Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Jepp, har tenkt det samme men slått det fra meg av to grunner:

1). Usikkerhet ifht. kursen til BGBIO etter IPO - historisk sett faller aksjer etter IPO (om ikke med en gang - Pengepodden kommenterte dette i en av episodene, de hadde statistikk på IPOer på OSE de siste 10 årene eller noe).

2). Nano news som kan komme når som helst, dvs. melding fra SRC + Dosevalget til Paradigme.

Hei Nocturne,

Du nevner at Roy Larsen og ansatte i Radiumhospitalet har troen på NANO. Som du naturligvis er klar over er begge eiere i Nordic Nanovector, så selvfølgelig har de troen på NANO og mener de er underpriset og kommer til å lykkes.

Forskning viser at 30% av biotekselskap ikke kommer seg igjennom fase 2. Dette er hovedgrunnen til at jeg mener NANO er overpriset - denne risikoen er ikke hensyntatt i dagens markedspris. Hadde NANO vært i fase 3 eller over så kunne de forsvart prisen.

Jeg vet ikke om var investor under Algeta-perioden, men å regne sannsynlighetene på legemiddelet Algeta utviklet var mye enklere - og derfor enkelere å sette en pris. Dette er ikke tilfellet i NANO-caset - som mye holdes gående av småsparere.

Uansett - så har jeg vært en stund i NANO, og har forsatt en liten andel der men syns det er i dag en altfor dyr pris å betale for aksjen. Rituximab har jeg god kjennskap til og har sett fungerer - kombinert med stråling tror jeg dette kan bli en stor suksess. Men det er uansett ikke lengre frem i tid, og dagens situasjon reflekterer ikke dagens markedspris. Er også ikke fan av sjefen som er utdannet økonom og har uheldige uttalelser i media.

Dette var uansett siste innlegget mitt om NANO i denne tråden, har til info tegnet med for 200K NOK i BerGenBio (gitt at jeg får tildeling) og satser på at biotek-hypen fortsatt går litt på Oslo Børs. Kortsiktig investering foreløpig.

2 Likes

BergenBIo med melding i dag;

Bergen, Norway, 3 April 2017 8am (CET): BerGenBio ASA, a clinical-stage biopharmaceutical
company developing novel, selective Axl kinase inhibitors for multiple cancer indications reported
study data on its first-in-class Axl inhibitor, BGB324 in preclinical models of lung and breast
cancer in a poster presentation at the American Association for Cancer Research (AACR) Annual
Meeting 2017 in Washington, DC. The study data confirmed Axl to be a key factor in tumor
resistance to the emerging class of cancer immunotherapies referred to as immune checkpoint
inhibitors (CPIs); these results provide further evidence supporting Axl inhibition as a mechanism
that can be targeted through combination therapy with BGB324. Furthermore, the data showed
that treatment with BGB324 led to enhanced activation of the anti-tumor immune response.
In a breast tumor model, treatment with the CPIs anti-CTLA4/PD1 increased Axl expression, which
correlated with a lack of response to these CPIs. Adding BGB324 to anti-CTLA4/PD1 led to
durable primary tumor clearance compared to treatment with CPIs. In the lung cancer model,
BGB324 in combination with anti-PD1/PDL1 CPIs significantly inhibited tumor growth compared to
treatment with anti-PD1/PDL1 alone.

Richard Godfrey, Chief Executive Officer of BerGenBio, commented:
“Inhibiting AXL with BGB324 potentiates the body’s innate response and counteracts tumor
resistance to immune checkpoint inhibitors. This preclinical data is very encouraging and suggests
an enormous potential for BGB324’s clinical utility in combination with immune checkpoint
inhibitors. We recently announced a clinical collaboration with MSD, where BerGenBio will sponsor
two Phase II trials with BGB324 in combination with KEYTRUDA, in adenocarcinoma of the lung
and triple negative breast cancer. The decision to sponsor these exciting combination clinical
trials was informed by the data presented today.”

