“Godfrey sier til den britiske avisen at effekten man har sett i laboratoriet av Bemcentinib på covid-19, stiller effekten av andre legemidler i skyggen.”
Kan det se ut som den startet 28 April ?
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2020-001736-95/GB
Kan ha startet den 28.04., men ikke nødvendigvis. Om du holder markøren over den lille rød stjerna ved Start Dato så ser du at det angir dato for når studien er godkjent for å gå igang.
Ikke at det gjør så mye fra eller til, men her er det notert at den først ble notert i EudraCT databasen den 23.April. Så mulig at den startet opp og rekruterte pasienter den 28.April.
Dere ser det om dere klikker på linken jeg la ved.
Var det ikke 29.04 børsmeldingen kom?
Ehh burde ikke dette vært informert om tidligere?
Forrige onsdag skrev NTB følgende :
“Den første av de seks medisinene er BerGenBios medikament Bemcentinib, som ifølge Hancock startet såkalte fase 2-studier allerede tirsdag.”
Spiller mindre rolleakkurat hvilken dag de startet.
Men det spesielle og litt morsomme for oss som er vant med årevise studier innen kreftsektoren, er at her snakker man ikke om år men maks. et par måneder før resultatet foreligger!
Fantastisk spennende for koronapasientene, oss aksjonærer, og faktisk hele verden! Og bare det å få være med på dette!
BergenBio får like mye oppmerksomhet på biotwitter på en uke som alle de andre norske selskapene tilsammen på et år.
BergenBio er også veldig flinke på twitter selv skal sies, det skader ikke!
Hvordan er studieoppsetett på Covid19 forsøket?
BerGenBio believes it is 80 per cent likely that their bemcentinib pill will help people who are sick with the coronavirus. The pill is now being tested on 120 British patients who have COVID-19.
“Extremely optimistic”
“We have seen positive results that are unlike anything else,” BerGenBio director Richard Godfrey told the British newspaper The Mail on Sunday.
He is “extremely optimistic” and believes that there is an 80 per cent likelihood that bemcentinib will be able to help coronavirus patients.
Slide 17-20 i presentasjonen her: https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2020/05/Corporate-presentation-May-2020.pdf
Vanligvis vil det være helt useriøst å gå ut å si at de har 80% sjanse for å lykkes med å behandle en ny viral sykdom med et eksisterende legemiddel slik som dette, hadde derfor vært spennende å se hva slags preklinisk data de har som er “unlike everything else”.
Er jo egentlig en fin mulighet for å øke beholdningen nå, men er ikke mye annet å gå på enn utsagnene ovenfor.
Mer kunnskap vil reflekteres i kursen.
Vel, da er også jeg tilbake i Bergen Bio. At jeg skulle få kjøpe aksjene billigere enn emisjonskursen var dog en hyggelig overraskelse. Så da er det vel bare å lene seg tilbake og vente på det bebudede rykket. ;-))
Velkommen @Londonmannen
Ser det blir jokket opp og ned rundt 37,-. nå¨. Det skremmes i stor skala med store poster.
Emisjonen ble dekket på 30 min. Deltakerne i emisjonen fikk nok noen betryggende ord med på veien før de gikk all inn Det gledes
Bare for ordens skyld så var det ikke noe informasjon som ble gitt i forbindelse med emisjonen utover det du finner på websiden til selskapet. Caset er godt nok basert på kjent informasjon så ingen grunn til å gi inntrykk av at det er noe ekstra informasjon ute i markedet.
Nå er mye av fokuset på emisjonskursen. Om noen dager vil 100% fokus være på signalene om effekt.
Da må en være inne, hvis de er positive
Tror de fleste ser nå at gulvet er litt satt og at kursen beveger seg roligere oppover med noe mer moderat volum. Tror ikke det er lenge før vi hører noe om progresjon i studiet.
Nei, var litt flåsete sagt.
Men at emisjonen ble dekket inn på 30 min av utvalgte basert sin kunnskap og informasjon gitt av selskapet er vel overveiende positivt.
Dette er jo avgjørelser tatt av mennesker som kan mer om dette enn meg og det er blitt skrevet om globalt.
For meg er det meget betryggende, og jeg forholder meg rolig i båten. Har snitt på 37,9 og har dessverre ikke mer penger tilgjengelig.