Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Jeg har lekt litt med ordreboken igjen er det bare å konstantere at det meste nok er algoer og nærvøse småfisk! Leser om en ny og dødelig lungebetennelse her … Kanskje vi sitter på en nøkkel der (og?). Uansett, jeg lar algoene styre på. Man kunne blitt fristet til å trade mer, men jeg har konkludert for min egen del at de stor pengene potensielt er å finne i å ri av denne lille uroen - rundt 36-45 ish området. Mitt bet er at dette området plutselig blir flyttet markant opp. Nyt fredagen godfolk. Kan melde om at solen skinner på BgBio / Bergen i dag :sunglasses:

9 Likes

Ja, det er jo ofte slik i etterkant, jeg hadde 10/90 sell on news / brudd kile ifm. Sachs Covid-19 forum.

Så kom endring i ACCORD som har med seg kortsiktig usikkerhet. Derav sell on news. Men gap’et ned på åpning så den kunne man ikke tradet spesielt godt.

Akil sin presentasjon synest jeg som nevnt var meget bra og ligger et godt grunnlag for inntreden av nye investorer.

Guiding er fortsatt samme og vi nærmer oss midten av juli. Kommer det topp line i sept/okt står triggerne tett opp mot jul.

2 Likes

Jeg er langsiktig veldig positiv til aksjen, bare frustrerende med disse 10% bevegelsene opp og ned :stuck_out_tongue:

I utganspunktet tenker eg at det blir vanskeligere å presse kursen ned til 35-ish nå når vår venn Mohn har vist at han lett kjøper på rundt/over emi kurs. Vi får se … jeg tok uansett 6,11 K i dag og er innstillt på å øke betydelig rundt emi-kurs ± … Det er forresten enda sol (ish) i Bergen og det hjemme-brygget ølet smaker fortreffelig - God helg :beers: :metal: :sunglasses:

8 Likes

Du er ikke den eneste som er med å plukker dippene. Tror fort det blir marathon for de som står utenfor.

2 Likes

Gikk ut av pcib, og plukket 14,4 k selv i dag. Fikk nok av hylekoret inne i pcib tråden… Mulig det viser seg å være tidenes bomtrade, men det får heller være :slight_smile:

4 Likes

Ja, den tråden er noe for seg selv, men ikke la slik støy påvirke dine beslutninger.

Det var vel egentlig en maildialog fra Ronny(cfo) som gjorde at jeg fikk kalde føtter. Dårlig samsvar med guiding fra PW og mail fra CFO. Men fikk en fin profitt, som gikk inn i BGBIO i dag. Har egentlig tenkt å se om jeg kan svinge bgbio litt i tiden fremover mot avklaring i Accord.

1 Like

Jeg tror begge blir i nærheten av gull, usikker på hvilken som tar av først, men kan godt bli BB med plutselig melding om fase3

Det er jeg helt enig med deg i :blush: frykter bare at den neste børsmeldingen i PCIB ikke blir like fantastisk som hylekoret håper på, med påfølgende kursras. Kan være like greit å gå inn etter en bekreftelse akkurat der. Tror gullet er nærmere i BGBIO. Blir det en fin oppgang der, så kan jeg heller gå inn i PCIB igjen. Spennende tider iallefall!

Hehe, ja. Noen sitter nok med urealistiske forventninger, selv om farmasektoren er spesiell ift prising på godt og vondt.
Bemcentinib tror jeg vil vise seg vanvittig viktig😀

Får verden først øjnene op for BGBIO, når de rammer Accord. Mærkelig udvikling i kursen de seneste dage

1 Like

Ja, det gjør jeg og. Vi får snart svaret :blush:

Idag er det største antal CoVid19 tilfælde registreret på et døgn og ny lungebetændelse brudt ud.

Det er bare med at få bemcentinib klar til markedet

3 Likes

Hadde vært utrolig om Bem hadde vist særdeles gode resultater i studien nå :smiley:

Pneumonia ja?
Passende å dra frem denne fra tidligere i vår hvor de har brukt bemc på RSV infeksjon med påfølgene lungebetennelse (pneumonia)

https://www.jci.org/articles/view/125505

5 Likes

Wow!
Hvis dette kan bekreftes i flere studier er det spennende.
Om Bem kan hindre bakterielle superinfeksjoner (bakterier sniker seg inn kjøkkenveien mens immunforsvaret er opptatt med å krige mot virus) ved enkelte (flere?) virale infeksjoner er det nærmest sensasjonelt.
Spesielt i land som sliter med resistens, hvilket snart gjelder alle land i verden.
Stemmer hypotesen er det grunn til å håpe at det gjelder andre bakt enn pneumokokker også.
Tenk hva det vil si mht mrsa, vre, esbl som i stadig større grad bidrar til å ta liv worldwide.

Det er jo seff et stykke vei å gå før man har evt bevis for Bems plass i slik behandling, men helt klart et veldig potent budskap i denne studien!

Edit: Greit å legge til at Journal Of Investigation har impact factor 12,282 og er et prestisjetidsskrift.

9 Likes

hei.når kommer d noe svar om hvordan dem ligger ann?

lasseht: Du finner svar lenger opp i tråden.

1 Like

Vet ikke om denne har blitt postet her tidligere, men her er video fra onsdagens debatt. BergenBio fra 21:35
https://view.vzaar.com/21735733/player

14 Likes