-19, så er det gode muligheter for at den virker også ved andre virusinfeksjoner som for eksempel influensa?
Er det korrekt at effekten av dagens antivirale(utenom HIV) er middelmådig og at en kan spekulere at i ytteste konsekvens kan bemcentinib ende opp med å fortrenge flere av disse?
Ved vanlige virusinfeksjoner er det ikke behov for immunedempning, med midre ved astma, nyrebetennelser etc, men da brukes det prednisolon etc.
Covid-19 gir en økt betennelsesreaksjon.Arrvev, økt koagulering( som ved AML,leukemi , lymfomer etc ).Immuneforsvaret blir egen fiende.
Der virker forhåpentligvis bemcentinib =)
Kan ikke se at bemcentinib kan gi effekt som ved ART/HIV eller herpesbehandling etc.Dette er noe helt annet slik jeg ser det.
Tirsdagen blir spennende, kanskje kommer det flere anekdotiske indikasjoner på effekt? Legger nok ikke en demper på aksjekursen i såfall.
Kanskje er det å håpe på litt mye, jeg prøvde å følge godt med på remdesivir og fikk i grunnen bare tak i to offentliggjorte anekdoter, den amerikanske pasienten, som tilfrisknet dagen etter behandlingen startet og den franske pasienten, som var under behandling i 10 dager. Ingen av disse historiene ble offentliggjort direkte av selskapet heller. Gilead var vel i det store og hele veldig taus, vi vet at mange pasienter fikk remdesivir utenfor kliniske studier(tidlig i pandemien) men Gilead kommenterte aldri dette.
viruscount/replicasjon har vel egentlig vært lite av problemet med sykdommen.Immuneforsvaret fikser etter hvert og har ikke hørt noe som får kronisk sykom.Kroppens fysiske reaksjoner som blir farlige.Hjelper det med å dempe tiden det tar å få immuneitet så kan det nok hjelpe.
fagperson er ikke entusiastiske mtp effekt i alle fall mtp antiviral terapi
Blir allefall svært spennende dager.Kommer nok drypp med info snart.
Det gode er jo at noe som ikke hadde effekt eller dårlig effekt mot sars og Ebola kan ha god effekt mot SARS-cov-2
Tror ikke jeg, dette er jo ikke enten eller, det som er helt sikkert er at denne prosessen er positiv for kommersialisering i US. Greit å ha FDA på laget
Godfrey omtaler viktigheten av dette her:
Ja dette er et spørsmålstegn. Det er også et spørsmål om Bemcentinib kan stoppe spredningen i kroppens celler og at man har en annen terapi etterpå for å roe immunforsvaret når viruset er stoppet. Eventuelt i kombinasjon. Blir spennende å se om Bemcentinib får stoppet viruset raskt nok til å unngå slike stormer da.
ACCORD plukker ikke medisiner på et hunch, Godfrey har vært mann av sine ord til nå, og Covid er en forholdsvis ukjent sykdom enda. Hvilke mekanisme gjør at noen blir dødssyke og andre ikke? Hvorfor får bare noen immunitet? Osv. Ergo er det informasjon vi mangler, noe enten selskapet eller andre har sett som gjorde at Bemcentinib fikk gå inn i studien, tenker jeg.
Jeg er i Bgbio for kreft og sitter klar for mer kjøp ved et eventuelt stort Covid 19 fail fall ila juni. Men jeg selger heller ikke nå, selv på hype-kurs over 200, for det er en sjans for at Covid treffer og da skal jeg ikke se tilbake om 10 år og tenke at jeg solgte for tidlig.
Kursen ved veldig gode Covid tall begynner på mcap pick-a-number…
Hva er et realistisk kursmål ved god effekt? Type fra - til kurs. Er det noen som har varmet opp kalkulatoren?
En kan lure på hvorvidt det er hold i det Godfrey sa:
“I’m expecting something bigger because it’s so different to anything else that’s been tried. We are stopping the virus surviving.”
He added that
when the drug was used on the deadly virus it showed “some very big effects that dwarf what I’ve seen.”"
