Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Hvilke nyheter kom i går egentlig?

1 Like

Tjah si det…

Eg er positiv til bgbio. Men du trenger ikkje være biokjemiker for å se tyngdekraften. Selvsagt skal det til himmels, du verden. Men nå, her, idag, så ser det ut som den skal ned rundt 28 :grimacing:… Håper jo selvsagt ikkje det, eg er all in…

Jeg prøver ikke å arrestere deg, jeg bare lurer på hvorfor den skal til 28 når det ser ut som det er masse value points i nær framtid :slightly_smiling_face:

Hva er dette forno?

Edit: Takk for svar under her. Greide ikke å vri hjernen min til at du mente studie :joy:

Mitt point er at markedet priset en investigatorstyrt Covidstudie til ca 36 kr som base.

Den ble pauset på grunn av lav insidens i England.

Nå skal selskapet drive en egen covidstudie med like endpoints i et land med VELDIG HØY insidens. De kan altså betale i dyre dommer for å få rekruttert de pasientene de må ha, så raskt som mulig.

Det er min formening at markedet burde prise denne nye RASKE studien hvor de har full kontroll selv høyere enn den TREGE investigatorstyrte studien ACCORD.

2 Likes

Ikke “test” som i maskin som tester for covid, men deres trial av bemcentinib i et “land med høyt antall smittede”

1 Like

Fordi det har vært valuepoints hele veien…

Manchester meldingen var vel det som dro skjørtet ned på ukri, og avslørte hva accord egentlig var, Det var motsatt av det det skulle være. Bortsett fra det har eg KUN sett Bull meldinger. Og tidenes mest velplasserte emi.

Bgbio står sterkere nå enn noen gang. Men det hjelper ikkje det når trenden ser sånn ut. Dette har en sett før. Bare en tar bort covidbrillene og det endeløse håpet så er det veldig likt på mye annet i biotek verden. Det er mer som må stemme for at en aksje skal “ta av”.

Jess. Enig i at kursutviklingen i biotek i Norge er en vits, men hva er det som ofte drar kursen ned? Mangel på milepæler på kort sikt og pengebehov.

BergenBio er etter min mening i en fantastisk posisjon nå til å virkelig forsvare en premium prising gitt at makro ikke går i dass.

  • Emisjonsbehov på kort sikt er fraværende, 820 mill i banken
  • Free float er lav og største eier kjøper med begge hendene
  • De er klare til å lansere flere registreringsstudier
  • de er snart klare med en biomarkørtest som vil øke sjansen for godkjenning betraktelig
  • de viser økt PFS osv i nesten alle studier
  • AXL som teknologi er omfavnet av flere store miljøer og det drives flere eksterne studier betalt av andre enn av selskapet selv
  • de skal straks eie en egen studie med bemcentinib i vår tids største nyhetssak og trussel
  • De sier selv de diskuterer partnerskap med føere big pharma og at nyheter kommer snart
  • data readouts fra AML og NSCLC innen 3 måneder.

The list goes on.

Dette er mitt argument for at hvis det en gang skal være et selskap på OSE som prises premium over tid, så er det BergenBio fra Q4 og fremover i tid.

25 Likes

Forsåvidt enig, men de kan jo si hva f de vil men når de ikke holder det de har lovet (ref 80%, we expect this week, kommer det flere?) så løftes ikke kursen av at BgBio lover og lover.

2 Likes

Helt enig! Selskapet må levere på guidingen eller så blir det plutselig lite verdt. :slight_smile:
Oppsiden burde dog være der hvis de treffer, og man kan vel ikke akkurat si at de har bommet enda heller.

1 Like

Spørsmålet blir da hvor bokstavelig man skal ta “we expect clearance this week and will notify immediately about the study and country”.

Jeg skjønner jo selvfølgelig at dette er guiding og ikke en absolutt sannhet. Men da burde de vurdert å si “within days or weeks”, ikke “this week”.

5 Likes

Hm, “expect” (er antakelig basert på estimat fra myndighetene man venter på, dvs det kan fort gå noen dager, og det er nok her den største forsinkelsen ligger),

og “immediately” kan kanskje tøyes noen timer eller et par dager i denne sammenheng.

Immediately: In an immediate manner; instantly or without delay.

Tenker det kommer litt raskere enn utsettelsen av PCIBs melding om AZ-samarbeid, der vi nå er 2 mnd på “overtid”.

