Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Kan man spekulere i at ledelsen blir tvunget til å finansiere deres neste studier gjennom en partner hvis aksjekursen holder seg så lav?

Dagens markedsverdi til BGBIO er 730 MNOK og det er kanskje så mye penger de faktisk trenger til studiene sine også. De har jo muligheten til å starte med en mindre emisjon på 300-400 millioner, men da har de ikke fullfinansiert studiene sine heller. Er vanskelig å se hvordan de skal skaffe nok penger uten en partner i det sure norske biotek markedet.

De trenger heldigvis ikke å hente inn alt de trenger av midler i dag. De vil jo komme med ytterligere data før de trenger mer penger, og med gode resultater vil kursen også stige (jeg velger i hvert fall å tro at ikke dagens depresjon er en evigvarende situasjon).
Merck er jo for øvrig den åpenbare kandidaten til å kjøpe selskapet eller gjøre en partneravtale med ett eller flere produkter.

3 Likes

20/06-2019 16:47:54: (BGBIO) BerGenBio ASA: Primary Insider notification

2 Likes

Attaboy sveinung!

2 Likes

Godt å se at noen som sitter på toppen har troa :sweat_smile:

Det har vært litt insider action i det siste, noe pga nye folk i styret, men greit å se at de tar mulighet og fyller på og at ikke alt kommer fra opsjoner :slight_smile:

Jeg lurer på hvor mye de egentlig kan vite når de gjør slike kjøp. De må jo sitte på kunnskap vi ikke har, som f.eks dealmaking, progresjon og strategi.

7 Likes

Lurer på om du fikk se sending av Merck investor seminaren? De er ganske bestemte og aktivt på jakt etter nye medisiner selv på tidlig fase! De forbereder seg på perioden etter Keytruda!
Jeg er i tvil de ikke har begynt å flørte med BgBio :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Jeg har jobbet med statestikk helt fra morgenen til nå, så jeg har ikke fått med meg så mye i dag :sweat_smile:

La oss håpe de snart velger å øse litt penger på oss også :slight_smile:

Tolker inside kjøpet som positivt. Kan det være partnerdiskusjoner snart på gang? Jeg benytter meg av sommersalget og har lagt inn en ny kjøpsordre.

21/06-2019 10:36:25: (BGBIO) BerGenBio ASA: Share capital increase

Takk til alle for gode innlegg de siste ukene, som jeg sporadisk har hatt anledning til å lese pga. vekslende dekning i ferien.

Jeg ser at E24 skrev heller syrlig i forbindelse med emisjonen. Det kan vel her heller være grunn til å sette spørsmålstegn ved refleksjonsnivået i endel større norske medier (E24 er eid av VG). Johann D. Sundberg skriver med talende arroganse:

  • Hva tenker man at Mohn selv har å tjene på denne emisjonen? Han går inn tilsvarende sin andel av selskapet, og eier etter emisjonen en uforandret del av BGBIO sammenlignet med tidligere. Om emisjonskursen hadde vært en annen, f.eks. 25 kr., men slik at det ble innhentet det samme totalbeløp til selskapet, og han opprettholdt sin eierandel, hva skulle forskjellen bli? Den viktige forskjellen er selvsagt at det i negativt sentiment kan være nødvendig å sette emisjonskursen lavere for at også andre investorer skal bli med. Ved lav emisjonskurs er det mer presserende å bli med om man vil unngå utvanning. Ved høy emisjonskurs kan man sitte på sidelinjen og likevel dra fordel av innvanning. Forventet man at Mohn så å si alene skulle stå for finansiering i surt sentiment? Andre må også ta del, det er et allmenaksjeselskap, ikke et enkeltpersonforetak. Økning av aksjekapitalen på 10% gir forøvrig svært moderat utvanning.

Typisk for store norske mediehus at folk som ikke bidrar med noe (Johann D. Sundberg) på en intetsigende måte likesom skal moralisere over de få som tar tak (Trond Mohn).

2 Likes

Er det noen som vet hvem som er de nye investorene i selskapet ?

“The Private Placement attracted strong
interest from existing shareholders and new institutional investors.”

De selger alt de kan med øres-profitt i alle fall.

