Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Har du regnet på dette?

Et mulig regnestykke med div antakelser…
Ca 500 legges inn daglig. Hvis det blir på dette nivået fremover (faktisk trend er fallende) :
Vi vet at mange av de som legges inn er for dårlig til å passe inn for kriteriene til Bemcentinib i denne studien. Av de som er innlagt på sykehus, så er gjelder det i praksis 6 av av 9 scoringklasser. Så vet vi at majoriteten av de som legges inn er i de tre dårligste.
La oss si at 80% er for dårlig for Bemcentinib, dvs ikke kvalifiserer for Bemcentinib.
Det gir isåfall at 100 i England (55 mill innbyggere) daglig kvalifiserer til Bemcentinib i utgangspunktet.
Så er det helt sikkert endel som er uaktuell av andre årsaker, ikke ønsker å delta osv.
La oss si at 50% faller bort deretter.
Da er det 50 igjen totalt hver dag.
Og hvor mange av de 50 kommer på de 8 sykehusene som deltar i studiet? 5%? 10%? 20% 2%?
Hvis man sier 5%. ( et tall som ikke er helt tilfeldig)
Da er det 2-3 hver dag, på de 8 accord-sykehusene, som blir dosert med Bemcentinib /placebo.
Isåfall innebærer det rundt 60 dager man trenger til 120 pasienter.
Faller innleggelser f. Eks med 50%, så dobles tiden.
Står de 8 sykehusene for f. Eks 10% av antall innleggelser, halveres tiden
Osv.

Regnestykket over er helt sikkert ikke “spot on”, men 120 pasienter på Bemcentinib/placebo , i 3 av 9 scoringklasser, kan ta litt tid.
Jeg sliter med å se for meg at dette skal gå veldig raskt. Tilgangen på pasienter kan ikke være veldig stor.

Og jeg sier ikke dette for å snakke ned kursen.
Jeg er ferdig med å kjøpe.

4 Likes

Altså, det du skisserer der er jo bullscenarioet. Synes det ser ganske rimelig ut, med en potensiell oppside siden ledelsen har sagt at de forventer top lineresultater sent i sommer, og de nok har en bedre oversikt over populasjonen.

Enig?

1 Like

Ja, min magefølelse er også at dette er et optimistisk, men realistisk, scenario.

Det virker som enkelte her tror at det skal gå veldig fort å få inn de 120, men jeg finner ikke det særlig sannsynlig.
Signalene fra både Bergenbio, og arctic, er vel heller at det tar lenger tid enn hva man så for seg.

2 Likes

Ledelsen av ACCORD studien har uttrykt at de ikke er fremmed for både å utvide med pasienter i andre land og med pasienter som er smittet med sterke symptomer uten å være innlagt"

“Sixty patients per drug will need to be assessed over the next few months and Wilkinson said that, if needed, researchers would look to work with other countries and possibly coronavirus patients who are not sent to hospital but have strong symptoms.”

2 Likes

Hvem har sett for seg at det skulle gå raskere enn selskapet selv sier? Det blir kanskje litt i overkant. Jeg har lest at folk mener det skal gå raskt, og da forventet at de mener at raskt er på noen måneder, som det fakrisk er.

Jeg tror uansett de utsagnene tilhører fåtallet og ikke majoriteten av de som har kjøpt aksjen for å bli med på Covid-19utprøvingen.

2 Likes

Går 80% rett på ventilator i det de kommer inn sykehusdøren?

2 Likes

Vel, det er noen som iallefall gir inntrykk av at de tror dette skal gå veldig fort.
Hvis noen får til å sannsynliggjøre at det kan skje, så gjerne for min del.

Som nevnt, jeg er ferdig med å kjøpe. Sitter med et hyggelig antall.

2 Likes

“We believe this programme will be key to developing effective new treatments and are delighted to see the first candidate, bemcentinib, enter the clinic today.”

6 Likes

Ja, enkelte er kanskje i overkant optimistiske og benytter best case scenarios i sine antakelser. Jeg trekker ikke i tvil dine intensjoner, og er ganske enig med deg, jeg vil bare poengtere at en studie på 120 pasienter utført på bare noen måneder fremdeles er forferdelig kort tid.

1 Like

De på sykehus er, slik jeg har skjønt det, i 6 av 9 scoring klasser.
3 av de er i målgruppen til Bemcentinib, dvs 50%.

Så sier Godfrey at det er en utfordring at mange av de som blir lagt inn er for dårlig, dvs at de ikke får Bemcentinib. Det kan se ut som at man forventet at flere ville kvalifisere.
Motsatt kan man argumentere for at få av de som blir lagt inn går rett på inn i de to dårligste scoringklassene.

1 Like

Helt klart at det sammenlignet med normalen er raskt.

1 Like

Med et fallende antall innleggelser, så kan dette også potensielt virke svært positivt i BerGenBios favør.

Altså, at de såvidt rekker å gjennomføre studien, før de «trekker stigen opp etter seg» slik at eventuelle konkurrenter som kommer bak i utviklingsløpet står ovenfor en umulig oppgave. :crossed_fingers:

3 Likes

Helt enig.

Jeg vil si det på en annen måte:
Hvis Bemcentinib virker godt, hvordan skal man da kunne forsvare at noen ikke får fordi man vil teste et annet medikament?
“Ja, det er mulig du dør fordi du ikke får Bemcentinib, men vil vil sjekke om en annen medisin fungerer”
Hvem sier ja til det?

1 Like

Har jeg ikke læst at de bliver screenet og signer Up allerede ved positiv prøve. Og rigtig mange er positive borgere med samfundssind

Bemcentinib kan i denne studien gis til alle innlagte pasienter, som ikke er lagt i ventilator. Vil anta at det er relativt mange pasienter som kommer inn som ikke umiddelbart må i ventilator og dermed kan motta bemcentinib. Uansett er det jo en fordel å være først ute av de medisinene som skal prøves ut.

3 Likes

Hva betyr først ut?

Har de noe prioritet over de andre medisinene i accord (pasientene går til bemcentinib med mindre de ikke kvalifiserer da går de til neste på listen?) eller er det bare noen dager forsprang som menes med det og etter de dagene så stiller alle de 5 medisinene likt med tanke på rekruttering ?

1 Like

Dette stemmer, og de fire andre medikamentene nevnt 1. Juni skulle vel gis senere i sykdomsforløpet…? Dermed mindre konkuranse om Bergenbio sine pasienter…
Disse to sykehusene i Manchester - var de nevnt blandt de åtte sykehusene? Kan ikke huske at det var to sykehus i Manchester.
Blir vel naturlig at NIHR utvider til flere en de åtte nevnte sykehusene i UK.

Personlig tror jeg det vil gå rimelig kjapt å få rekrutert pasientene. Selv med fallende innleggelser. Hvis hvert sykehus rekruterer 2 pasienter i uken er de ferdig innrulert på 8 uker. Dette ser jeg på som et konservativt anslag. Og trenger de faktisk rekrutere de 60 som skal på standard of care, @Flottesen? Kan de ikke bare plukke 60 i samme kategori ettersom det ikke er snakk om placebo?

Ja, det må de.

Det er en randomisert studie.

4 Likes

Det betyr simpelthen at det er den første medisinen de starter forsøk med, men det er ikke sagt noe om at det er noen form for prioritering. Men medisinene som skal testes er forskjellige, bemcentinib skal prøves på pasienter som ikke er kritisk syke( behov for ventilator), de fleste av de andre(alle?) skal prøves på pasienter som er senere i sykdomsforløpet.

2 Likes

image

1 Like