Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

En gang mellom aug og okt.
Nå skriver vi straks aug, så kanskje vi snart bør i gang med ACCORD-data-rallyet.

I motsetning til PCIBs “AZ-avtalefrist”, så har vi ikke en fast dato å forholde oss til. Kanskje kommer det kastet på oss over natten, som i april. Tenker spenningen øker noen “%” her når vi nærmer oss skolestart.

1 Like

Antall sykehus i i ACCORD og de som rekrutterer til Bemcentinib er ikke det samme.

Kan du utdype?

ACCORD består av flere studier, alle studiene blir ikke gjennomført på samtlige sykehus.

Jeg har ståltro på Bemcentinib mot covid-19, men er veldig lite komfortabel med sannsynlig tilgang på pasienter i uk.

Innleggelser i England (55 mill innbyggere) har falt kraftig og er nå kun noen ti-talls.

1 Like

Har du referanse?

Det jeg har er følgende:

Forskning.no skriver: “ACCORD skal velge seks legemidler for testing - fra en liste på over 200 kandidater.”.
Dette stemmer bra med det ACCORD oppgir: “Candidates: Bemcentinib, Medi3506, Acalabrutinib, Zilucoplan, Nebulised Heparin”

Så skriver forskning.no at de har vært i kontakt med ACCORD: “Kommunikasjonsavdelingen ved ACCORD oppgir til forskning.no at de er i gang med rekruttering på over 40 sykehus i Storbritannia. Men så langt har ingen resultater blitt publisert.”
ACCORD skriver: “Overall, it is estimated that approximately 12 centres and investigators will initially take part in the study. It is estimated that up to 1800 patients will participate in the overall study.”

Jeg har forstått det slik at flere kandiater skal testes mot samme kontrollarm (SoC), og det skal randomiseres. I så fall gir det mest mening at man kjører både kontrollarm og kandidater ut på alle studiesteder. Men de ulike kandidatene skal jo administreres på ulike måter, så da bør man ha en kontrollarm for inhalasjon, og en for tabletter, osv. Om noen har mer info om oppsettet her, så kom gjerne med det.

Edit: Selv om det er randomisering så er det ikke en dobbeltblind studie. Da bortfaller antakelig behovet for egne kontrollarmer for hver administrasjonsform.

Ja, det reduserte antallet innlagte taler for at det tar lenger tid å få data. Har vi noe info om at det er grunnen til at de utvider antallet sykehus?

Ellers ser det ut til at antallet smittede øker igjen i Europa:

“We had the lockdown, which reduced the number of sick people, and then a little while later we saw a reduction of the concentration of [COVID-19] in the wastewater,” Mr Moulin said.

“What are we seeing since the end of June? We’ve seen some locations that were negative [for virus traces] and are becoming positive.”

Ikke som jeg har fått med meg, men min antakelse er at det er årsaken.

Ang smitte så har den sluttet å falle i uk, og er muligens på vei opp igjen.

Så vet vi at det tar noe tid før innleggelser skjer.
Jeg håper de har kommet langt nok i fase2 til å kunne konkludere med at Bemcentinib har en god effekt, og så umiddelbart går igang med fase3 i UK + Brasil.

Ca 1000 nysmittede daglig uk.testet pos altså

Godt å se dere holder koken, har hatt meg 2uker ish uten å logge inn her og sjekke kurs TA etc. Ferie modus oppnådd.

Føles godt å sitte i bgbio nå, q3 og q4 har potensialet til å sette en ny standard for biotech i Norge.

Fortsatt god sommer, kamerater​:v::blush::sunglasses:

6 Likes

hm.føler at dette er den største jojo aksjen som er på oslo børs,taps sluk,og opphausa aksjer så d holder :expressionless: taps sluk er d noen aksjer jeg har tapt mest på så er d denne :hot_face: mista troa på denne.

1 Like

Den har jo bare beveget seg opp og ned mellom 32 og 45 fram og tilbake, hvordan kan du ha tapt så mye?

Vet foreldrene dine at du trader aksjer?

4 Likes

Huske å ikke kjøpe på topp og selge på bunn🤪best å sitte i ro båten når det vugger vel.

ligger mye i minus kjøpte mye når den blei hausa opp. 43. og da sier d seg sjøl når man sitter med mye over 10000aksjer.

Strategien var vel å vente på ACCORD resultat? Ingen av case-triggerne det ble snakket om da/fortsatt blir snakket om har kommet enda. Så hva kursen gjør i mellomtiden er vel irrelevant?

1 Like

ja får tru dem får fingern ut av rompa sånn at d snur opppppp og vidre oppppp;-)

Komfirmasjonspengene?

Dette er ikke noe å le av. Støtter ham helt og holdent.
4 kroner i minus på biotekaksjer er ikke ofte vi ser på Oslobørs. Noe er skikkelig muffins her! :slightly_smiling_face:

4 Likes

Dette er helt sikkert diskutert mange ganger over (beklager litt latskap), men; Hvilken informasjon får vi innsyn i dersom Bencentinib går videre til fase II i ACCORD? Kun at de går videre, eller også innsyn i resultater (effekt vs SoC, antatt profylaktisk effekt, etc)?