Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Er det noe grunn for at de «erfaring» av Accord ikke har blitt vist frem?

Vet du @BioMed hva de ønskete mål som muligens er blodverdier / immum% / overlevelser er , for å si at studie kan kalles vel lykket ?

Ser ut som Accord 2 er blitt en videreføring av Accord som ble pauset.
Bemcentinim fikk godkjenning 24 sept og det ser ut som 5 pasient ble dosert 05 okt.
Det er tilkommet noen krav til blødning/ nedsatt leverfunksjon ved oppstart.

Dette holder for meg. Hadde ikke gått videre dersom det ikke var observert effekt.

12 Likes

hvor har du informasjonen fra?

1 Like

Kilde?

Ligger inne på clinicial uppdate. NHS / accord. Får ikke til å linke da jeg ikke har tilgang her.
Recruiting fra 24 sept tror jeg det var. Oppdatert 5 okt.
Står at det var pauset og slik jeg forstår det er dette ikke nytt studie, men en videreføring. Første pasient ble dosert i sommer som alle vet.
Kommer nok en god uppdatering 6 nov så lenge får Dere ta meg på ordet =) skal prøve å få skaffet litt tilgang etterhvert.

18 Likes

Jeg vil nødig ha på samvittingheten at noen misforstår det jeg skrev, og kanskje ender opp med å bruke Simply Wall St. I dag så jeg at enkelte (på Finansavisen Forum) bruker Simply Wall St som informasjonskilde, uten at det kommer motforestillinger!

Som jeg allerede hadde sagt i et tidligere innlegg: Simply Wall St er useriøst.

Forskningen om algoritmer og AI har ikke relevans for Simply Wall St. Jeg tror ingen seriøse kan ha tolket innlegget mitt til å hevde noe annet, men jeg vil ikke ha det på samvittigheten om noen likevel skulle ha gjort det.

Så, nå skal dere slippe mer mas fra en forsker på tråden. Jeg trodde det ville være nyttig med forskerblikk på enkelte av tingene som blir tatt opp her, men ikke alle ser det slik. Så jeg konsentrerer meg heller om det jeg burde gjøre.

Bare helt til slutt, til enkelte her som gjentatte ganger har vært fortvilet når kursen på BGBIO går ned:

  • Ikke invester mer i aksjer enn hva du har råd til å tape.
  • Og husk Warren Buffets motto: “Aksjemarketet er en innretning for å overføre penger fra de utålmodige til de tålmodige.”

Og så kan vi tenke på rekken av muligheter BGBIO står overfor, med eller uten effekt på covid.

21 Likes

Synes du kommer med gode innspill, og tenker vi burde holde på folk fra akademia her på forumet :+1:

12 Likes

Scrivener har slett ikke teppebombet denne tråden med off-topic-innlegg av kun akademisk interesse. Det er ikke vanskelig å finne innlegg fra andre skribenter som kvalifiserer langt bedre til klovnefjes, i den grad det er en kommunikasjonsform vi ønsker å bruke. Ser gjerne at Scrivener fortsetter å bidra til diskusjonen her.
Når det gjelder Simply Wall St. så må poenget for å vurdere om de er useriøse eller ikke være om det de skriver er rett eller galt, og ikke hvor avansert eller banalt det er. Et problem er at analysene deres kan bli for overfladiske, og utelukke momenter som burde vært med for å få et korrekt totalbilde. Derfor var Jcps kritiske innspill vedr Simply Wall St. av interesse, og nytte, selv om det initielt kunne vært kommunisert på en mindre provoserende, og mer overbevisende, måte, i form av en forklaring i stedet for klovnefjes. Likevel kan det være noen mindre erfarne småinvestorer som kan ha nytte av å bli minnet om noen av de enkle poengene som Simply Wall St. tar opp når det gjelder selskapenes økonomi.

3 Likes

Noen som har fått med seg noe fra helgens poster mtp Tilvestamab? Kommer vel kanskje noe derfra på morgenkvisten…

Ser frem til nyhetsstrømmen fremover.
Først R&D day, og der er jeg særlig nyskjerrig på AXL og fibrose. Dette presentert av Cory Hogaboam. Egen forskingslab hos Cedars Sinai og greier. Hogaboam Lab!

Noe sier meg at AXL blir huge fremover. Jeg er bare en lekmann, men alle studier som gjøres rundt i verden tar jeg som en bekreftelse på det.

Som aksjonærer går vi en veldig spennende periode i møte!

2 Likes

denne? https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2020/10/ENA_2020poster_Tilvestamab_BerGenBio.pdf

2 Likes

Jeg fikk ikke noe respons på denne, tror den drukna da forumet knelte under pcibs AZ melding.
Noen som har noen tanker rundt dette? Blir det praktisk mulig å bruke Bemcentinib selv om det virker bra om det må brukes så tidlig?
Ev. er vi helt avhengig av hurtigtester?

1 Like

PS. Jeg er veldig positiv til bgbio, men plages av Covid-19 bindingen.

Hva mener du?

1 Like

Jeg er redd at det ikke vil kunne brukes fordi det krever dosering før man vet om sykdomsforløpet blir krevende eller ikke, og at mange vil være i aksjen pga. positive meldinger om covid effekt, men krasj når realitetene kommer.

1 Like

Hvis tester viser at Bemcentinib virker mot Covid, så skulle jeg tro at man kan gi medisinen med en gang til alle som tester positivt for Covid 19. I hvert fall til eldre personer over 60 år og andre som er i risikosone. Man trenger vel ikke vente å se det an. Medisinen har jo ingen særlige bivirkninger så hva kan man tape på å ta den? Den er vel også ganske billig.

Det skal vel doseres noe sånn som remdesivir?

Og i tillegg til å hindre viral replikasjon så er en av virkningsmekanismene er betennelsesdempende, er det ikke?

Da skal det virke veldig bra tror jeg.

Viktig å huske på at medisinen skal redusere eller korte ned sykdomsforløpet.
Klarer medisinen å redusere behovet for intensiv behandling med 10% er det en revolusjon

Hvis Bemcentinib kan avskjære et alvorlig forløp av Covid 19, så kan den bli standard å ta med en gang man tester positivt. Det er mulig at man aldri vil greie å utvikle en effektiv vaksine mot Covid 19 pga alle mutasjonene, og da er alternativet medisiner som kan avskjære et alvorlig forløp av sykdommen hvis den tas tidlig nok.
Den Tamiflu medisinen som man tok mot svineinfluensa, hjalp vel nesten ikke i det hele tatt, men solgte for milliarder. Remdesivir hjelper bare litt eller kanskje ikke. Jeg tror at Richard Godfrey var inne på noe når han sa noe sånt som at Bemcentinib ville blåse de andre av banen.