Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Melanom-studien er viktig, men inngår i en større vurdering, og vil neppe utføre mirakler på egenhånd. (Anta at man får gode resultater omtrent som man har sett i NSCLC og AML. Hvis ca. halvparten (randomisert studie) av ca. 90 pasienter får bemcentinib, ca. halvparten av disse igjen får i kombo med keytruda og ca. den andre halvparten i kombo med Taflinar/mekinist, hvis drøyt halvparten er AXL-positive og hvis ca. 40% av de AXL-positive får respons, blir pasientgrunnlaget på sett og vis fortsatt lite i studien (slik det vel også er blitt fortolket av markedet i øvrige studier til nå).

På den annen side kan det tenkes at markedet begynner å ta tegninga og forstå hvor selskapet vil hen.

  1. Svært omfattende prekliniske data som gir solid rasjonale for axl-hemmer bemcentinib.
  2. Gode resultater i kombo med Keytruda innen flere kreftformer.
  3. Spesielt: Utvidelse til den siste kohorten innen NSCLC, det gir bemcentinib til allerede responderende pasienter

Det er totalen man må se på her:

  • Proof Of Concept
    Man er kanskje (forhåpentlig) ikke så langt unna Proof Of Concept, og Melanom + data fra siste kohort NSCLC kan kanskje være det som skal til (?).

Samt:

  • Cornerstone of therapy
    Man snakker altså ikke blott om en enkeltstående medisin, men om en mulig (og såvidt jeg kan bedømme svært overbevisende) ny hjørnestein innen kreftbehandling mer generelt (og muligens i behandling av andre alvorlige sykdommer) — i form av AXL-hemmer(e) som ikke minst hindrer syke cellers selvforsvar i å inntreffe og derved avverger at de syke cellene blir resistente mot behandling.

Melanom-studien inngår i dette bildet, og må ses i sammenheng.

(Gjerne korriger hvis noe er misoppfattet, det er flere her skribenter her inne som er utrolig kunnskapsrike om emnet - jeg er dessverre ikke en av disse.)

8 Likes

Du virker mer enn kunnskapsrik nok! Takk for utfyllende svar. Virker utrolig spennende om dette har så bredt nedslagsfelt som det jeg tolker av innlegget. Skal lese meg opp på kvartalsrapportene så fort ungene sover :wink:

1 Like

Det vil jo alltid være litt AE, men sjekk AE for keytruda alene så er den ganske lik. Bemcentinib er en tyrosin kinase inhibitor, men har vist seg mindre toksisk enn mange andre tyrosin kinase inhibitorer. Om keg husker rett så er f. Eks kombinssjonen av keytruda og EGFR-hemmer så toksisk at det ikke brukes.

4 Likes

Also suggest listening to an interview Lars posted sometime ago. Interviews a professor in Texas who has been researching Axl (and i think is running one of the trials???). His research and how important he thinks Axl is, really resonated with me. A long time since I listened to it, but i ended up buying more not long after hearing it :+1:

1 Like

lagt ut idag :wink:

7 Likes

Takk @JAXI - 3 gode grunner til å være inne i aksjen akkurat nå :slight_smile:

4 Likes

Fint om de sender ut en børsmelding som angir hva de mener det er de viktigste poengene som investorer kan bruke i sine valg.

Virker ikke som om markedet mener informasjonen i presentasjonen hadde særlig verdi.

Det kommer informasjon fra selskapet hele tiden focuss, men som en kommentator i DN sa i fjor “man må jo være lege for å forstå disse børsmeldingene”.

Dersom du ønsker å lese deg opp på selskapet så vil jeg anbefale å gå gjennom “corporate update” og andre selskapspresentasjoner som ligger på hjemmesiden deres. De har også vært på radforsk en gang, den podcasten kan også være grei å høre gjennom. Kvartalspresentasjonene på hegnar tv er også bra å få med seg.

Aksjen er å anse som en opsjon på lik linje med alle de andre klinisk-fase norske biotekselskapene.

Vi kan vel fastslå at bemcentinib virker i AML siden den har god effekt som monoterapi, i lungekreft er det skepsis generelt til alle forsøk som inkluderer immunterapi-kombinasjoner og som ikke er randomisert. Spesielt etter IDO-fadesen der man trodde at man så god effekt men så viste det seg at all effekten var fra keytruda når man kjørte en randomisert studie.
Det som skiller bemcentinib fra IDO i så måte er at bemcentinib sin respons er biomarkør-korrelert, noe som øker sannsynligheten for at man faktisk ser effekt, at det ikke bare er et statistisk avvik. At bemcentinib har sterk effekt som monoterapi i AML øker også sannsynligheten for at kombo-resultatene i lungekreft faktisk er effekt(IDO, som eksempel, hadde ikke effekt som monoterapi).

