Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

… og husk at de trenger ikke være SÅ effektive. Det er ytterst få medisiner som virker på COVID-19. Klarer de å få en viss % med effekt så vil det bli ultra-fantastisk

1 Like

Jeg mener det er myndighetene som tar denne regninga. Det er litt av årsaken også til at jeg tenker at her får de kanskje en eventuell gratis produksjon selv om det skulle til slutt ende opp med at det ikke brukes på covid 19.

3 Likes

Hvis de allerede har tatt medisinen i bruk i UK, så kommer det melding ganske kjapt hvis pasientene kvikner til.

1 Like

Må gi betydelig bedre resultat enn remdesivir, men det skal igjen ikke så mye til. Treffer bgbio iht forventning, da tar det nok ganske fort full fyr her. Største problemet blir å dekke demand og skuffene unna :moneybag:

1 Like

Tror ikke den må gi ebtydelig bedre resultat enn Remdesivir, nei… – like god effekt, milde(re) bivirkninger og enkel behandlingsform (pille) gjør susen… Tror også det kan være plass til begge inntil en bedre behandling evnt skulle dukke opp…

8 Likes

Vel da er vi uenige der. Ikke mye forskning som støtter opp effekt av remdesivir. Intet på reduksjon av dødelighet. Med proof her vil vi ha en innertier.

2 Likes

Algoritme-skremsler er jeg for lengst blitt immun mot, i motsetning til Covid-19. Her skal treet ristes litt før videre opp. Flott det! -Jeg benytter muligheten til å øke - Har tatt 8K så langt i dag til under Emi pris.

5 Likes

Fra minne var vel p på like over 5 på effekten – trenger bare litt flere pasienter (høyere n), så blir den statistisk signifikant, samt beviselig reduskjon i antall sykehusinnlagte dager (p under 5) –
Totalen der er gode tall det når det ikke finnes noen alternativ, soc og regular approvals – og den effekten vil holde i lange baner for bemcentinib gitt ingenting annet på markedet og bedre bivirknings- og behandlingsprofil…

Edit: Så ja, der får vi bare være enige om å være uenige :wink:

1 Like

Hadde man satt emisjon senere kunne vi fått ny ath

1 Like

Litt av noen tidslinjer nå i forhold til “vanlig” biotech: UK armen av Remdesivir studien rekrutterte “147 patients in 12 days” i henhold til Bioworld artikkelen lenket i Fundamentaltråden.

7 Likes

Er det skrivefeil på skjermen min eller er det 720 mill i omsetning idag…

211mill på min

1 Like

Alt i alt så er det imponerende å hente så mye penger på så kort tid etter en bra kursoppgang. Så får enn bare se hvor lenge emisjonen legger press på kursen denne gangen :slight_smile:

1 Like

Helt fram til det kommer en lekkasje, et snev av positiv info. Da sier det “BOOM”!

1 Like

Problemet til remdesivir, er at det er shitdyrt, vanskelig og lage. Lite effektivt, og for enkelte pasientgrupper… Mer dødelig.

2 Likes

inkluderer emisjonsaksjene på 37,50 – ikke reellt…

2 Likes

Noen kjøpte vel de aksjene også? Kan vel like gjerne telles med det som robot trading for hver 5-øring opp og ned??

1 Like

Kjøpte litt til i dag. Har planer for å øke enda litt til når de første infodryppene kommer. God speed!

2 Likes

Tok et kjøp i dag og nesten 40k, så får se hvordan det utvikler seg fremover…

3 Likes

Jeg håper ikke bgbio selger seg lav heller, men fornuftig. Nå sitter pengene løsere enn noen gang så at det blir koner av dette, er det liten tvil om. Ligger trolig noen føringer på pris i avtalen med UK i det minste. Gir den ønsket effekt er det mange nasjoner som står med pengene i hånden.

Er det noen som har lagt hodet på blokken å gitt kursmål ved suksess?
Ingen PCIB investorer her? :smiley:

1 Like