Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Ja, samtidig har det vært en washout periode her siden starten av Juni. Slike aksjer som har krøpet stabilt langs bunnen en stund pleier å ta helt av når de rører på seg igjen.

takker buffet.
svaret ditt får meg til å tenke på en annen slik kandidat,hehe

1 Like

Tror neste kandidat ut er TRVX.

1 Like

trenger bgbio kapital snart eller er de godt finansiert i lengre tid

De har litt over 300 mill på bok, men om de trenger penger eller ikke vil avhenge av strategien videre: salg/utlisensiering vs. kjøre studier alene.

2 Likes

Ble ikke studier nylig utsatt ?
Tipper det er mange raske penger inn og etterkvart da også utigjen, men nyt det enn så lenge

takker larsmkn
prøver bare å forstå

denne tar jo helt av mens PHO sin lisensavtale i kina knapt slo ut i det hele tatt.
men slik er vel biotek :slightly_smiling_face:

1 Like

Jeg har fortstått det som at Merck vil ha gjennomslag for at deres immunterapi (Keytruda) er bedre enn kjemoterapi i endel diskuterbare sammenhenger (f.eks. ved at man ser like gode behandlingsresultater, men færre bivirkninger, ved immunterapi enn ved kjemoterapi).

Dette er en (mulig) vesentlig endring (forskyvning) i marked og behandlingsform, som igjen kan tilsi at BGBIO bør sørge for at senstadium klinisk studie er innrettet mot immunterapi og ikke kjemoterapi. (Hvilket vel også vil være i Merck sin interesse).

Etter min mening skal man, i tråd med sådanne betraktninger, være ytterst forsiktig med å tolke den ekstra refleksjonen over design for senstadium klinisk som negativ.

4 Likes

Min tolkning her er at de rett og slett ser at det åpenbart logiske er å innlede forhandlinger med Merck etter at høstens data er sluppet, og sånn sett vet at de ikke får kjørt emisjon + oppstart studier før de forhandlingene er ferdige (uansett om de får avtale eller ikke). Emisjon blir det i min teori ikke hvis de får en avtale.

2 Likes

Jeg har full tillit til selskapets strategi. Vi har tidligere sett at Richard er en meget kapabel leder. F.eks så kan man jo sammenlikne utfallet med BGBIO og NANO sine tidligere utfordringer med REK. For NANO så endte det opp med at Costa måtte gå, for BGBIO(som hadde et verre problem) så ble problemet løst på bakrommet, sannsynligvis med politisk intervensjon. Pressemeldingen som kom når problemet var løst var forbilledlig, 1 enkelt setning. Job done, med en stiff upper lip.
Kursendringen mtp. pivotalstudiene er smart og en fordel, når man ser på utviklingen spesielt i NSCLC. I AML så tror jeg strategien vil gjøre bemcentinib+LDAC til SOC i 2L.

Det er jo åpenbart at immunterapi vil bli brukt i økende grad, ettersom man forbedrer responsratene, immunterapi tilbyr det som tradisjonelle behandlinger ikke gjør; langtidsoverlevelse. Til sammenlikning så kan man se på 5 års overlevelsesraten for NSCLC i Norge(2,7 %) og 5 års overlevelse for PD-L1 positive pasienter behandlet med Keytruda, som ble presentert på Asco i Juni(Keynote001). 25% !!

Regner med at det vi ser nå er traderaktivitet og at kursen vil falle tilbake når de tar gevinst. Selv har jeg handlet litt i sommer og har tenkt å handle mer frem mot Jul. Jeg kan ikke lenger meningsfylt øke beholdningen, men alle monner drar og hvis dette går veien så vil selv tusenlapper fra lønnen kunne bli betydelige beløp allerede til neste vår tenker jeg.

Utlisensiering i 1H2020 når data fra keytruda-refraktære NSCLC og flere pasienter i AML bem+LDAC er kommet inn tror jeg er sannsynlig. Diskusjonen med Merck er nok godt i gang og når disse siste dataene er noenlunde klare så er investeringsbeslutningen enkel for Merck.