Det er jo ennå “this week” noen timer til “overseas”. Og tar man med helgen så er det vel fremdeles innafor også i India.

Om man tar av i dag eller neste uke spiller liten rolle for de av oss som ikke har tenkt å hoppe ut i fallskjerm før vi forlater atmosfæren. :rocket:

1 Like

Jeg tolker det som at de forventet å få godkjenning denne uken, og at den kan komme når som helst, og at vi da får en børsmelding. Han sa også at de var i “a bit of a Q and A back and forth” akkurat nå. At ting drar ut litt med regulatoriske myndigheter er ikke noen nyhet. :slight_smile:

De har en liten slack ifht til denne vil jeg si, men ila neste uke bør denne være meldt. Oppstart skal som vi alle vet komme ila Q3.

3 Likes

Bedre at han holder kjeft og dropper nyheten ut av det blå.

Hvis man ser på den opprinnelige posten til Evilfreud så er det bare 428 investorer som har sett dette og som vet hva han sa. Pluss de som så innlegget hos pareto.

Man må jo anta at markedet består av flere enn 428 investorer.

Det er vel flere uker siden det ble sagt at man forventet å melde noe om denne studien i begynnelsen av sept. Her tror jeg ikke det er formuleringen hans som er problemet, men evt hvordan den er videreformidlet.
Hvis han har gjentatt “expected” denne uken, så bør det bety at det ikke er endringer ift den opprinnelige guidingen. Hvis han vet at det blir forsinket, så burde han selvsagt ikke gjentatt at meldingen er ventet denne uken. Men, det er verdt å merke seg at det er ikke børsmeldingen han har sagt at er ventet, men godkjennelsen.
Uansett, spiller liten rolle hvilken dag de melder godkjennelse. Det viktige er hvordan det følges opp de neste ukene. Det er jo ekstremt sensitiv info for kursen - for her blir det nok trading de neste ukene. Det blir interessant å se hvordan de har tenkt å melde fremdrift - om det meldes noe mer enn første pas medisinert og resultat.

Det at man nå kjører covid-studien er en bekreftelse på at han står for det han sa i mai om at han var ekstremt optimistisk etter det han hadde sett av resultater så langt. Hvis det han sa i mai var løgn, så ville det vært best å ikke gjennomføre studien…

2 Likes

Han har uttalt at de forventer godkjennelse denne uken. Det er mulig å etterprøve ved å følge kildene.

Det er forskjell på å love noe og å guide noe. Når Godrey sier “We expect clearance this week” så betyr ikke det at de bryter noen løfter dersom de ikke får det i gang denne uka.

Last night, BerGenBio chief executive Richard Godfrey told The Mail on Sunday that he was ‘extremely optimistic’ the pill would save lives. ‘I think there’s an 80 per cent probability of it working and being of benefit to patients,’ he said.

Nå var det vel muligens dratt litt ut av sammenheng, men likevel: Er hypotesen motbevist enda? Nei.

7 Likes

Men det har heller ikkje blitt bevist i særlig grad over en relativ tid, med massive ressurser. Eg er litt opptatt av tiden det tar og ressursene som er tilgjengelige.

Fornybar, tusen takk veldig veldig bra :clap::100::+1:

Uten å gnage for mye på det så må eg si at accord var kun en stor stokk i hjulet. Ikkje f i h om det der var ærlig gjennomført. Det er eg helt overbevist om at var interesser av den feile sorten. (ikkje legg noe i det, sparker støv)

Uansett, bgbio på nye bedre veier, forhåpentligvis med rattet på rett side, god helg folkens og lykke til. :v:

Er vel ikke tvil om at det kommer en covid-19 studie.
Kan sannsynligvis gjøres mye raskere enn Accord=) og helt greit å bruke endel
penger på dette.

Synes likevel det er rart av kursen ikke har økt siste tiden. Tenker ikke på covid-19 , men at det er igang studie på glioblastom hvor man venter raske resultater om medisinen kan krysse blod/hjernebarriere. Dersom påvist effekt vil dette være en revulosjon innen hjernetumor og svaret kommer før jul.

Kort sagt. Risiko, men kan gå tigangeren før jul

3 Likes

Hva i alle dager? La fleinsoppen stå igjen ute på jordet.
Gå mot lyset, Altiexiles

2 Likes

hva mener du med d? er ikke helt med :grimacing: