Men den 80 % bs greien som han har nevnt brukte han kun til å samle penger til en emisjon. Han gikk jo ut 3(!) uker senere og sa han var feilsitert og tatt ut av kontekst. Det er slike utspill for egen vinning som gjør meg lettere forbanna. Det er kynisk og burde ikke vært lov.
Det han sa var at han var 80 % sikker på at Bemcentinib ville kunne hjelpe pasienter med Covid-19. Avisene tolket og skrev at det var 80 % sjanse for at studiet ble vellykket.
Stemmer. Men hvorfor bruker han 3 uker på å korrigere avisene? Da har man en agenda.
“Last night, BerGenBio chief executive Richard Godfrey told The Mail on Sunday that he was ‘extremely optimistic’ the pill would save lives. ‘I think there’s an 80 per cent probability of it working and being of benefit to patients,’ he said.”
Her KAN han ha ment at b vil bli brukt som medisin mot en av de aktuelle indikasjonene.
Men det var sagt i et COVID-intervju, så det må i utgangspunktet forstås som å gjelde COVID.
Resten av uttalelsene er vanskeligere å si at er tatt ut av COVID-kontekst:
“But Mr Godfrey said of bemcentinib: ‘I’m expecting something bigger because it’s so different to anything else that’s been tried. We are stopping the virus surviving.’
When the drug was used in the laboratory on live SARS-Cov-2 – the coronavirus that causes Covid-19 – it showed ‘some very big effects that dwarf what I’ve seen’ from other drugs, said Mr Godfrey.
‘So I’m extremely optimistic and think there’s going to be something quite profound [in human trials].’”
Nå venter vi på publiseringen av dataene (angivelig fra Iowa) som han baserte uttalelsene på:
BerGenBios representant sa under COVID-konferansen i juli: “We have a good body of mechanistic and preclinical research supporting the rationale to treat covid. This is accumulating, and Wendy Maury, collaborator at the university of Iowa, is shortly going to be publishing data on that.”
Forøvrig i tråd med hva som ble opplyst allerede 29 april:
“Jeg er spesielt takknemlig og imponert over den viktige prekliniske forskningen som ble utført av professor Wendy Maury og teamet hennes ved University of Iowa, som oppdaget den viktige rolle som AXL har for EBOLA og SARS-CoV -2 ved å øke infeksjon og overlevelse i vertsceller. Hennes arbeid demonstrerte potensialet til bemcentinib som en mulig behandling for virus som COVID-19”
Når Godfrey sier “We are stopping the virus surviving”, så er dette sannsynligvis pga bemcentinibs evne til å styrke interferonnivåene. Dette støttes av kliniske studier med interferon, og gir grunn til å anta at sannsynligheten for at bemcentinib har en effekt mot COVID-19 ligger nærmere Godfreys 80% enn DNBs 10%. Når bl.a dette poenget omsider går opp for almuen er det som sjog skriver god grunn til FOMO utover i august.
Ja de utnyttet godt den boosten de fikk både av hans utsagn og at de var valgt ut til Accord. Så får vi se når vi får resultater her, jeg tror vi får en FOMO-effekt på kursen utover i august.
ja da skjønner jeg, hva dere snakker om, hvis dnb kan sette kurs 67 på den marginen. så regner jeg med att dette blir stort når d første tar av.
Bare å dytte inn 400 til på mandag kompis😜 Fra spøk til revolver. Du får tenke litt på å bli insider i samme slengen. Diskuteres mye interessant innen bio å mye «snacks» å henge seg på i et lodd eller to i disse tider så får du ta en beslutning mht å vekte deg litt ned å spille på flere hester.
ja. hadde alle hær gjort d så hadde muligens kursen stigi å
Ingen fare for at man behandling blir overfllødig
Finnes det tilfeller av virus som gjør det samme? Synes det virker så rart at stort sett alle virus kroppen tar imot dannes det anti-protection mot, men denne skal ikke gjøre det. Jeg mistenker det heller er mer mangel på forskning/vite hva de skal se etter i denne casen. Spesielt når det nevnes at beskyttelsen kan ligge i T-cellene.
Veldig bra innlegg
Skulle det vise seg at Bemcentinib hadde noen som helst form for forebyggende effekt så snakker vi ikke noen skarve hundrelapper per aksje. Da blir Bem historisk , og aksjekursen også!
God helg !
Jeg tror også immuniteten kan være bedre enn antistoffnivåene indikerer.
Men uansett vil det være en gullgruve for BGBIO om bemcentinib viser seg å motvirke infeksjonen. Til tross for at vi har hatt vaksiner mot influensa i mange år selges det fortsatt influensamedisiner for milliarder hvert år.
… også spent på glioblastoma forskningen/behandlingen med bemcentinib. Noen som vet (eller kan anta) tidshorisonten for når det kan komme foreløpige resultater?
Influensa?
Dette er vel selve rasjonalet bak bemcentinib og Covid-19. Det ser ut som viruset kan hemme kroppens egen antivirus respons(interferon) og at bemcentinib blokkerer denne muligheten og dermed lar kroppen ordne opp.
Går utifra at det menes glioblastoma multiforme som et den aggressive varianten her. Det er forventet overlevelse på bare noen mnd.Resultater bør derfor kunne komme ila noen mnd.
Southampton-baserte Synairgen har jo gode (foreløpige) resultater med å tilføre Interferon oralt, og at det gjør at pasientene ikke blir så syke.
Klarer Bemcentinib å få kroppen til å stimulere Interferon-produksjon selv er det gull.
Også for mange andre virus svekkes immuniteten ganske raskt, f eks ande corona-virus (forkjølelses-virus) og influensa. Det koster å opprettholde et forsvar, også for kroppen.
Influensa mutterer fra år til år. Men du får aldri sesonginfluensaen flere ganger.