Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

1 Like

Får litt opperksomhet i fierce:

4 Likes

Synes Mohn burde støtte kjøpe litt her nede :wink:

Jeg synes det var svært positivt at Kvinnsland og Hole som begge sitter i styret hver kjøpte 44000 aksjer i emisjonen. Begge kjøpte på kurs 23 i april 60000 aksjer og har investert ca 2 millioner hver i selskapet i løpet av de siste 2 månedene. Kvinnsland har i tillegg til styrevervet i Bergen Bio stor kompetanse som kreftlege,ref Wikipedia.

2 Likes

Ja enig, de har troa tross kursraset

Hyggelig å se at endpoints også har plukket opp resultatene fra BerGenBio :slight_smile:
https://endpts.com/newsmakers-at-eha19-regeneron-arqule-track-progress-on-response-rates/

4 Likes

@larsmkn og @Flottesen, kunne dere sagt noe rundt mei pharma, pracinostat og deres phase III som har pågått i to år?

Gjerne konkurransen også, sånn grovt regna ihvertfall.

Har du noe oppdaterte resultater fra dem? Kan slenge det inn på MEI tråden :slight_smile:

Nei, det er null resultater. Fase III studien virker å tusle avgårde i total stillhet, foruten en ct.gov-oppdatering i februar. Spent på utfallet, og ingen sier noe om tidspunkt for readout.

Mye snakk om mei tidligere. Fint om du bytter ut den Flyers-drakta, sesongen er over og Blues vant :face_with_thermometer:

Haha, tar nok med meg den i graven dessverre.

Litt skuffet over at vi ikke fikk biomarkørdata i dag. Det viser seg at heller ikke BGBIO er immun mot forsinkelser.

Blir spennende å høre hva som kommer fra selskapet fremover, studiedesign for AML bør jo være rett rundt hjørnet.

Lungekreftdata blir vel rapportert utover høsten.

De investigator-sponsede studiene kan vel også komme med spennende data, selv om man ikke vet hvor langt de er kommet i disse studiene.

Den utlisensiert anti-AXL ADC ser ut til å ha rekruttert raskt(milestone utbetaling ved n=5 i Q1), kanskje kommer det mer info rundt denne studien ila. året.

Alt i alt er jeg litt skuffet av den siste tids kursfall, den lave omsetninger i aksjen har jo lenge vært bekymringsfull. Samtidig så er det, når man tenker over det, ingenting ved det fundamentale som er svekket. At innsiderne kjøper er jo også betryggende.

7 Likes

Er emisjonselgere ferdig snart tro?

Små molekylære hemmere er tingen! BerGenBio utvikler en hemmer mot tyrosin kinasen AXL, og er det noe BP er glad i så er det spesifikke hemmere :slight_smile:

Dette er en liste over oppkjøp i sektoren for spesifikke hemmere de siste 30 mnd.

5 Likes

Siden Array blir kjøpt i dag så har Nature rev Drug Disc en artikkel på kinase hemmere og “the road ahead” hvor TAM familien med AXL inkludert (som bemcentinib hemmer) er nevnt :slight_smile:
https://www.nature.com/articles/nrd.2018.21
image

BerGenBio får også spesifikk oppmerksomhet i artikkelen hvor flere av programmene er vist frem i en tabell:

Alltid hyggelig med oppmerksomhet fra store annerkjente tidsskrifter som nature :slight_smile:

15 Likes

14/06-2019 00:03:20: (BGBIO) BerGenBio ASA - Successfully Completed Private Placement

14/06-2019 12:00:52: (BGBIO) BerGenBio presents preliminary Phase II clinical data at EHA 24: bemcentinib in combination with low dose chemotherapy yields durable responses in AML patients unfit for intensive chemotherapy

1 Like

BerGenBio neste?! :metal::yum:

‘ Merck Seeks More Deals as It Expands Its Cancer Treatments Portfolio
Company is expected to outline its strategy Thursday at its first investor day in five years

8 Likes

I dag kom det ut en ny review i Nature Reviews Cancer. Dette er et av de mest prestisjefylte tidsskriftene innen kreftforskning!

Denne artikkelen tar for seg hvordan melanoa (føflekkreft) kan bli resistent mot behandling. Spennende nok så nevnes AXL i artikkelen, og svulster med høy AXL ser ut til å oftere bli motstandsdyktig (70%). Jeg har ikke fått lest hele da jeg nå jobber hjemmefra, men skal kikke på den når jeg kommer tilbake på jobb.

Dette er superrelevant for BerGenBio fordi Haukeland sykehus i samarbeid med BerGenBio kjører en studie innen melanom hvor bemcentinib blir kombinert med målrettet terapi og/eller immunterpien keytruda: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02872259?term=BerGenBio&rank=6

Forhåpentligvis så vil vi se oppdaterte resultater fra denne studien senere i år ved SITC.

image

14 Likes

‘Considering Bemcentinib/chemo as 1st line treatment of young AML patients in Germany!’

https://ecancer.org/conference/1132-asco-2019/video/7911/axl-inhibitor-bemcentinib-in-combination-with-chemotherapy-exerts-anti-leukaemic-activity-in-aml-patients.php

6 Likes