Virker som de fleste har 200 som kursmål om Bemcentinib går videre til fase 3
Vi får håpe det kommer info som innfrir forventninger og noen håp på tirsdag. Da begynner kanskje ferden mot 100 Vi får sjå. Tenker ihvertfall at dette er en av de få sjansene man har på børsen til å kunne få 3-5x på veldig kort tid (1.-30. juni en gang) om alt klaffer. Så jeg vil ikke la den sjansen gå fra meg ihvertfall, men opp til hver enkelt hva man gjør. Nedsiden ser ikke spesielt skummel ut da det er masse penger på bok og fortsatt selskapets pipeline fult finansiert i en god periode framover.
Flott at det kommer faglig begrunnet informasjon fra flere kilder. Takk til alle som deler sin informasjon slik at jeg får satt meg bedre inn i caset.
Tenker vel at alle som har trykket på kjøpsknappen her er voksne nok til å forstå at intet er sikkert . Men en ting er helt sikkert , og det er at ingen her inne er ekspert på AXL eller den mest selektive inhibitoren som finnes mot den . Det er den inhibitoren jeg har veddet på . Først og fremst i kreftkampen , men nå også i Covid19-kampen. Ingen vet hvordan den vil virke mot viruset som har satt hele verdensøkonomien på pause. Men, en slik sjanse får jeg nok aldri igjen og snart får jeg svaret.
Har du ei liten tæng for biotek, så sitter du med en post her. Større eller mindre!
Fantastisk så gode innspill og diskusjoner vi har fått i denne tråden! Så mange dyktige bidragsytere, takk til alle!Setter stor pris på alle vinklinger. Kom til å tenke på noe jeg mener ble sagt i et intervju med Richard Godfrey. At denne amerikanske kreftpasienten hadde gått på Bemcentinib en stund. Vet vi hvor mange som får Bemcentinib og vet vi om noen av disse har fått overreaksjoner i immunsystemet, mener Godfrey sa Bemcentinib hadde meget god sikkerhets profil.
Jeg setter pris på at noen stikker hodet fram og belyser usikkerheter og ens bekymringer, da spesielt fra fagfolk. Målet med et slikt forum er fra mitt ståsted i det minste, å kollektivt gi oss en edge i markedet. Du sitter som aksjonær, gir innlegget enda litt mer pondus.
Jeg ønsker å utfordre litt, på noen av punktene du lister opp:
Man kan vel også snu på dette: Da Bemcentinib viser noe effekt på Zika og Ebola, kan det vise god effekt på Sars-cov2. I og med at de er som du sier, forskjellige.
Her viser vel igjen Bemcentinib at bivirkningsprofilen er vesentlig bedre ved blokkering styrking av verten, da den er veldig spesifikk og kun går på AXL. Gjør det ikke?
Dette er en “bekymring” jeg deler, med ref. til denne pasienten som ble uforholdsmessig lite rammet. Hun var under allerede i behandling med Bemcentinib. Jeg frykter at Bemcentinib faktisk har en profylaktisk effekt, men at den ikke har samme effekt lengre ut i forløpet. Med det, at denne studien passer dårlig og ikke klarer å fange opp dette.
Dere kan jo ikke vite dette, så det blir meningsløst å ha for sikre meninger om det ene eller det andre.
Dette blir en coin flip, med en god oppside
Leser du innlegget mitt som at jeg “vet” dette?
Takk for godt innspill.
Jeg skjønner hva du mener, men jeg syns ikke at man kan snu på det. Effekt på andre virus taler ikke for at det skal ha effekt på andre virus. Ja, det har effekt på membrankledde virus, men de har ulik livssykluser og betyr ikke nødvendigvis noe.
Angående bivirkninger, så er det som jeg har forstått «hovedregelen» at det er bedre å gå for mikrobe enn vert. Alle legemidler har selvfølgelig bivirkninger, men Axl har også en cellulær funksjon og utslåelse av denne kan gi bivirkninger mens utslåelse av feks en HIV-protease gir ikke en bivirkning relatert til virkningsmekanismen.
Når det er sagt, så er bemcetinib et trygt drug som er en stor styrke hvis det skulle ha effekt.
Hovedproblemet med sjansene til bemcetinib og covid-19 er også at veldig mye er uklart. For biotek-selskap vil man jo at det skal bygges på sterk grunnforskning, god kunnskap om mekanikk og målrettet behandling. Alt dette blir vanskelig når covid-19 er så nytt. Og derfor mener jeg det er umulig å anslå sjansene for og lykkes. Enig med fornybarkraak, det blir rett og slett coinflip. Samtidig kan det være fint å belyse usikkerhetene rundt dette.