Er det ikke litt vondt med så store eiere som dette? Imo beste fyr som kan ligge bak men hva faan er det ikke 1/4 av selskapet?
Jeg blir usikker, har ikke noe grunn for det.
Er det ikke litt vondt med så store eiere som dette? Imo beste fyr som kan ligge bak men hva faan er det ikke 1/4 av selskapet?
Jeg blir usikker, har ikke noe grunn for det.
Og problemet er ?
Han må dobble før det er et problem.
Mohn, har en kold kalkyle på at efterårets meldinger bliver ultra positive. Hvis det bliver tilfældet får han ustyrlig mange midler at lave filantropi for og det er godt for alle i Norge. Måske han også kan levere lidt i DK
LASTER OPP: Trond Mohn kjøper aksjer i BerGenBio.
17:31 - 6. juli
Trond Mohn-selskapet Meteva har mandag kjøpt 76.040 aksjer i BerGenBio til en gjennomsnittskurs på 38,00 kroner.
Totalprisen for disse aksjene kommer på nesten 2,9 millioner kroner. Totalt har Mohn nå kjøpt BerGenBio-aksjer for 10,2 millioner kroner siden forrige uke.
Etter denne transaksjonen eier Mohn gjennom Meteva over 22,2 millioner aksjer i BerGenBio, tilsvarende 25,63 prosent av aksjene i selskapet.
Selskapet endte mandag ned 0,3 prosent til 38 kroner. Hittil i år er selskap opp 59 prosent, og siste tre måneder har resultert i 147 prosents oppgang
Trond Mohn fulltegnet ikke ved forrige emisjon. Gikk fra 27 til 25% ish.
Kan det være taktikk da han har sett utviklingen etter de foregående emisjonene, og nå topper opp over børs da emisjonen ble fulltegnet likevel?
I hans posisjon ville jeg tenkt slik. La oss håpe det🤞
må jo skje noe med kursen nå får man tro🙂
Registrerer at enkelte tror TM driver og kjøper BgBio aksjer for å beskytte småsparerne. En god latter forlenger livet, så jeg takker for de innspillene.
TM er en mann som investerer ene og alene for at pengene skal yngle. Og for å si det beskjedent; det er han meeeget god til.
TM kjøper seg opp i BgBio fordi han ser stort verdipotensiale i selskapet. Og jeg tror han har helt rett. Og selv om han kanskje har en viss medfølelse for at småinvestorene i BgBio ikke evner å se det samme som
ham, så driver han ikke veldedighet.
BgBio blir en megainvestering! Bare gi selskapet noen uker/måneder så skjønner dere hvorfor TM hamstrer aksjer som andre tilsynelatende ikke vil ha.
Poenget var vel at resultatet av det han gjør er at han holder kursen over emisjonskurs, ikke nødvendigvis at det er med vilje at det hjelper småsparerne? Helt enig i at han ikke gjør det for å hjelpe aksjonærene, men for å støtte selskapet og forhåpentligvis tjene mye på det på sikt. Jeg er enig med han i at 37-39 er fine innganger og at caset bør bli mer verdt dag for dag mens vi nærmer oss svar på ACCORD og ASCO til jul. 2 triggere som kan gi Bemcentinib en klar vei til markedet og øke verdsettingen dramatisk ved gode resultater.
TM bedriver i aller høyeste grad veldedighet. Hadde TM lest din kommentar som får han til å fremstå som en høyrevendt kapitalist så hadde han nok kjøpt aksjene dine og kastet deg ut av BGBIO hehe.
Fullt klar over at han er gavmild og en raus giver. Men når det kommer til å tjene penger, er han en drivende dyktig forretningsmann. Og i så henseende skal man ikke undervurdere hans tøffhet. Det er faktisk mulig å være tøff i forretninger og samtidig være et medmenneske og raus gi er. Selv om slike personer tilhører skjeldenhetene.
Å være en dyktig forretningsmann kan fint gå overens med det å være gavmild. Når grunnlaget for TM sin investering i BGBIO er basert på å fremme helse i verden så forsvinner litt av poenget ditt med det å være en “tøff” forretningsmann.
Mannen ga trossalt bort 3.5mill til veldedig stiftelse etter å ha kjøpt bil til samme sum. Så fra mitt synspunkt så kan de “usle” 7mill han har brukt de siste dagene like gjerne ha vært “veldedighet” eller en form for statuering av selskapets verdi ovenfor småfolket :))
Ekstremt mye godt kan sies om Hr. Mohn. Han har vel gitt bort rundt 5 mrd allerede, inkl. skatt. Arvingene har fått det de skal ha og han sier at resterende 5,3 mrd vil han rekke å gi bort før han dør.
Men: posisjonen i Bgbio er ikke ubetydelig, det er åpenbart at han har troen på selskapet og at posisjonen ikke er ren filantropi på vegne av biotek-miljøet i vest, langt der ifra!
Er dette han?
Synes det blir direkte smakløst å mene at Mohn handler i BB av ren veldedighet.
At han er en gavmild forretningsmann er ikke synonymt med at han er det i forretningsverden, tvert imot.
Trond Mohn sitter ikke med slåbrokk på hytta med ipadden på fanget og trader (som andre her inne?). Han har en dyktig gruppe rundt seg som vet hva de gjør ihht en strategi.
Er han investert i noen andre biotech selskaper ?
Kanskje det groveste resonnementet jeg har sett på år og dag. Her var det snakk om 7 mill i cash, ikke bakgrunnen for en investeringspott på 25%.
Kanskje en kvikk lunch kan hjelpe på smaksløkene
Virker fortsatt dessverre som det er salgspress rundt 40
Sitter ferdig lastet fra 36, men vil gjerne inn på 4x - tallet nå