Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Medisiner som retter seg mot hvordan viruset infiserer cellene, eller som hindrer eller blokkerer viruset fra å binde seg i utgangspunktet, kan være viktige for hvordan det går med pasienten.

5 Likes

Der beskriver de virkemåten til AXL inhibitoren Bemcentinib :slight_smile: Nå må BergenBio bare bevise at den faktisk fungerer sånn.

3 Likes

Ikke like sikker her.
Målgruppen er en brøkdel av de som blir lagt inn.
Og i England (ca 10x innbyggere ift Norge) går antall innleggelser ned. 479 ble lagt inn 30 mai.
Håper vi får noen tall om et par uker som tyder på at pasienter på Bemcentinib/placebo øker jevnt og godt.

4 Likes

Dersom bemcentinib har en positiv effekt på covid-19, så burde kanskje dette også ha en positiv behandlingseffekt på herpes? Det er omtrent halve verdens befolkning som har dette viruset, men finnes det studier om dette? Det vil i så fall ha et enormt potensiale…
Har noen kunskaper om dette?

3 Likes

Vi skulle hatt melding om at de inkluderer Brasil i studien. Der er det enorme antall pasienter som trenger behandling asap. Dumt med landegrenser osv. nå. :frowning:

2 Likes

Du vet det er snakk om 120 pasienter, på 8 sykehus eller? Det skulle ikke være noe problem.

Du vet at de må passe i inkluderingskriteriene, være villige og at antall innlagte og smittede er nedadgående i UK?

Jeg tror det er langt mer sannsynlig at det tar lengre tid enn estimatene, enn at det tar kortere tid. I tråd med god biotekånd :stuck_out_tongue:

2 Likes

Alltid mer sannsynlig at ting tar lengre tid enn forventet. Det finnes ikke et norsk selskap per dags dato som får til å levere helt on track med guiding.

Det sagt, det er litt spesielt om bemcentinib skal testes på en så liten populasjon at 120 pasienter vil ta veldig lang tid. Jeg heller mot at oppstartsfasen har tatt tid og at de nå er helt oppe og går.

Det er jo bare en pille, det er ikke som om de må inn med lommelykt eller noe annet fancy for at dette skal virke.

5 Likes

Har du regnet på dette?

Et mulig regnestykke med div antakelser…
Ca 500 legges inn daglig. Hvis det blir på dette nivået fremover (faktisk trend er fallende) :
Vi vet at mange av de som legges inn er for dårlig til å passe inn for kriteriene til Bemcentinib i denne studien. Av de som er innlagt på sykehus, så er gjelder det i praksis 6 av av 9 scoringklasser. Så vet vi at majoriteten av de som legges inn er i de tre dårligste.
La oss si at 80% er for dårlig for Bemcentinib, dvs ikke kvalifiserer for Bemcentinib.
Det gir isåfall at 100 i England (55 mill innbyggere) daglig kvalifiserer til Bemcentinib i utgangspunktet.
Så er det helt sikkert endel som er uaktuell av andre årsaker, ikke ønsker å delta osv.
La oss si at 50% faller bort deretter.
Da er det 50 igjen totalt hver dag.
Og hvor mange av de 50 kommer på de 8 sykehusene som deltar i studiet? 5%? 10%? 20% 2%?
Hvis man sier 5%. ( et tall som ikke er helt tilfeldig)
Da er det 2-3 hver dag, på de 8 accord-sykehusene, som blir dosert med Bemcentinib /placebo.
Isåfall innebærer det rundt 60 dager man trenger til 120 pasienter.
Faller innleggelser f. Eks med 50%, så dobles tiden.
Står de 8 sykehusene for f. Eks 10% av antall innleggelser, halveres tiden
Osv.

Regnestykket over er helt sikkert ikke “spot on”, men 120 pasienter på Bemcentinib/placebo , i 3 av 9 scoringklasser, kan ta litt tid.
Jeg sliter med å se for meg at dette skal gå veldig raskt. Tilgangen på pasienter kan ikke være veldig stor.

Og jeg sier ikke dette for å snakke ned kursen.
Jeg er ferdig med å kjøpe.

4 Likes

Altså, det du skisserer der er jo bullscenarioet. Synes det ser ganske rimelig ut, med en potensiell oppside siden ledelsen har sagt at de forventer top lineresultater sent i sommer, og de nok har en bedre oversikt over populasjonen.

Enig?

1 Like

Ja, min magefølelse er også at dette er et optimistisk, men realistisk, scenario.

Det virker som enkelte her tror at det skal gå veldig fort å få inn de 120, men jeg finner ikke det særlig sannsynlig.
Signalene fra både Bergenbio, og arctic, er vel heller at det tar lenger tid enn hva man så for seg.

2 Likes

Ledelsen av ACCORD studien har uttrykt at de ikke er fremmed for både å utvide med pasienter i andre land og med pasienter som er smittet med sterke symptomer uten å være innlagt"

“Sixty patients per drug will need to be assessed over the next few months and Wilkinson said that, if needed, researchers would look to work with other countries and possibly coronavirus patients who are not sent to hospital but have strong symptoms.”

2 Likes

Hvem har sett for seg at det skulle gå raskere enn selskapet selv sier? Det blir kanskje litt i overkant. Jeg har lest at folk mener det skal gå raskt, og da forventet at de mener at raskt er på noen måneder, som det fakrisk er.

Jeg tror uansett de utsagnene tilhører fåtallet og ikke majoriteten av de som har kjøpt aksjen for å bli med på Covid-19utprøvingen.

2 Likes

Går 80% rett på ventilator i det de kommer inn sykehusdøren?

2 Likes

Vel, det er noen som iallefall gir inntrykk av at de tror dette skal gå veldig fort.
Hvis noen får til å sannsynliggjøre at det kan skje, så gjerne for min del.

Som nevnt, jeg er ferdig med å kjøpe. Sitter med et hyggelig antall.

2 Likes

“We believe this programme will be key to developing effective new treatments and are delighted to see the first candidate, bemcentinib, enter the clinic today.”

6 Likes

Ja, enkelte er kanskje i overkant optimistiske og benytter best case scenarios i sine antakelser. Jeg trekker ikke i tvil dine intensjoner, og er ganske enig med deg, jeg vil bare poengtere at en studie på 120 pasienter utført på bare noen måneder fremdeles er forferdelig kort tid.

1 Like

De på sykehus er, slik jeg har skjønt det, i 6 av 9 scoring klasser.
3 av de er i målgruppen til Bemcentinib, dvs 50%.

Så sier Godfrey at det er en utfordring at mange av de som blir lagt inn er for dårlig, dvs at de ikke får Bemcentinib. Det kan se ut som at man forventet at flere ville kvalifisere.
Motsatt kan man argumentere for at få av de som blir lagt inn går rett på inn i de to dårligste scoringklassene.

1 Like

Helt klart at det sammenlignet med normalen er raskt.

1 Like

Med et fallende antall innleggelser, så kan dette også potensielt virke svært positivt i BerGenBios favør.

Altså, at de såvidt rekker å gjennomføre studien, før de «trekker stigen opp etter seg» slik at eventuelle konkurrenter som kommer bak i utviklingsløpet står ovenfor en umulig oppgave. :crossed_fingers:

3 Likes