Koselig :yum::metal:

« AXL targeting reduces fibrosis development in experimental unilateral ureteral obstruction: … mice underwent UUO and were treated with oral AXL inhibitor bemcentinib … The AXL RTK pathway represents a promising target for pharmacologic therapy of kidney fibrosis.«

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/31134766/

3 Likes

Særs lovende, men kom vel artikkel om dette allerede i slutten av mai.

https://physoc.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.14814/phy2.14091

Uansett, indikerer hvordan bemcentinib så å si kan tegne til å bli en hel medisinportfølje i kraft av seg selv, med anvendelse for en rekke sykdomstilstander.

3 Likes

Det et ikke så dumt å se på Bemcentinib som en ny potensiell blockbuster som Keytruda! Noe som Merck er på jakt etter å ha på portfølgen etter Keytruda (patent 2028) eller kommer en mere potent medisin; viser på Merck investorreport for noen dager siden!

2 Likes

24/06-2019 11:40:10: (BGBIO) Financial calendar

6 Likes

Før vi snart tar fri så vil jeg summere opp hva vi kan se fram til siste del av dette halvåret. Jeg kommer til å dele inn i tre kategorier; Det som er forventet i henhold til guiding (studier, resulater og konferanser), mulige hendelser som kan komme gitt guiding, og “ut av det blå meldinger” som er mindre sannsynelig at skal skje akkurat mellom nå og nyttår, men som er forventet en gang i fremtiden. Da kan man kikke på lista og ta sommerferie med vel viten om at det ikke er forventet så veeeldig mye nå i fellesferien som begynner snart. Så la oss begynne! :stuck_out_tongue:

Forventede hendelser

Konferanser:

  • World Conference on Lunc Cancer 7.-10-september (abstract release 21. august)

  • ESMO 26.-30. september (abstract release 23. september)

  • SITC 6.-10. november (titler ute 1. oktober, abstract release 5. november)

  • ASH 7.-10 desember (abstract release 5. november)

Forventet oppdatering på studier:

  • Bemcentinib + Keytruda NSCLC (WCLC + ESMO + SITC)
  • Bemcentinib + Docetaxel NSCLC (SITC)
  • Bemcentinib + low dose chemo AML (ASH)
  • Bemcentinib + BRAFi+ MEKi og/eller Bemcentinib + Keytruda Melanoma (SITC)
  • Bemcentinib MDS (ASH eller SITC)
  • FPD bemcentinib + nab-pac+gem+cis Pancreas
  • FPD bemcentinib + keytruda Meosthelioma
  • FPD bemcentinib Glioblastoma
  • Enrollment complete for BGB149
  • Oppstart av BGB149 fase 1b
  • Avgjørelse rundt randomisert studie i NSCLC

Mulige hendelser gitt guiding

  • Met primary objective in NSCLC bemcentinib + keytruda Cohort B (1 PR av n=15)
  • Enrollment complete in NSCLC bemcentinib + keytruda Cohort B
  • Bemcentinib + erlotinib (SITC eller WCLC)
  • 2L R/R AML Bemcentinib monotherapy late-stage start up
  • AML study triggering Milestone payment to Rigel. Kommer an på om late stage blir klassifisert som 2b eller fase 3. Om den går som fase tre så vil milsteone bli på ca USD 8 mil.

Ut av det blå hendelser som er mindre sannsynelig

  • Oppkjøp fra større selskap
  • Partneravtale for Bemcentinib
  • Bekreftelse på oppstart av nye studer (PARPi kombo, CAR-T kombo, Ovarie)
  • Enrollment complete bemcentinib MDS
  • Enrollment complete bemcentinib Melanom
  • Enrollment complete bemcentinib + docetaxel NSCLC

Hvis noe er feil her så er det bare å si ifra så oppdaterer jeg det forløpende :slight_smile:

Som dere ser så er det litt av et halvår vi har foran oss!! Trigger galore! Jeg tror det skal holde hardt for BGBIO å levere på alle guidinger med det tempoet og den bredden de kjører. Allerede så har de begynt å sprekke litt på NSCLC så vi for se hvordan det blir til slutt!
Men print ut lista, heng den opp på veggen og stryk av ettersom halvåret går!
Forhåpentligvis så blir H2 bedre for aksjekursen en H1 :sweat_smile:

God sommer! :slight_smile:

22 Likes

Ja, det blir en spennende høst!

Økte beholdningen med ca. 10% idag.
(Liker ikke å bli utvannet.) Så får vi se hvordan det går.

Der var det noen som kjøpte 95.000 aksjer til kr. 12,40