Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Jeg la denne først på BGBIO teknisk analyse, men endte opp med så mye prat på slutten, at jeg tenker den like godt kunne vært publisert her…

Uvanlig mye peker ganske så flatt rett frem for denne nå. Se hvordan både MA9 og MA50 ligger nær dagens kurs, og RSI nær 50.

Men det er heller ikke TA som styrer denne utover timer, dager og kanskje få uker. Det avventes nyheter.
Fordi det er håp om positive nyheter, om ikke veldig mange uker, og fordi flere analytikere har kursmål som ligger godt opp fra dagens kurs, er det ikke grunn til å vente at den skal sige ned fra nivået den nå har stabilisert seg på. Vaksinenyheter, eller rød børs, kan dra ned på kort sikt, men dette balanseres av økende smittetall, og økende forståelse for at en vaksine vil ta tid, og at det vil bli behov for medisiner mot COVID en god stund fremover. I sum kan derfor spenningen og forventningene til ACCORD-dataene bli den sterkeste kraften de neste ukene - og spesielt hvis BGBIO-hausserne mobiliserer like godt som PCIB-hausserne har vist seg å kunne gjøre.

1 Like

Regner med du spøker?
For de som faktisk tror personen har 10.000 aksjer, så er han eventuelt da 40K i PAPIRTAP ved 4 kr nedgang.
Setter man 500K + i biotek, så må man regne med store svingninger.
Har vært over en halv mill i minus i Nano, uten å sutre og bæse her inne om det, eller komme med konspirasjonsteorier ala fake månelanding, 9/11 osv :grin::wink:

1 Like

Hva har skjedd her? Har mobberne tatt over? Vennligst les retningslinjene. Mobbere er for øvrig svake mennesker.

1 Like

Ble litt mye person og litt lite sak, skjerpings. Så slipper jeg å kjøre mute knappen

1 Like

Så går vi over til sak igjen. 10k er mye aksjer men det finnes folk med hundretusen ++ bgbio aksjer på forumet.

3 Likes

Bill Gates har tro på utviklingen av en vaksine mot coronaviruset, men advarer mot at det vil kreve et enormt høyt antall doser for å overvinne viruset. I et intervju med CBS sa han at ingen av vaksinekandidatene så langt ser ut som de vil fungere med kun en dose, noe som var håpet i starten. For å blokkere all smitte antar Gates at 70-80 prosent avpopulasjonen globalt må være dekket.

Heisann! Skjønner at minus er kjipt. Ved å kjøpe nå har du tatt et bet på at ACCORD dataene er gode/at de tas videre til fase 3 der. Dersom de gjør det skal vi opp mot 200 kr, dersom ikke ned på 20 tallet før den legger seg på 25-35 på kreft pipeline igjen.

Backupen for meg og mange andre er AML dataene i desember. Ergo kan det være lurt å ha noe krutt på lager ved ACCORD fail for å plukke billige aksjer da og sitte mot desember.

Biotek er vanskelig og mine vinnere så langt har vært mer flaks enn dyktighet, helt til jeg fant Bgbio i 2016 :wink:

Du vil kunne få igjen pengene dine før det da vi nok skal opp igjen på 40 før ACCORD dataene.

Bgbio er pdd eneste aksje på OSB som er ordentlig knyttet til vår tids største pandemi og når neste runde med smitte og evt nedstengning kommer så kan det tenkes at aksjen er motsyklisk med en faktor på 2-3 på bare forventning før ACCORD avklares.

Selv håper jeg på det som heter Interim avlesning, altså at avklaringen kommer før, feks mot slutten av august.

Lykke til som aksjonær, vurder å lette deg litt om du sitter for tungt, det kommer alltid nye muligheter i biotek er nå min erfaring.

25 Likes

tusen takk for god infomasjon og god folkeskikk, :+1: :slight_smile:

8 Likes

Flott info ekornet. Mye bra refleksjoner her på forumet.

Er selv med da jeg ser 3 gode indikasjoner for effekt på covid-19 og kan ikke finne flere hos andre konkurenter. Studiene har vist en fin bivirkningsprofil og håper at sammen med antiviral medisin at dette kan bli en standard behandling.

Kreftindikasjonene og sannsynligvis fibroseindikasjon (tror denne kommer) alene
har vel verdi langt over dagens kurs.

2 Likes

syes å d er rart at kursen ikke går opp,siden dnb har satt kursmål på 67kr pleier jo å virke litt, når sånne nyheter kommer.

Det virket jo, om enn kortsiktig. Accord er priset inn med ca 17 kroner aksjen nå, og de fleste synes kanskje det er nok nå i venteperioden.

Det blir kanskje trangt i døra igjen når det begynner å nærme seg top line data, men fram til da vil det sannsynligvis være sånn som det har vært til nå.

Hvis økonomien eller nervene ikke tåler at de 400 000 du har investert i BergenBio blir til 200 000 over natten, så vil jeg anbefale deg å redusere posisjonen din :slightly_smiling_face:

har nokk mer en for 400 000! tåleer d men er ikke noe morro å se den hoppe sånn ,og ja man er vel alt for utolmodig :slightly_smiling_face:

67,- er vel dersom accord dras i land?

ok.blir jo litt teit å komme ut med en aksjekurs på 67kr.når d er 50/50 sjangs for at dem får det til eller ikke.

Nei, går accord til fase 3 snakker artic 200kr går den i boks snakker vi betydelig høyere

4 Likes

Det er status Pt. Utvalgt til deltakelse i ACCORD.

Spiller ingen rolle, markedet priser annerledes, moderat risiko.

ok.men når kan man tro at den klarer å komme seg i fase 3? jeg sier tro :slightly_smiling_face:

Masse snakk om aksjekurs om at og hvis at sånn og sånn.

Sitter å leser litt på det faktiske rasjonale bak å forsøke bemcentinib mot covid-19, og er særs spent på resultatene om 1-2 mnd, men det jeg føler er litt underkommunisert på forumet, er den sterke interessen rundt AXL fra akademika og big pharma! Bare se på alle studiene med bemcentinib som sponses av sykehus/forskningssenter. Dette MÅ i min verden betraktes som et kvaltitetsstempel.

5 Likes

Det vet vi mer om i august - september

1 Like

DnB antar ikke 50-50, men 10-90 for Covid-delen (10% for å lykkes, 90% for å mislykkes), mens innen kreft regner de 20-80. Dette er jo svært forsiktig, husk lederen for BgBio har sagt 80-20 for at Covid studiet gir positivt effekt.

2 Likes