Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Jeg skjønner også det. Men hadde de beholdt flere aksjer i denne runden så hadde han både sendt ett bull signal til markedet og tjent mer penger i fremtiden om aksjen går dit vi ønsker det.

Noe av det viktigste rundt opsjoner er når de går ut.

Er poeng der JCP, er hvorfor de innløser disse opsjonene nå når de går ut på slutten av året.

Dersom de forventer å ligge i forhandlinger med Merc ved årsslutt så kan de faktisk ikke innløse opsjoner på det tidspunktet, det ville vel være ulovlig innsidehandel?

Eller de bare utnytter den senere tids økte likviditet, hvem vet.

Flottesen: Kostnaden hans blir vel som følger:

50 000 5,65 282 500
100 000 7,56 756 000
75 000 10,62 796 500
Sum Snittkurs Sum kostnad
225 000 8,16 1 835 000

Hvordan regner du deg frem til 3,1 mill.? Litt egenkapital hadde i min øyne gjort underverker her!

Fordi de må innløses i løpet av året, og på slutten av året vil det muligens pågå samtaler med potensiell partner som vil være børsdrivende og sensitiv informasjon.

Logisk nok bør de da innløses før de siste resultatene foreligger, siden jeg antar at de innleder samtaler etter at alle resultatene er presentert.

1 Like

Jeg regnet feil, det var slik jeg kom frem til kursen. I stand corrected!

Når det gjelder resultater fra studiene som nå vil være viktig som beslutningspunkt for en partneravtale, alternativt at de går videre med fase3 på egen hånd, så antar jeg at det vil være resultatene fra Bemcentinib+LDAC i AML og Bemcentinib+Keytruda i Keytruda-refraktære NSCLC-pasienter. De andre dataene er jo “på bordet”.

I den sammenheng nevnte Richard på Q2 at de hadde innsyn i dataene og man ville ikke nødvendigvis vente til alle dataene var på bordet før man tok en beslutning mtp. fase3-studiene.

Det samme må man da kunne anta at vil gjelde i partnersamtaler, disse vil gjerne kunne foregå etterhvert som man får inn “nok” data, man venter ikke nødvendigvis på en full read-out.

La meg si det på en annen måte.

I mine øyne ville det være uetisk å ikke innløse opsjonene nå hvis han ikke vet, med ekstremt stor sikkerhet, at samtaler vil være avsluttet (uansett resultat) før nyttår slik at han vet at han med god samvittighet kan innløse dem uten at han sitter med ekstrem børssensitiv og viktig informasjon (i begge retninger - enten partneravtale eller at det ikke blir noe og blir storemisjon).

Det ryddige er å innløse opsjonene i god tid i forkant mens han med god samvittighet kan si at ting ikke er avklart.

Her tenker vi likt JCP.

Det er vanskelig å beregne tidspunkt for slike samtaler siden de ikke nødvendigvis venter til absolutt alle resultatene er på plass.

Mener, fra en annen diskusjon, at det ikke er å betrakte som innsidekjøp om det er snakk om opsjoner med utløpstid, dersom de innløses på utløpsdato (eller nærmeste mulige utløpsdato mtp. ferie/røde dager osv.)
Kan det stemme?

I mitt hode virker det logisk, da årsaken til innløsning er en forhåndsdefinert dato, satt mange år i forveien, og ikke på noen måte kan sees i sammenheng med pågående dialog den ene eller andre veien.

Ved innløsning på et tidligere tidspunkt, som i dette tilfelle, er det mer nærliggende å betrakte det som innsidekjøp, da det er opsjonshaverne selv som har valgt tidspunkt for innløsning.

Så de kanskje et mulighetsbilde med kursrallyet, og kastet seg over den muligheten til å innløse med gevinst?

1 Like

BGBIO opp 10 % uten nyheter hverken på Oslo Børs eller her på forumet.

Det er en forunderlig verden dette :thinking:

RT 15,40 opp 12,08% på relativt høyt volum. Merkelig

Usaklig sperre der… :smile:

image

Den gikk som en lek, det lukter storfisk lang vei her nå.

Gikk inn selv. Ser meget bra ut. Brudd opp på volum fra en trekant. Measured move gir 60% :wink:

Stochs nede på bunn, så momentum er til oppsiden på denne timeframen :slight_smile:

4 Likes

Ja, og det er ikke engang 50% av div kursmål :wink:

Bra sluttauksjon. Bør tyde på videre oppgang i morgen.

I en annen bransje og på en annen børs, hadde jeg også turt å dra den type slutninger :grin:

(Bare så fryktelig lei av å bli skuffet gang etter gang av de norske børsnoterte biotekaksjene det siste året)

1 Like

Tok også et lodd til 15,40 ved lunsjtider. Så får vi se om den ikke ender opp som PCIB forleden dag som dundret gjennom teknisk motstand på 28 for så å falle betydelig av neste dag. Opp som en løve, ned som en fell

1 Like

Håper for vår del den går videre. Teknisk helt etter boken, så får vi se om det er substans i morgen som du sier :slight_smile:

Oppdatert etter i går. Klassisk bull-flag set up (volume fall off ved pullback). Target ved brudd opp herfra er minimum 17+ kr - tenker vi sier innen kort tid? :smile:

2 Likes