The details of the poster presentations are as follows:

BGB324, a selective small molecule inhibitor of receptor tyrosine kinase Axl, abrogates tumor
intrinsic and microenvironmental immune suppression and enhances immune checkpoint inhibitor
efficacy in lung and mammary adenocarcinoma models

• Session: PO.IM02.01 T-cell Immunity to Cancer: New Progress
  • Poster presentation 626 / poster board 30
  • Sunday, 2 April 2017 1:00 PM - 5:00 PM (ET), Convention Center, Halls A-C, Poster Section

A second poster describing a recently opened investigator-led Phase II randomized clinical study
with BGB324 in combination with dabrafenib/trametinib or pembrolizumab in melanoma patients
will be presented by the principle investigator Dr. Oddbjørn Straume, consultant oncologist at
Haukeland University Hospital and Professor at the University of Bergen Center for Cancer
Biomarkers. In parallel to this study, an extensive biomarker discovery and validation programme
will be executed.

A Phase Ib/II randomised open label study of BGB324 in combination with pembrolizumab or
dabrafenib/trametinib compared to pembrolizumab or dabrafenib/trametinib alone, in patients with
advanced non-resectable (Stage IIIc) or metastatic (Stage IV) melanoma

• Session: PO.CT02 Phase III Clinical Trials and Phase II/III Clinical Trials in Progress
  • Poster presentation CT056 / poster board 6
  • Monday, 3 April 2017 1:00 PM - 5:00 PM (ET), Convention Center, Halls A-C, Poster Section
1 Like

Solid melding rett før handelen starter!

1 Like

Meget solid, her kan det fort bli trangt inn døren…!

1 Like

Kan man ikke fremdeles bare tegne seg i IPOen da ?

Jo, men den var fulltegnet allerede på fredag

OK, da får man tegne seg for litt mere enn man egentlig har lyst på da :slight_smile:

1 Like

Hoi, får se hva man får - bestilte for litt vekslepenger… kl 11.59 :stuck_out_tongue:

Jeg tegnet for minimumsbeløpet i går kveld. Betyr det ikke noe morro på meg da?

BerGenBio ASA - INCREASE IN SHARE CAPITAL

Bergen, 6 April 2017. Reference is made to the stock
exchange announcement published earlier today regarding the
successful completion of the initial public offering
(the “Offering” or the “IPO”) of shares of BerGenBio ASA
(“BerGenBio”, the “Company”, OSE ticker code: “BGBIO”).

BerGenBio has today issued 16,000,000 new shares, each with
a nominal value of NOK 0.10 at an offer price of NOK 25 per
new share in connection with the Offering. The new shares
have been registered in the Norwegian Register of Business
Enterprises. Following the issuance of the new shares, the
share capital of BerGenBio is NOK 4,974,220 consisting of
49,742,200 shares with a nominal value of NOK 0.10 each.

ABG Sundal Collier ASA, Arctic Securities and DNB Markets (a
branch of DNB Bank ASA) are acting as Joint Global
Coordinators and Joint Bookrunners in the IPO. Nordnet Bank
NUF is acting as Placing Agent in the retail offering on
behalf of the Joint Global Coordinators.

Fikk under halvparten hva jeg skulle hatt.

I dag braker det løs og denne meldinga viser at kursen kan få litt hjelp i en periode:

ABG Sundal Collier ASA (the “Stabilisation Manager”) may, on
behalf of the Joint Global Coordinators, engage in
stabilisation activities of the shares of BerGenBio
(the “Shares”) from today, 7 April 2017, to and including 5
May 2017 (the “Stabilisation Period”). The stabilisation
activities are aimed to support the market price of the
Shares.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=424397

Stabilisation manager? Aka. aksjetrykker? Hehe.
Er dette lov i det hele tatt?

Aldri sett dette her før:

As part of the stabilisation activities, the Stabilisation
Manager or its agents, on behalf of the Joint Global
Coordinators, may effect transactions with a view to support
the market price of the Shares at a level higher than what
might otherwise prevail, through buying Shares in the open
market at prices equal to or lower than (but not above) the
Offer Price.

Men, men… det betyr jo at aksjen ikke kan falle under 25 kr til den 05.05.17?

Snodig hva som er lov egentlig… Kanskje du må tenke mer på den Ponzien Noc :smiley:

Ja, da kan man kjøpe BergenBio under emi-kurs.

How low will it go?

Si det, solgte alt da jeg så at stabilisation manager eller hva jeg nå skal kalle det dominerte kjøpersida på fredag.

2 Likes

BergenBio har selskapspresentasjon live på aksjeforum på FB,

https://www.facebook.com/aksjeforum/videos/1807136842946912/ I sammarbeid med Nordnet.

1 Like