Nja, hadde de sett liten effekt hadde de ikke giddet å gjøre endringer.
Da hadde de i all fall ønsket å få gjort det.
Da hadde de avsluttet, slik de har gjort med de andre som viser minimal effekt.
Det er ikke Bgbio som er sponsoren for dette studiet, er en faktor i dette.
De er bare en melding om å tilpasse seg utviklingen for å fortsatt kunne rekruttere pasienter… nøytral mld spør du meg ihvertfall… Går vel an å vinkle litt begge veier ut fra agenda…
Den positive vinklingen ser man jo over…
Om man vil vinkle det negativt, så kan man spekulere i at pasientinklusjonen har stagnert og derfor måtte de endre inklusjonskriterier…
Det er i og for seg sant, men dersom man har tro på et produkt og man ikke ser ønsket effekt, vil man være villig å kombinere det med andre. Sånn litt enkelt sagt. Det gjelder sponsor også. Uansett ikke det som er poenget mitt.
Poenget er at dette er en naturlig endring, pga SoC endrer seg. Det er lite hold i at det er positivt som @Evilfreud hevder. De eventuelle resultatene han snakker om vil sannsynligvis også være på lite signifikant n.
Altså nøytral melding.
Men for all del, fint for meg om alle tolker det på samme måte som han.
Edit : @TyrionIV summerte det opp greit over her.
Dette sier jo ingenting om effekten til bemcentinib. Dette er vel heller en konsekvens av de kliniske resultatene man har sett med dexametason og at remdisivir nylig har blitt godkjent av EMA. Slik jeg ser det erdenne endringen primært tatt av etiske hensyn, men også for rekrutteringen sin del. Hvem vil ha bemcentinib, et uprøvd legemiddel som i utgangspunktet ikke er utviklet for å behandlet COVID-19, istedenfor dexametason som har vist effekt på harde endepunkter i en større RCT. Jeg hadde definitvt valgt dexametason over bemcentinib hvis jeg måtte velge en av de. Denne protokollendringen gjør at man slipper denne problemstillingen.
Kunne vært interessant å vite om det kun er Bemcentinib av kandidatene i Accord som har fått dette Amendmentet …
Utelukkende positivt for meg. Det er såpass målbar effekt at de tar det videre kontra å terminerte studien slik de har gjort med de som har feilet. At bemcentinib blir en del av en cocktail er naturlig gitt omfanget av covid-19 skader. Det er alt fra hjerne til lunger til div. Da trengs det også flere legemidler med forskjellige virkeområder
Godt poeng!
De har nok ikke analysert effekt enda.
Dette gjøres som Boykie sier av etiske grunner. Man holder ikke tilbake legemidler man vet fungerer for å teste noe man ikke vet om fungerer. Derfor oppdateres SoC, alle som tolker dette som noe mer baserer seg ikke på det som står i meldingen.
Virker å være presentasjonen de skal ha imorgen?
Det er et poeng at hvis man oppdaterer SoC så må man oppdatere bemcentinib-delen av studien.
Men, dette er neppe så enkelt som at man gir bem + remdesivir + dexamethason sammen.
Disse medikamentene bør gis på ulike stadier i sykdomsutviklingen. Bem er den som antas virke best tidlig, så har rem et smalt vindu, mens dex ikke bør gis til andre enn de aller sykeste der immunforsvaret har kommet ut av kontroll.
Den er nok fra en litt eldre pres.
På ABG seminaret 10.juni skrev de det samme og da var antall pasienter økt fra 280 til 350 …
Ahh greit å få avklart
Intet nytt i dag. Forventes det intet nytt i morgen også?
Slike investor presentasjoner, gir de effekt på kursen og eventuelt når?
Ja, det gjør de. Ofte går det opp før presentasjonen og ned etterpå.
Intet nytt?