7 Likes

Et viktig poeng du er inne på her. NSCLC studien ble utvidet i sammarbeid med Merck. Det er logisk at Merck, om de er gira på BGBIO, gjerne vil ha resultater på disse populasjonene før de går videre. Blir resultatene bra i den utvidede studien så tror jeg sannsynligheten er stor for at Merck slår til. Merck sin gullkalv er keytruda, og alt de kan kjøpe inn for å støtte det produktet, samtidig som det kan få inn penger utenom (AML og andre indikasjoner), så vil det være god butikk for Merck. Spm er hva de er villig til gi for et produkt som evt. kan tiby dette, og hvor mye vi i så fall greier å få.

3 Likes

tenk at jeg karte å kjøpe ett anstendig antall aksjer på ±13kr , må takke @larsmkn for lista med høstens begivenheter. takk oxo til @Flottesen for deling av kunnskap/refleksjoner :hugs:

Og ja Merck sa på sin siste Q presentasjon at de var klar til å bruk penger på teknologi som kunne gjøre KEYTRUDA enda mer effektiv / dekke flere pasienter.

Forventede hendelser

Konferanser:

  • World Conference on Lunc Cancer 7.-10-september (abstract release 21. august)
  • ESMO 26.-30. september (abstract release 23. september)
  • SITC 6.-10. november (titler ute 1. oktober, abstract release 5. november)
  • ASH 7.-10 desember (abstract release 5. november)

Forventet oppdatering på studier:

  • Bemcentinib + Keytruda NSCLC (WCLC + ESMO + SITC)
  • Bemcentinib + Docetaxel NSCLC (SITC)
  • Bemcentinib + low dose chemo AML (ASH)
  • Bemcentinib + BRAFi+ MEKi og/eller Bemcentinib + Keytruda Melanoma (SITC)
  • Bemcentinib MDS (ASH eller SITC)
  • FPD bemcentinib + nab-pac+gem+cis Pancreas
  • FPD bemcentinib + keytruda Meosthelioma
  • FPD bemcentinib Glioblastoma
  • Enrollment complete for BGB149
  • Oppstart av BGB149 fase 1b
  • Avgjørelse rundt randomisert studie i NSCLC
5 Likes

Utvidelsen av studien kan godt være beregnet på å overbevise en stor aktør (her 90 % sannsynlig Merck) om at BGB324 er godt nok til å gå hele veien til godkjennelse og at selskapet eller produktet er verdt å kjøpe opp. Tillatelse til å fortsette med videre studier hadde de antagelig fått også med den opprinnelige størrelsen på studiet.

Spennende tider (og endelig litt positivitet i de børsnoterte biotekaksjene mine)!

3 Likes

Gratulerer med fin gevinst! :slight_smile:

1 Like

Tok gevinst på deler av BGBIO i dag også kjøpt på 13-nivå. og satte pengene i Nano på 26 nivå. Noen mener Nano skal i 10 kr. Fremtiden vil vise. Virkeligheten skifter fort, ikke minst i biotek! Er enig i at det nok ser lysere ut for BGBIO i øyeblikket!

kjøpte litt til heller jeg :wink:

2 Likes

Selger ingenting. Har solgt både Pcib og Nano aksjer alt for tidlig før. Aner ikke hvilken vei det går i neste uke, men sitter long med mine aksjer så lenge resultatene ser bra ut

7 Likes

Selge vinnerne for å kjøpe mer av taperne = (ofte) gammel plankefeil.

Hvis BGBIO når 300 - 400 kr. og Nano står i 7 kr. ca. kan det bli fristende å svitsje.

Den som lever får se.

Timing er vesentlig.

2 Likes
1 Like

Ser at det på side 28 sies at det skal presenteres tall fra AXL på Glioblastom, men gjenfinner ikke denne informasjonen på selskapets nettside. Noen som har en forklaring? :slight_smile: