Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

H.C. Wainwright har nå kursmål på 60 NOK. Ser også ut til at analytikerne som dekker aksjen har forbedret sin (ikke så gode) suksessrate siden nyttår :sweat_smile: https://www.tipranks.com/analysts/joseph-pantginis?ref=MCO_EXPERT

2 Likes

Did they say MCAP of 2bn NOK? Hmmm…

Didn’t hear all the way through as it sounded very basic and Hegnar only kept asking if they had any income or when they would get income and volatility etc. Was there anything interesting I missed?

I think Hegnar or his colleague said 2bn, but then Richard Godfrey said 800 Mn or something like that.

1 Like

Not really Lars. I got a bit frustrated by the whole no income line of questioning and kind of tuned out to be honest. It must be so frustrating for these CEOs of biotech companies that go on Hegnar and he doesnt even try to understand the business…well it can go to zero…so what. Other companies can go to zero too Hegnar.

4 Likes

Har i dag økt beholdningen ytterligere 56%. Skuffen er lukket, så får man se hvor dette bærer 0 eller 10 gangeren innen et par år :ok_hand: :blush:

6 Likes

I hvert fall langt mer enn x10 :wink:

1 Like

Gjerne det :wink:

BGBIO har jo utlisensiert BGB601 til ADC Therapeutics som i dag har hentet inn 103 mill USD i ny kapital. Kapitalen er ikke allokert til AXLsporet deres, men det er jo uansett greit at en “lisensbruker” har penger på bok.
https://adctherapeutics.com/press_release/adc-therapeutics-announces-first-patient-dosed-in-phase-i-clinical-trial-of-adct-402-loncastuximab-tesirine-and-ibrutinib-in-patients-with-advanced-diffuse-large-b-cell-lymphoma-or-mantle-cell-lymph-5/

4 Likes

Diskutert Behandlingsalternativer for NSCLC , bla. Bemcentinib:

6 Likes

Prøver å sette meg inn i BGBIO og har ett spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

I en artikkel om Rigel ser jeg det nå ligger forventninger om å få avklart milestonepayments på 8mUSD fra BGBIO til Rigel for eventuell igangsetting av ett fase 3 studie i 2H19. Artikkelforfatteren sier alternativene er fase 2b eller fase 3 i H2019. Fase 3 utløser nevnte milestone payment.
https://seekingalpha.com/article/4276132-rigel-competitors-collaborators

Antar det er disse det refereres til:

Spørsmålet er: Stemmer det at det nå forventes en avgjørelse om igangsetting av ett fase 3 studie og er det tatt høyde for en slik milestone payment i siste emisjon eller vil en slik avgjørelse bety enda en emisjon, og da allerede nå i 2019?

Har prøvd å lese meg frem til dette på tråden her uten hell :blush:

2 Likes

De sitter vel på omtrent 330 mill i cash etter Q2 (*inkludert sist emisjon) så det er vel tatt høyde for.

Men det er klart, det går med mye penger, omtrent 50 mill i kvartalet.

3 Likes

Hei, vi vet at de går mot mulig pivotal fase i AML, som skal starte opp i H2. Jeg har satt opp utbetaling av $8 mill dollar som en mulig trigger som kan skje pga av det. Per nå så har BGBIO nok til å betale da de har 300 mill på bok, men siden aksjekursen ble gruset av Storebrand rett før sist emisjon så fikk ikke BGBIO hentet store penger. Det betyr at jeg anser det som sannsynlig at de må ta en ny emisjon om ett år, om de ikke klarer å lande noen annen avtale som kan bidra med inntekter.

5 Likes

har du noe ide om hvordan cashburn utvikler seg fremover?

Dersom de må ut med 8 mill $, så skulle en vel anta at en emisjon kommer langt tidligere enn om et år? Med mindre de velger å kjøre kassa omtrent tom.

De to siste gangene har de vel hentet penger når de har hatt 300 mill i cash, og man er jo snart der igjen.

1 Like

Om det blir en fase IIb eller III og om det i det hele tatt spiller noen rolle vet vi ikke enda. Kanskje tolkesbåde fase IIb og III som registreringsstudie. Godt mulig at det vil utløse betaling uansett.

Selskapet har nok ikke til hensikt å kommersialisere bemcentinib på egen hånd, så det vil nok komme en utlisensiering på et visst tidspunkt. Utlisensieringstidpunkt fastsetter royalties til Rigel ved fremtidige salg og vil da bli som følger:

  • 35% after completion of first Phase II trial with 60 or more patients; or
  • 30% after completion of a Phase III study.

