Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

09/04-2019 07:00:14: (BGBIO) BerGenBio to Present at H.C. Wainwright Global Life Sciences Conference

4 Likes

Topp20 aksjærer øker litt igjen når J.P Morgan Luxenbourg med nominel konto dukker opp på topp20 listene.

Ellers så kom den nyeste presentasjonene fra investorkonferansen ut i går: https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2019/04/Wainwright-April-2019.pdf

Kjøpte litt ekstra aksjer på denne nedgangen. Neste trigger blir ASCO og EHA abstract i mai, men titler kommer ut allerede i april (i alle fall for ASCO). Norsk biotech suger for tiden, stay strong :fist:

7 Likes

Lurer på hvor mye det ødelegger for BGIO at denne HO-brukeren “korsar” som er en åpenbar sosiopat er deres største fan.

2 Likes

Moderatoren du tenker på? :joy:

1 Like

Ja om han ikke er moderator, så er har han ivertfall sterkt knyttet opp mot moderatorene ble vel klarlagt.

Helt sykt at den siten får love til å kjøre på den måten.

Det kommer ikke så mye substans derfra, det er mest tåkeprat. Regner vel med at folk ikke lar seg påvirke ene veien eller andre.

1 Like

Tja. Jeg ser faktisk ikke bort i fra at den måten HO forums lar nettroll få lov til å ødelegge stort sett enhver diskusjon om selskapene der har vært en medvirkende faktor til den vanvittige nedturen vi har sett. Umulig å si hvor stor kanskje men.

11/04-2019 17:40:27: (BGBIO) BerGenBio ASA (BGBIO): Primary Insider notification

1 Like

Ser ut som du traff bra med kjøpet ditt Lars!

3 Likes

Ikke bare Lars, men Nocturne timet inngangen godt

1 Like

Man kan jo tygge litt på kompetansen til innsiden her.

“Stener Kvinnsland has more than 30 years of experience in oncology. He is Chair of Board, Oslo University Hospital. Among Dr. Kvinnsland’s previous roles, he was Chief Executive Officer of the Bergen Hospital Trust (Helse Bergen), Head of the Department of Oncology and Medical Physics at Haukeland University Hospital, Professor of Medicine (Oncology) at the University of Bergen and Director Clinical R&D, Oncology for Pharmacia & Upjohn in Milan.”

https://www.bergenbio.com/board/dr-stener-kvinnsland/

“Sveinung Hole is the CEO of Trond Mohn Foundation and Stiftelsen Kristian Gerhard Jebsen. Hole holds a number of Board positions amongst others at Tromsø Research Foundation, Sarsia Seed AS, Nordic and Europe Health Invest AS, PE Helse AS and Prophylix Pharma AS. Formerly he was the CEO of the investment fund Sarsia Seed AS, Board Member of Norwegian Venture Capital association, Bergen Hospital Trust (Helse Bergen) and Director of Anesthesia and Intensive Care at Haukeland University Hospital. Hole has also held various top management positions at Telenor Corporation and been Regional Managing Director/Director of Global Strategies at the Berlitz Corporation. Hole holds a Master of International Management from BI Norwegian Business School.”

https://www.bergenbio.com/board/mr-sveinung-hole/

1 Like

Altså, man kan jo bare tenke seg hvor deprimert hele sektoren er når BergenBio rapporterer om at de treffer på efficacy, og så bare stuper kursen enda videre. (greit nok på fremdeles en voksen market cap men)

Kan noen solide innsidekjøp nå være med å sette en bunn?

2 Likes

Jeg minner om forrige innsidekjøp i februar i år på kurs kr 25.5.

Problemet til hele biotek sektoren i Norge er i stor grad at det er så stor overlapping mellom selskapene, og emisjoner dreper verdiøkelsen i sektoren.

BergenBio har så vidt jeg forstått svært gode forskningsresultater, men de skal snart i gang med en større studie (i 2H 2019). Som vi vet må finansieringen være på plass før den studien starter.

Dette er selskapets finansielle situasjon etter min forståelse (hvis jeg har notert riktige tall):

Pessimist som jeg er forventer jeg faktisk emisjon dette eller neste kvartal, og skulle jeg gjette på tidspunkt så sier jeg dette kvartalet, og neste uke ville passet bra. Men det kan jo fint komme senere.

Problemet er at emisjon stort sett har blitt satt til rabatt i forhold til kursnivået når emisjonen kommer. Nå er det selvsagt ikke sikkert at det skjer denne gangen, kanskje emisjonen settes på 25kr eller høyere. Det er også mulig at ett annet selskap (Merck) tar kostnaden ved studien og at det blir en partneravtale. Men… jeg tror at akkurat nå er frykten for å sitte gjennom nok en biotek emisjon sterkere hos svært mange enn optimismen rundt mulighetene til å sikre seg billig inngang. Det er i hvert fall mine følelser rundt situasjonen, og det har absolutt ingenting med selskapets potensialet eller forskning å gjøre.

