Har du regnet på dette?
Et mulig regnestykke med div antakelser…
Ca 500 legges inn daglig. Hvis det blir på dette nivået fremover (faktisk trend er fallende) :
Vi vet at mange av de som legges inn er for dårlig til å passe inn for kriteriene til Bemcentinib i denne studien. Av de som er innlagt på sykehus, så er gjelder det i praksis 6 av av 9 scoringklasser. Så vet vi at majoriteten av de som legges inn er i de tre dårligste.
La oss si at 80% er for dårlig for Bemcentinib, dvs ikke kvalifiserer for Bemcentinib.
Det gir isåfall at 100 i England (55 mill innbyggere) daglig kvalifiserer til Bemcentinib i utgangspunktet.
Så er det helt sikkert endel som er uaktuell av andre årsaker, ikke ønsker å delta osv.
La oss si at 50% faller bort deretter.
Da er det 50 igjen totalt hver dag.
Og hvor mange av de 50 kommer på de 8 sykehusene som deltar i studiet? 5%? 10%? 20% 2%?
Hvis man sier 5%. ( et tall som ikke er helt tilfeldig)
Da er det 2-3 hver dag, på de 8 accord-sykehusene, som blir dosert med Bemcentinib /placebo.
Isåfall innebærer det rundt 60 dager man trenger til 120 pasienter.
Faller innleggelser f. Eks med 50%, så dobles tiden.
Står de 8 sykehusene for f. Eks 10% av antall innleggelser, halveres tiden
Osv.
Regnestykket over er helt sikkert ikke “spot on”, men 120 pasienter på Bemcentinib/placebo , i 3 av 9 scoringklasser, kan ta litt tid.
Jeg sliter med å se for meg at dette skal gå veldig raskt. Tilgangen på pasienter kan ikke være veldig stor.
Og jeg sier ikke dette for å snakke ned kursen.
Jeg er ferdig med å kjøpe.