Fra Trinity Delta sin alayse:
“Both the Phase Ib/II trials in AML and with erlotinib are expected to recruit over 60 patients. We therefore believe that in the event that BerGenBio enters into a sub-licensing agreement, it will pay 35% of revenue receipts to Rigel.”
https://www.trinitydelta.org/research-notes/a-rosy-outlook-for-axl/

Så da spørs det da, når er dagens fase2 i AML eller NSCLC/erlotinib ferdig?

Personling tror jeg det vil komme en utlisensiering før godkjenning, ellers blir det veldig vanskelig å finansiere utviklingsprogrammet fremover. Hva hvis data i melom/pancreas/mesotheliom/glioblastom viser seg å bli så gode at man bør gå videre der også? Blir vanskelig å finansiere det på egen hånd.

3 Likes

Ja, det er vanskelig å si når de velger å gjøre det, men jeg tipper det skjer innen ett år om ikke noe annen form for avtale dukker opp for selskapet, som ut-lisensiering.

3 Likes

Jeg holder en knapp på ulisensiering innen et år. Det er et langt sprang mellom “etter fase2” og “etter fase3”, det gir ikke mening å skulle vente så lenge dersom det samtidig legger bånd på selskapets utvikling av fremtidige assets.

5 Likes

Det er jo også verd å bite seg merke i at de nye styremedlemmene, som ikke har opsjoner, har kjøpt aksjer i vår/sommer for flere millioner.

5 Likes

Her er vi givetvis grundig over i det spekulative. Men det kan jo også være interessant. Jeg tillater meg da også selv å lufte mine mest spekulative antagelser. Men må da understreke at det som følger kun er mine subjektive gjetninger.

  • Bemcentinib blir formodentlig solgt om ca. et halvår (des / jan).
  • Man vil ventelig velge å selge kun Bemcentinib, men dette kan bli like innbringende som om man skulle solgt et helt kvalitetsselskap
  • Det er NSCLC (ikke småcellet lungekreft) som er det avgjørende her (jf. Merck og Keytruda).
  • Man trenger dataavlesning fra den sist oppstartede kohorten for NSCLC kombinasjonen Bemcentinib + Keytruda. Denne kohorten er for pasienter som allerede i utgangspunktet responderer på Keytruda. Uten i det minste noe data herfra er det håpløst for Merck å verdsette Bemcentinib
  • Data fra denne kohorten blir nok positive. Øvrige data indikerer nok at Bemcentinib virkelig kan briljere ved axl shut down før kreftcellene har rukket å gå i full selvforsvarsmodus
  • Utfordringen er etter min antagelse slett ikke å få solgt Bemcentinib, men å få en saftig pris. (Keytruda omsettes for enorme summer og om Bemcentinib styrker Keytrudas posisjon, gjør at flere kan behandles med Keytruda, m.m., representerer dette svært stor verdi.)
  • Den beskjedne emisjonen har sammenheng med tidshorisonten.
  • CEO har understreket betydningen av proof of concept. Det er her verdiskapningen for et selskap som BGBIO ligger i næringskjeden.
  • BGBIO nærmer seg at proof of concept på plass. Hva som er tilstrekkelig for proof of concept er gjenstand for vurdering. Det er etter alt å dømme opptil større aktører å fullføre registreringsstudie®.
  • Meget solide innsidekjøp på drøyt 23 kr. fra styremedlemmer (hvorav en er superekspert på onkologi), har ventelig sammenheng med sannsynligheten for å få solgt Bemcentinib til en enten a) akseptabel eller b) ublu pris. Både alternativ a) og b) er forbundet med syk oppside. Men man må huske på at BGBIO har holdt på i ca. ti år og at man ikke selger hovedproduktet for knapper og glansbilder.
  • First in class & Best in class - innen et område det blir stadig tydeligere at vil få enorm betydning (selektiv axl hemmer)

Dette altså kun mine subjektive & private spekulasjoner fra ende til annen. Av den spekulative sorten. Fra en som selvsagt har aksjer i selskapet. Men synes det bør være ok en gang iblant.

7 Likes

Dette var et kvalitetsinnlegg HHH. Jeg er enig i alt du skriver og jeg måtte humre litt i skjegget når du lister prisalternativene som akseptabel eller ublu. Vi går for ublu!

Avlesning på 2L Keytruda-refraktære pasienter er nok nødvendig ja, etter at NSCL landskapet er i endring mtp chemo/Keytruda kombo i 1L som ble presentert på ASCO.

Det er jo også verd å merke seg at Merck er under press for å forberede seg på en “post-keytruda” virkelighet, de har vel 5 år igjen av patentet. Bemcentinib/Keytruda komboen vil kunne gi Merck et enda sterkere grep om markedet.

3 Likes