Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Joda. Tenker vi sier kurs på 600 i første omgang :grinning:

Konsensus i pcib er verdien av oljefondet, så ca 266.000,- aksjen, vet ikke hva det tilsvarer for BGBIO.

3 Likes

Når er en aksjonær fornøyd?
ALDRI.

Mitt inntrykk etter å ha lest litt på denne tråden.
Hallo
De av dere som satt inne i BGBIO da det smalt høres ut som dere har vært med på noe skrekkelig vondt , eller…hører jeg feil?

Det å klage på en så perfekt emisjon er jo helt på viddene.
“hadde de bare ventet litt til så hadde emikursen vært …”
Hørt den før?

BGBIO har klart det som alle steikje galne investorer prøver på.
De er blitt kjent worldwide som david mot goliat , det lilleputtselskapet fra det folketomme iskalde NORDLANDERET.

Makan til historie skal en vente lenge med å finne.
Det gjenstår jo å selge skinnet og en bør vel vente til bjørnen er skutt men du verden , for et skudd.
Innertier på 300 meter , stående.
Hemmeligheten er et gradvis økende press på avtrekket uten å ha den villeste fantasi om når skuddet går av og hvor en hele tiden sikterintenst. Når så skuddet kommer så støkker en voldsomt og geværet danser sin egen ville kamp men kulen legger seg perfegt i sentrum av blinken.

Og BGBIO er virkelig litt av et blinkskudd og det er den målrettede fokusen på målet som fører frem og bessede så går skuddet og BGBIO er på alles lepper.

Er kommet frem til at samtlige andre selskap innen biotek i norge (untatt PHO) må gå den veien BGBIO har gått og derfor har jeg ryddet litt i portefølgen min og gitt plass til BGBIO,

CEO’n kan jo oppfattes som en bajas som hauser i øst og vest men det kan også være at oppførselen bare er noe unorsk.
Så lenge det han formidler ikke er feil eller bløff og bærer mere preg av at han er fengslende opptatt av selskapet så er det kanskje ikke noen forbrytelse å virke “hausende”?

Blir veldig interessant å se hvorledes denne emisjonen utvikler seg.

17 Likes

Ikke pcib blodfan med det tallet. Fra spøk til alvor, dette blir et race. Veldig mange Biotech`s som driver utprøvinger av det jeg kan se. Noen har har også inngått avtaler med f.eks Pfizer. Samt BP i Kina.

1 Like

Interessant. Har sjansen for en avtale sunket drastisk?

Jeg solgte alt av PCIB i går og kjøpte noen aksjer i BGBIO i dag. (37,50)

1 Like

https://finansavisen.no/fatv/kvartalspresentasjoner/2020/05/05/7524467/bergenbio-webcast-q1

3 Likes

Det vet jeg ikke, kjenner ikke dette markedet.
Men et kjapt Google søk gav fort noen indikasjoner på at det blir et race. De jeg henviser til med avtale med BP så ut til å være i fase1.
Her går man rett i fase 2 :smiley:

Trolig plass til flere produkter og kombinasjons behandlinger uansett.

Hmmm. Så BGBIO er på sett og vis lenger framme? Og ingen partner på salg/logistikk hvis det viser seg å fungere?

1 Like
2 Likes

Jepp. Plass til flere.

Andre har BP som partner, men Bergenbio har UK Government/National Health Service med Astra Zeneca som koordinator rett inni et fase 2 program.
Whats there not to like?

11 Likes

Actemra by Roche, 188 pasienter for innrullering og forventes å vare til 10 mai.

Teller over 20 konkurrenter bare på denne siden, bra link William.
Håper BgBio får veldig gode resultat i forhold til disse. Her blir det mye jobb med å følge med på konkurrentene for å vite hvor godt bgbio ligger an

1 Like

Har UK >4000 nye tilfeller i døgnet? Hvor mange blir syke nok til å havne i studien?

OxfordBio skal ha 120 pasienter?

Dette kommer til å gå fort.

4 Likes

Eller det kunne kommet en trumptweet og tatt kursen til 29 og selskapet hadde gått glipp av 250 millioner

3 Likes

Da fikk vi lukke-kurs under 37.50 - ingen behov for rep-emi, alle aksjonærer er i prinsippet like-behandlet, ingen har lenger krav på å sutre og selskapet kan bruke energien og pengene på forretningen. Vinn-vinn-vinn :slight_smile:

4 Likes

Vokser pengene dine på trær? Kjøper noen Kf or dagen du, vis meg gjerne hvor dette treet er :smile:

Ikke at noen har interesse av å høre det men jeg gjorde det samme som @pingvin. Delvis pga det tekniske bildet og delvis fordi jeg ser større sannsynlighet for å lykkes i BGBIO som jeg også har fulgt med en god stund.

1 Like

Skulle ikke forundre meg det minste om ikke vi ila et par dager (denne uke) får noen drypp om progresjon. Mener å ha lest et sted at markedet skulle holdes underettet (finner ikke igjen hvor) pga profil(itet)en til og hastigheten på dette studiet. Uansett er det fin timing nå som emisjonen er unnagjort å gi noen positive updates - er jo faktisk allerede gått 1 uke siden vi fikk nyheten om studiet.

3 Likes

Har dessverre ingen penge-tre, men hadde bestemt meg for å ta 3K til hvis vi gikk under 40,- … Og det gjorde vi jo med så god margin at det ble litt mer … løsningen ble å selge litt DNB, som jeg tok på rundt 100-lappen. Oppsiden her er potensielt enorm (det er den ikke i DNB) og vi snakker ikke Lotto-odds! Jeg lar ikke denne muligheten gå fra meg, så får tiden vise hva som var smart. Og som vi vet - BergenBio er mye mer enn Covid-19. Mulig det må selges noe mer DNB i morgen …

6 Likes

Grei oppsummering av den siste ukens utvikling fra forskning.no idag: https://forskning.no/virus/norsk-britisk-kreftmedisin-skal-testes-pa-britiske-covid-19-pasienter/1679059

“Forsøkene skal allerede være igang” :sunglasses:

10 Likes