Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO) 1

Det er muligens noen personlige og geografiske koblinger mellom Cytovation og BGBIO.

Men du nevner Lytix. Cytovation og Lytix har vel flere likheter:
https://www.ventureradar.com/keyword/lytic%20peptides

1 Like

Er det noe positivt i vente? Ren gjetning så har Sarsia kanskje andre selskaper i sikte.

0,80 kr ca

Øh…

45 millioner kroner delt på 39 millioner aksjer er kr. 1,15

…men ville vel regnet med nederste intervall, og da er det for alle praktiske formål en krone for en krone

2 Likes

Fordi shareville-logikk sier at hvis den faller kjempemye, så skal den opp igjen også :crazy_face:

Trasig at det å lure småsparere for mange, mange millioner er lovlig fortsatt. Husker den organiserte hausingen som foregikk i fjor.

1 Like

BergenBio hadde ca. 2,2 milliarder i skattemessig fremførbart underskudd ved siste årsskifte. Det kan være av litt interesse for et annet biotek selskap ved en fusjon .

Sier vel også mye om management, styret, og eiere/investorene som fortsetter å putte inn penger.

Finansavisen i dag.

BerGenBio raser 25,06 prosent til 1,32 kroner. Selskapet meldte tirsdag kveld at de har besluttet å legge ned alle gjenværende bemcentinib-aktiviteter, og vil da sitte igjen med 40-45 millioner i kontanter.

Jeg tror BGBIO vil slå seg sammen med et annet bio-selskap…hvilket selskap som skulle være så desp etter 40-45 mill ved at de ønsker notering på OSE (hvis de ikke er notert fra før da) og slik tar i mot 6-7000 aksjonærer er uvisst…men tenker det ikke er et selskap som fra før har sterke investorer.

APIM kanskje? Det er jo et annet selskap med samme arkitekter som BGBIO

1 Like

Skal ikke utelukke en sammenslåing med circio. Kunne faktisk vært bra for begge selskaper - gitt at BB faktisk har 40-45 mill når alle fordringer/personell osv er avsluttet.

2 Likes

Hvorfor Circio? Hva med Photocure? Over 200 millioner i kassa.

Circio trenger penger og BB trenger teknologi.

2 Likes

Tror du må drive med legemiddelutvikling for å kunne bruke underskuddet

Det kan det nok ja. Spørsmålet er om BGBIO styret tenker det er en god vei fremover eller om de har andre ting i sikte

1 Like

Jeg tror nok de søker å finne noe som kan passe kompetansen i eksisterende team og styre. De er nok innstilt på at flere fra teamet og styret må gå, men de ønsker nok å finne noe innenfor legemiddelutvikling siden det er dette deres aksjonærer har puttet penger i.

Klart, hvis det er en grei deal så må de jo fremme dette på en eGF.

Jeg tror BGBIO dataene ikke er gode nok til å gå videre, selv ikke i AML. Ikke i de dosene som de kan tillate å gi til pasienter.

Jeg tror derimot de skal klare å finne noe de merger med. Selv i Norge.

2 Likes

BGBIO + ONCO, hva tenker du om det?

Det ble onco i stedet for circio - så feil kan man ta. Resten ble rett.

Tror det er en god match tatt mulighetsrommet i Norge tatt i betraktning. Har ikke fått satt meg inn i hva planene er, men jeg tenker OncoI gjør dette for å få pengene og notering på hovedlista samt evt Mohn med på aksjonærlista. Samt at OncoI trenger pengene og dette var bedre enn en emisjon.

For BGBIO er dette eller å betale tilbake pengene til aksjonærene hvor det siste sitter langt inne. Tror BEM programmet vil bli lagt ned og kun fokus på OncoI utvikling.

1 Like

«Tror det er en god match tatt mulighetsrommet i Norge tatt i betraktning»

Jaha? Hva slags mulighetsrom er det egentlig snakk om i Norge? Et lite biotech miljø preget av evig emisjonssyklus, lav likviditet og håp om at Radforsk skal redde dagen? Å slå sammen to aktører som begge trenger penger er ikke nødvendigvis en god match. Det kan like gjerne være to som synker sammen i stedet for hver for seg.
“Har ikke fått satt meg inn i hva planene er, men jeg tenker OncoI gjør dette for å få pengene og notering på hovedlista samt evt Mohn med på aksjonærlista.”
Så du har ikke satt deg inn i planene, men antar at det handler om penger og notering? Klassisk norsk biotech optimisme det der. Men her er spørsmålet roc. Hvilke penger? BGBIO har jo ikke akkurat vært kjent for et overflod av kontanter den siste tiden. Og hvorfor skulle Mohn plutselig slenge seg på her? Fordi han har investert før kanskje? Det er et lite hopp fra antakelse til realitet der.
“Samt at OncoI trenger pengene og dette var bedre enn en emisjon.”
Igjen… hvilke penger? Dette minner mer om å ta over et tomt skall med notering enn å “få tilgang til midler”. Hvis OncoI hadde hatt sterk backing kunne de jo kjørt sin egen IPO eller i det minste en rettet emisjon mot dedikerte investorer. Dette virker mer som en nødløsning for begge parter.
“For BGBIO er dette eller å betale tilbake pengene til aksjonærene hvor det siste sitter langt inne.”
Greit nok det, men da er det ærlig talt bare å kalle en spade for en spade. Det opprinnelige caset er dødt. Dette er et forsøk på å unngå avvikling og holde liv i en ticker og ikke å skape verdier ut av løse lufta. Spørsmålet blir jo lett hvorfor skal dagens aksjonærer sitte igjen med en andel av et nytt selskap de vet null og niks om annet enn at det trenger penger?
“Tror BEM programmet vil bli lagt ned og kun fokus på OncoI utvikling.”
Ja det er nok helt riktig og det betyr jo også at det er helt andre kort på hånda enn det aksjonærene opprinnelig gikk inn i. Så kanskje på tide å være ærlig og kalle dette for det det er Et skifte av innhold, men ikke en videreføring.

2 Likes