Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Gjør deg selv en tjeneste å bare mute meg. Jeg har tatt imot +50K de siste 2 ukene når vår (u)-venn Mr. Algo har prøvd å presse kursen lengst mulig ned … Jeg har vært tydelig på at jeg har økt selv om jeg var ferdig akkumulert Pga. Min tro på casen! At jeg da samtidig kommuniserer at jeg har redusert litt av det jeg har tatt imot, tror jeg faktisk noen kan sitte pris på. Er det for deg ingen verdi i å vite hvordan en topp 50(30) aksjonær tenker/agerer (?). Sjallabais!!!

30 Likes

Setter pris på dine innspill og meninger :+1:

3 Likes

Hvis det kommer nye data, kan det tenkes at de oppjusterer før ACCORD-resultater. Men det er ikke nødvendig. De setter en “nedre grense” som man selv kan justere med data de ikke har tatt hensyn til.

Hakke peiling på hvem du er, men tydelighvis en av Big Boys . Hadde jeg vært på topp 30 så trur jeg jaggu jeg hadde holdt kjeft om det.

Skrytepave !!

1 Like

Foreslår vi kjører en mer hyggelig tone. Er heldigvis mulig å dempe folk.

16 Likes

morro at den stiger.håper d varer :slightly_smiling_face:

Veldig interessant å lese analysen! Takk for linken …:pray::+1:

1 Like

Fint om folk ikke bruker klovnefjes på innlegg de misliker. Så lite respekt for hverandres synspunkter bør vi ikke ha.

10 Likes

Folk som bruker ufine kallenavn på andre her er jo klovner, hvertfall der og da.
Så da fortjener de kanskje det?
( inkludert meg selv av og til :sweat_smile:)

1 Like

Ny dag og nye muligheter. En dag nærmere både det ene og det andre, men viktigst som BGBIO aksjonær er nok at vi går mot en avklaring i Bemcentinib sin rolle ifm Covid-19.

Der er rett nok mange kandidater som utprøves, flere fra langt mer kjente farmasiselskaper enn BGBIO. Noe som gjør at mange investorer fortsatt tviler på at lille BGBIO vil nå opp i konkurransen med større og tyngre aktører.

Men vi må ikke glemme at Bemcentinib har få og ubetydelige bivirkninger. Sikkerheten er på plass og skal i utgangspunktet ikke gi negative overraskelser. Bemcentinib er utvalgt på bakgrunn av resultater oppnådd i vitenskapelige forsøk, sett opp mot hvordan covid-19 opptrer, og ikke basert på tilfeldigheter.

En av dem som burde kjenne Bemcentinib best har også uttalt at han tror det er 80% sjanse for at Bemcentinib har effekt mot covid-19.

I går slapp DnB en heller forsiktig analyse av BGBIO og vi så da hvordan markedet reagert og hvilken voldsom effekt det fikk på alsjekursen. Hva tror dere vil skje den dagen BGBIO eventuelt slipper en melding om at Bemcentinib har effekt på Covid-19?

Dersom så skjer vil poster som ligger ute for salg bli trukket så snart selgerne oppfatter hva som skjer, og kjøperne vil flokke seg om BGBIO som fluer rundt fluepapir. En kraftig økning av kjøpere og next to nothing av aksjer til salgs vil dra kursen til himmels som månerakett.

Når det skjer? Ja, den som visste det. Kan hende det ikke skjer, men jeg kan ikke fri meg fra tanken fra at Bemcentinib er sikker, den medisinske virkningen er kjent, forskerne har etterhvert en god forståelse for hvordan covid-19 angriper kroppen. Man har i tillegg sett den meget positive virkningen av Bemcentinib på en kreftpasient som også var smittet av covid-19. Oddsene for suksess burde være akseptable.

20 Likes

Indeed!! Og igjen - Covid-19 er bare jokeren i casen :smiling_face_with_three_hearts:

7 Likes
5 Likes

Noe om accord. Ellers lite å spore på webben: https://forskning.no/epidemier-medisiner-medisinske-metoder/forskere-meldte-tidlig-om-lovende-behandlinger-av-covid-19-hvorfor-uteblir-de-store-gjennombruddene/1715904

2 Likes

Takk, det var faktisk meget informativ lesning!

Bra artikkel. Men utrolig at journalisten i forskning.no kan få seg til å skrive at bemcentinib er et monoklonalt antistoff:

“ACCORD skal velge seks legemidler for testing - fra en liste på over 200 kandidater. Det første legemiddelet som ble valgt ut var norskutviklede bemcentinib fra firmaet BerGenBio. Dette er et monoklonalt antistoff, opprinnelig utviklet for å bekjempe kreft.”

Må vel tro at noen lesere gir beskjed, så det blir rettet om ikke lenge…

“BerGenBios ledende produkt, bemcentinib (BGB324), er en selektiv, kraftig Axl
kinasehemmer av type “small molecule” Axl hemmer som inntas gjennom munnen.”

Kommer nok av BGB149: "Selskapet utvikler også en diversifisert pre-klinisk pipeline av potensielle

legemiddelkandidater, inkludert BGB149, et anti-AXL monoklonalt antistoff."

https://newsweb.oslobors.no/message/446554

Jeg tviler på at journalisten har forvekslet bemcentinib med BGB149. Hun har jo skrevet “bemcentinib”, som jo er langt mer kjent enn BGB149.
Mest sannsynlig har hun ikke satt seg inn i dette i det hele tatt, og bare gjenbrukt uttrykket “monoklonalt antistoff” fra andre steder i artikkelen. Skuffende fra forskning.no, som jeg ville ventet gjorde en litt mer grundig jobb enn e24 m.fl.

3 Likes

Breaking fra forskning.no ?? 40 sykehus og god rekruttering meldes. Kan komme drypp her før vi aner…

4 Likes

Hm, ja, “over 40 sykehus” er vel ny info, og i så fall positivt mtp hvor lenge til det kan komme resultater. Det gir håp om at vi kan få nyheter nærmere starten enn slutten av det guidede tidsintervallet.
Opprinnelig var det nevnt bare 6 sykehus, og deretter 12 sentre.

1 Like

når var svar på studien ventet å komme ca?