PCIB og nano vel?
80 %…?
Medisinen er også vært testet i Norge. Men grunnet det lave smitteantallet, har ikke testutvalget blitt stort nok til at man kan dra noen form for konklusjon.
– Totalt har vi vel rundt 150 pasienter i Norge, og opp mot 30 av dem har har fått Remdesivir. Vi har ikke sett noen alvorlige bivirkninger. Men det er helt nytt, så vi har ikke full oversikt over bivirkninger ennå, sier han.
Aukrust påpeker også at viruset antagelig ikke kan stanses kun ved hjelp av et antiviralt medikament, slik som Remdesivir, når personer havner på intensivavdelingen.
Årsaken til at jeg solgte meg ut av NANO i sin tid var at en viss italiener med navn Costa holdt tilbake info. Da dette kom frem våren 2018? mistet jeg tilliten til ledelsen og solgte meg ut. I etterkant har det vist seg at jeg traff bra.
Men jeg har ikke noe grunnlag for å uttale meg om dagens ledelse eller selskapet forøvrig i dag.
Ønsker alle NANO aksjonærer lykke til!
Når du ikke vet noe burde du ha vett til å holde brødboksen lukket og ikke spekulere. Jeg har ikke uttalt meg verken om dagens ledelse i NANO eller om ledelsen i PCIB.
Jeg mener det om nano og PCIB. Jeg satte spørsmålstegn bak slik at det ikke skulle fremstå som at jeg la ord og mening i din munn men heller undrende til om vi hadde samme mening.
Så skifter vi over til tema bergenbio og lar persondiskusjonen ligge.
Antar du sikter til Godfrey her. Vi skal nok komme tilbake til denne etterhvert som FOMO’en øker her i ukene fremover.
Jeg har hatt fomo i en ukes tid
Mente vel mest at å bruke ordet “bløffmaker” om CEOs i andre firmaer er dårlig stil – og ville vise til en påstand som like gjerne kan falle inn under den kategorien --> så kanskje ikke dette heller er riktig firma for han…
(Men burde kanskje latt være for jeg har godt håp om at Bergenbio kan bli bra på flere områder og har selv aksjer…)
Hele den perioden med REK-avslaget har satt dype spor i de som satt tungt i NANO i den perioden der, det endte jo også opp med at han måtte gå til slutt. Men enig at man bør være litt forsiktig med såpass harde karakteristikker.
Det som gjør meg såpass hyped på BGBGIO er at Godfrey helt på eget initiativt tok opp Bemcentinib og Ebola i desember i fjor, før covid19 var kjent.
Det var jo ikke tatt ut av luften. Vi har jo bl.a. Dowall et al. fra 2016:
"Using live EBOV, eighteen candidate compounds were screened for antiviral activity in vitro. The compounds were selected on a rational basis because their mechanisms of action suggested that they had the potential to disrupt EBOV entry, replication or exit from cells or because they had displayed some antiviral activity against EBOV in previous tests. … The three most promising compounds (17-DMAG; BGB324; and NCK-8) were further screened for in vivo activity in the guinea pig model of EBOV disease. Two of the compounds, BGB324 and NCK-8, showed some effect against lethal infection in vivo at the concentrations tested, which warrants further investigation "
Etter min mening helt kurant å ta det opp. Jeg har også kritisert ham for denne uttalelsen, fordi jeg synes han samtidig skulle ha lagt frem de data han bygget 80%-estimatet på, og disse dataene var ikke tilgjengelige for allmenheten i mai. Han måtte derfor forsøke å snakke seg bort fra det da han ble konfrontert på Q1-presentasjonen i mai.
Det er såvidt jeg vet bare prosentangivelsen han har sagt at er tatt ut av “kontekst”:
“I think there’s an 80 per cent probability of it working and being of benefit to patients”
Resten er litt vanskelig å si at er tatt ut av COVID-kontekst:
Mr Godfrey said of bemcentinib: “I’m expecting something bigger because it’s so different to anything else that’s been tried. We are stopping the virus surviving.”. When the drug was used in the laboratory on live SARS-Cov-2 – the coronavirus that causes Covid-19 – it showed “some very big effects that dwarf what I’ve seen” from other drugs, said Mr Godfrey. "So I’m extremely optimistic and think there’s going to be something quite profound [in human trials].
80% var nok et uttrykk for hans magefølelse etter å ha sett de samlede dataene.
Vel så interessant som hans estimat er det at det er disse dataene som er grunnlaget for utvelgelsen til deltakelse i ACCORD. Det må bety at det er flere enn Godfrey som har vurdert det slik at det er en god mulighet (dvs sannsynlighet) for at bemcentinib er effektivt mot coronaviruset hos pasientene som deltar i ACCORD-studien.
Det blir interessant å se dataene etterhvert som de blir tilgjengelige. Det bør de bli, ettersom ACCORD slik jeg har forstått det er en offentlig finansiert studie (Funded by the Department of Health and Social Care (DHSC) and the UK Research and Innovation (UKRI), this collaborative programme – known as the ACCORD (Accelerating COVID-19 Research & Development platform) – aims to get an early indication of drug treatments’ effectiveness in treating coronavirus)
Er dette konkurranse?
hvilken BP er det?
Du glemmer helt at covid19 er et sidespor for BergenBio.
Codvid19 er en kortsiktig hype som gir BergenBio den fantastisk mulighet til å kapitalisere selskapet opp og skape blest om bemcentinib. Men det blir nok aldri snakk om å bruke bemcentinib i store volumer mot covid19 tror jeg
Tror du at BergenBio var priset mot isch 38 uten Covid greie?
Vel, BerGenBio har vært over kr 50 før vi skrev 2020, og Arctic hadde vel kursmål på 65 før ACCORD-studien ble meldt i april i år.
Hvor mange aksjer var det da?
Det kan være bare luft og kjærlighet fir min del, men så lenge store aktører handler kursen opp og jeg tjener masse penger så kan det være så mye hype det bare vil.
Rasjonalet er suverent.
InVivo skrev: “Codvid19 er en kortsiktig hype som gir BergenBio den fantastisk mulighet til å kapitalisere selskapet opp og skape blest om bemcentinib. Men det blir nok aldri snakk om å bruke bemcentinib i store volumer mot covid19 tror jeg”
Selskapet er ikke avhengig av den antivirale effekten til bemcentinib, eller bruk mot covid-19. Det holder lenge med kreftbehandlingen. Men data som er publisert så langt tyder nok på at den antivirale effekten er mer enn en hype. Det vil vise seg. Nå er det ikke veldig lenge til vi får ACCORD-data…