Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

6 Likes

Kjøpsmulighet, er ikke sjelden 1 dag er skuffende, så kommer 2-3-4-5 dag. Siste eksempelet på dette er mseis.

Meget interessant trend analyse de kommende dager, som dagens kursutvikling bekrefter så langt.

BerGenBio ASA: EXTRAORDINARY GENERAL MEETING

DNB 17 November 2020

Next data at ASH in December

7 Likes

Skummet igjennom Edison og DNB sin analyse, og synes Edison sin var grundig og god.
Så litt nærmere på verdivurderingen.

Her ser de altså kun på 2. linje AML og 2. linje NSCLC. Slik det ser ut vil Bemcentinib ha et mye større nedslagsfelt, så denne verdivurderingen er svært moderat.

Det er helt tydelig at om en lar de “investigator-led” studiene modne seg litt, så vil verdivurdering av Bergenbio kunne skyte i været. Særlig også hvis de aktiverer et fibrosestudie på Tilvestemab som pr nå ikke er tilskrevet noe verdi.

En annen ting jeg la merke til er dette:
the investigator-led trials are particularly useful as BGBIO could fast-track the indications if the data look attractive.
Her understrekes viktigheten av disse “investigator-led” studiene som kjøres for Bergenbio.

Edison tar utgangspunkt i et salg i 2023 med USD 250mill up front og USD 1400 mill i milestones. Median av tilsvarende deals for peers.
Dersom 2 av de “investigator-led” studiene innen den tid viser lovende resultater vil jo verdivurderingen være en helt annen, og derfor kan tiden frem mot registrering være svært verdifull for aksjonærene.
Blir det alvor av å prøve Bemcentinib i 1. linje NSCLC (som Godfrey har nevnt de ser mulighet for) blir det et helt annet spill.

Spørsmålet er jo om BP (Merck og andre) ser dette selv, og dermed kan være villig til å “kuppe” selskapet før de virkelige verdiene får materialisert seg?

25 Likes

Veldig spennende betraktninger Mykle! Takk for mye bra bidrag her på forumet.

3 Likes

Bemcentinib leading the AXL charge

BerGenBio (BGBIO) is a pioneer in AXL biology and the development of AXL inhibitors: selective tyrosine kinase inhibitor (TKI) bemcentinib and functional blocking monoclonal antibody tilvestamab. AXL expression is a negative prognostic marker in most cancers. Its upregulation drives aggressive disease including drug resistant, immune-evasive and metastatic cancers, as well as fibrosis and viral infection. AXL signalling is the essential mediator of EMT and immune suppression. Selective AXL inhibition can prevent and reverse acquired drug resistance and stop immune suppression, potentially augmenting the efficacy of other cancer drug classes. Bemcentinib, an oral once-a-day pill, has demonstrated efficacy in 2L AML and 2L NSCLC, and could be the first selective AXL inhibitor to market. We value BGBIO at NOK59.1 per share.

Åpne og les publikasjonen i PDF (32 sider) Edisons analyse . 17 November 2020

BerGenBio-Bemcentinib-leading-the-AXL-charge-.pdf (2,3 MB)

6 Likes

Kan se ut som De to nye foreslåtte styremedlemmene har svært tette bånd med BP?

1 Like

De ser ihvertfall ut til å være svært erfarne.

:cry: tragisk, som alt går til helvete.

Jeg håper at Bemcentinib lindrer.

1 Like

Ser ut som AstraZeneca sin BTK acalabrutinib feilet i et annet studie de har kjørt selv på covid.
Acalabrutinib er vel en av de tre som er igjen i Accord. Blir det nå kun to stykker i Accord? :thinking:

3 Likes

Det er noe som jeg ikke forstår. Analyser som sier at BergenBio har 7-9 nok verdi for aksje kursen.

Når Bemcentinib blir godkjent som standard care for Covid. Det betyr mye mer positivt enn 7-9 nok. Det betyr: kontant strøm , tro på at andere studier slår til, at dødelighet av Covid kan minkes over natten.

Hvis bemcentin ikke funker på Covid, slår det ut mye mer i minus enn de 7-9 nok. BGBIO sitter på resultater av Bemcentinib som blir brukt til å sette i gang 3 studier! UK-India-South Africas, med TM som største eier mener jeg dette kan være en safe ticket for meg.

Jeg har Zaptec, NOD :wink: gode uker for meg så langt , jul kom tidlig.

1 Like

Analysen priser kun inn 10% av covid case 7 kr.
Når det er 100% sikkert at den vil nå markedet priser analysen den nå til rundt 70 kr for Bgbio.
Kreft prises for 20% sannsynlig til å nå markedet og de 20% er verdt ca 61 kr.
Slik dette vurderes nå vil det si at de vurderer prisingen av Bgbio til 70 kr ved tillgang på covid markedet og ca 305 kr ved tilgang på kreftmarkedet.

Oppnår de 100 % på begge utgjør dette 305+70 = 375 kr aksjen.
Dette må de selvfølgelig justere ut fra hvilken posisjon de får i markedet.

Ref. DNB analyse

7 Likes

Skal ta meg et reagensrør Bemcentinib i kveld.

Skål!

1 Like

Psst - Bemcentinib er en pille…

3 Likes

Regnestykker er alltid morsomme, men får vi det minste ynk om at Bemcentinib virker mot Covid-19 går kursen bananas.

1000 takk !! Flott at du bidrar med å forklare det vi bør se på i alle tall. Supert :ok_hand:

I min tid når vi skulle feste eller feire tok vi ett reagensrør med hjemmebrent, mens hos dagens unge kommer festen i pilleform, ja jeg ville vært skeptisk til piller i ett reagensrør :stuck_out_tongue:

1 Like