Brent barn skyr ilden osv, men etter de siste emisjonene så venter jeg nok utenfor inntil finansieringen er avklart denne gangen. Og det tror jeg mange gjør - også større investorer som kanskje har tenkt å ta en posisjon i selskapet tror nok at de får muligheten i en eventuell emisjon.

En inngang etter at studiet er finansiert, og startet opp, framstår som mye mer attraktivt - selv om det skulle skje på 50% høyere kurs enn i dag.

2 Likes

Det står ikke nedfelt i norges lover at studiene må være fullfinansiert før start. Hvis man har BP på kroken(det vet vi ingenting om) så kan man utlisensiere når som helst, det er ikke regulert. Det tror jeg ikke skjer enda, men det er ikke gitt at de venter til fullført studie. Jeg tror ikke man kan direkte sammenlikne denne situasjonen med situasjonen i de andre biotek-selskapene.
Kanskje vil historien gjenta seg, men det finnes også en mulighet for at historien ikke vil gjenta seg.

Hvis dette er en «pump-and-dump» så er det tidenes innsats fra styremedlemmene.

Jepp, slutter meg til din analyse her, men ingenting hadde gledet meg mer enn en skikkelig rekyl. På et eller annet tidspunkt må dette bjørnemarkedet slutte, for det er grenser hvor stor divergens det kan oppstå mellom prising av norsk biotech kontra utlandet.

2 Likes

Problemet er ikke rabatten i seg selv, men at rabatten er så stor. 35-50% er ikke utenkelig. Da blir det tungt å være langsiktig hvis man er for tungt lastet. Håper bgbio kan snu litt denne trenden.

1 Like

Forrige gang gjorde de en rettet emisjon(200M) som ikke hadde nevneverdig effekt på kursen. Ikke umulig at de velger samme strategi, dersom de får det til.

Derfor tror jeg på kraftig reprising av hele sektoren etter at neste selskap lykkes. Men dessverre ikke før.

Det positive er jo at det finnes flere selskaper som kan lykkes neste 15-18 måneder så vidt jeg kan se.

Ja norsk biotech har gjort veldig store steg på de to årene 2017-2018! Fremskritt over en bred front. Men fremskritt som ikke er i en plass i pipelinen som lett lar seg prises.

Dette i motsetning til 2015-2016 som tok flere selskaper syvmilssteg nærmere pivotale studier! (Og et fantastisk generelt bullmarked i tillegg)

En kan derimot lett se for seg at stegene som blir gjort i 2019-2020 mye lettere kan utløse valuation events. Så jeg er fremdeles very much en biotechbull, men jeg er stygt redd smerten kan vare lenge enda.

1 Like

Vi ser at OSE er en børs med sine begrensninger, spesielt hva angår farmasiaksjer. Mesteparten av kapitalen på OSE pløyes inn i selskaper som er del av tradisjonelle næringer som olje, fisk, shipping og finans. En meget liten del kommer farmasiselskapene til gode. At risikoen er stor innen farmasi er nok noe av årsaken. Men like mye skyldes den manglende interessen vi ser fra meglerhusene og finanspressen. Svært få analytikere følger norske farmasiselskaper og når finanspressen en skjelden gang skriver om selskapene så kan man ikke bli overrasket om artiklene avslører mangel på kompetanse hos journalisten som har skrevet artikkelen.

Pr nå flyer en viss sum kapitla mellom de forskjellige farmasiselskapene. Går et selskap opp en dag så faller andre. I morgen vil jeg ikke bli forundret om Bergen Bio får seg et aldri så lite løft av investorer som da selger seg ned i andre farmasiselskaper. Oppturen i Bergen Bio vil altså ikke skje på grunn av friske penger som strømmer inn i denne delen av markedet, men at noen aktører skifter vekting for å få med seg en potensiell opptur i Bergen Bio. Men den varer kun til det kommer positivt nytt fra et annet selskap. Da flyttes pengene fra Bergen Bio og over til den nye raketten. Og slik går no dagan…

Skal det bli noen endring på dette så må et av farmasiselskapene bli kjøpt opp eller få tilført penger gjennom inngåelse av en partneravtale. Det vil kunne bidra til å løfte hele sektoren. Hvis ikke må man vente til det leveres resultater som gjør at produktene deres blir medisin og godkjent av FDA. Men det kan fort ta noe tid. Så enn så lenge er det nok bare å smøre seg med tålmodighet.

1 Like