I slutten av måneden kommer det resultater fra melanom. Hvis de resultatene også er gode så øker det sannsynligheten for at bemcentinib kan ha en rolle å spille i mange(de fleste?) kreftformer.

Markedet legger ikke vekt på disse resultatene(foreløpig) og det er kanskje en stor fordel. Hvis man har satt seg inn i caset og investerer basert på det fundamentale, så har man kanskje en edge. Få personer har satt seg inn i caset og det liten interesse i markedet. Jeg tror ikke det skjer noe voldsomt før utlendinger begynner å kjøpe seg inn. Når det vil skje er ikke godt å si.

Resultater fra studiene har ikke vært særlig kursdrivende så langt, men det er jo naturligvis mulig at ettersom flere resultater kommer inn ila. høsten så vil flere finne det interessant å ta plass i noe som kanskje kan være den neste store immunterapien.

12 Likes

Det er totalt 13,250,000 USD som kan mottas gjennom regulatory milestones. BerGenBio mottok 8,7 mill NOK i første halvår i år. Som du ser så betyr det at det er nok av penger igjen å motta. ADC Therapeutics startet fase I forsøk tidligere i år og de 8,7 mill ble utløst når 5 pasienter var dosert. Jeg vet ikke når neste utbetaling skjer siden jeg ikke har funnet opplysninger om de spesifikke utløsende faktorene. Om jeg skulle gjette så vil neste utbetaling skje om de velger å gå videre til fase II. Det kan kanskje ta ett år før vi er der.

Legger ved det som står om avtalen fra prospektet:
“Under the license a series of development, regulatory and sales-based milestones are due to BerGenBio from ADCT upon
the occurrence of certain specified events. These potential milestone payments total up to USD 34,250,000 per AXL ADC
Product, which are comprised of development and regulatory milestone payments of up to USD 13,250,000 and salesbased milestone payments of up to USD 21,000,000.
The first milestone payment will be triggered by the dosing of the fifth patient in a Phase I clinical study for the first AXL
ADC Product. BerGenBio currently estimates that the first milestone payment could be triggered as early as Q1 2019.
Two-tiered mid-range single digit royalties are also due to BerGenBio on worldwide net sales of AXL ADC Products and
related companion diagnostics. The royalties are payable for at least a minimum of 10 years from first commercial sale
in each country, regardless as to whether there are valid claims of a royalty patent in such country.
ADCT is also required to pay BerGenBio a one-time low eight figure sales milestone payment in U.S. dollars if and when
the worldwide net sales during a given calendar year for all AXL ADC Products and related companion diagnostics exceed
USD 1,000,000,000 in the aggregate for the first time.”

3 Likes

Flottesen
Takk for tilbakemeldingen og du har helt rett i at jeg trenger å lese meg opp.

Dersom det er noe i gårsdagens presentasjon som er nytt og innvirker på selskapets verdi, sannsynlighet for å bli medisin etc, så skulle den informasjonen vært børs meldt. Så får vel bare anta at det ikke var noe nytt av verdi da.

@Focus: Hva forventer du av en 30 min. presentasjon på U.S. tid kl 11tiden at aksjekurs mangedobler i dag!!! :expressionless:
Men det er absolutt viktig at de deltar jevn på slike presentasjoner og oppdaterer markedet om fortløpende selskapets utvikling.

1 Like

Det var en investorkonferanse så du har helt rett, det ble ikke presentert noe nytt i går. Det blir det sjeldent på slike konferanser. De børsmelder alltid nye resultater, f.eks som ved ASCO i sommer.

2 Likes

Takk for svar, spennende tid i møte

Noen som har noen forventninger til abstract release på mandag? Sykt stille i denne tråden?

Håper å se abstrakt for melanom/bemcentinib slik som det ble forespeilet på Q2.
Hva vi kan forvente av resultater vet vi ingenting om, men helt anektdotisk så hørtes jo R.G. positiv ut så kanskje han har fått noen små hint fra investigator.

Plutselig ble det fart i aksjen, opp 5,5% nå. Er det nano-flyktninger som er på vei inn?

Jeg tror det er en spennende fremtid for oss som sitter long i BGBIO.

Men forskjellen på aktivitet på de ulike trådene er et interessant fenomen, og burde vært studert av en “markedspsykolog”. Ganske sikker på at det ikke noen outperformance i de aksjene som har mye aktivitet over tid. I mellom tiden er jeg happy med å sitte mer eller mindre i ro i aksjen og heller lese en brøkdel av antall innlegg, og glede meg over at vi har kunnskapsrike folk som @larsmkn på tråden her.

1 Like

Poenget mitt var @Boms at det burde vært mer aktivitet ifht. abstract release på mandag. Kan ikke være den eneste som har fått det med meg? :wink: Derav kursoppgangen i dag? Er inne med en grei slump jeg også.