Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

BERGENBIO CONFIRMS FIRST COVID19 PATIENT DOSED WITH BEMCENTINIB IN ACCORD TRIAL

7 Likes

BERGENBIO CONFIRMS FIRST COVID19 PATIENT DOSED WITH BEMCENTINIB IN ACCORD TRIAL

2 Likes

BERGENBIO CONFIRMS FIRST COVID19 PATIENT DOSED WITH BEMCENTINIB IN ACCORD TRIAL

3 Likes

Verden kan åpne seg raskere enn vi tror. Veldig spennende og en fantastisk gratissjanse for et norsk selskap.

4 Likes

Dette var en fin melding å få på en tirsdag morra :slight_smile:

5 Likes

Arctic

  • BERGENBIO: FIRST PATIENT INCLUDED
  1. Bemcentinib: first drug candidate to be fasttrack in UK initiative (ACCORD)
  2. The phase 2 study will include 120 patients (60 on bemcentinib and 60 placebo)
  3. First patient included. Result expected aug/sep, then potential fast initiation of phase 3
  4. Potential approval and sales from Q4/20
13 Likes

Når kan vi forvente oppdatert kursmål fra Arctic?

Salg i 4Q20? :joy:

1 Like

Går det veien vil jo det være mulig…

2 Likes
8 Likes

Klart det blir salg i Q4 hvis det faktisk virker. Remdesivir fikk godkjenning på 3 måneder. Hvis man har noe som virker, så trenger man ikke å slite for å få det godkjent, myndighetene vil presse gjennom godkjenningen for deg.

2 Likes

Fase I studien av BGB149 er nå oppført som “complete”. De skulle komme tilbake til hvilke indikasjoner de ville prøve den i senere:

18 Likes

De kunne gjerne oppdatert hjemmesiden sin ang. BGB149 …

BGB149 is a first-in-class function blocking antibody with potent pre-clinical anti-tumour activity. The fully humanised antibody is anticipated to enter the clinic towards the end of 2018.

1 Like

Siden det nå er “in clinic” så tipper jeg det blir oppdatert når de prøver det ut i en indikasjon

2 Likes

Har du noen formening om hva?

1 Like

Vanskelig å si. De har hatt mye fokus på fibrose og NASH i det siste så tror det er sannsynlig at vi ser noe der, men også mulig at de går for noen kreftindikasjoner. BGB149 er heleid av bergenbio, men et antistoff (biological) som må gis via influsjon, så tipper de har en del strategiske hensyn rund dette. Dette er komplisert, men refusjonsordninger og patenter kan være litt mer hyggelig for et biological (sånn som jeg har forstått det), enn det er for et molekyl av typen bemcentinib.

2 Likes
5 Likes

Edit: Sorry, så den var lagt ut tidligere :clinking_glasses:

1 Like
4 Likes

Det er noen ting som er svært annerledes med denne studien enn hva man kan regne som normal innen biotech. Her er de fremste spesialister involvert fra flere hold. Studien er det ikke BergenBio som faseliterer; studien er underlagt «Department of Health and Social Care and UK Research and Innovation (UKRI).
IQVIA styrer ACCORD med Astrazeneca som sektor representant.

Inn rullering er jeg ikke i det minste bekymret for. Det er fortsatt nok pasienter å ta av og samme vil etter all sannsynlighet, dessverre være tilfelle i Fase III.

Når det kommer til medisin på markedet, hvor lang tid tror du det tar om sikkerhet og effekt blir påvist i Fase II ? Det kommer til å gå fort!

Denne prosessen er allerede startet, med det mener jeg innhentet cash, tilrettelegging for eksponensiell etterspørsel og partner for distribusjon. Uttalt av Godfrey som parallell løp de jobber med.

Med alle indikasjonene som nå ligger til grunn her, med siste fra longdec i småpraten er jeg overbevist om full klaff. Det er ikke spørsmål om, men om hvor stort dette blir.

10 Likes