Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Ja, bra PR med flere meldinger om fremdrift fremover: “in South Africa dosing is due to commence imminently. The Company is also in late stage set-up phase to expand the study to include additional hospital sites in India and expects to be in a position to update the market in the near future”

1 Like

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010650013

oppdateres daglig

3 Likes

Tnx :metal:

@eiken - vil du uddybe dine tanker?

1 Like

Noen som prøvde å kjøpe inn store poster idag. Måtte opp i pris. Lukter shortinndekning lang vei. Masse nyheter på vei nå. FPD i snart 3 land og melding om godkjenning i india. Kort tid sannsynligvis til et massivt kursløft her…BULL

13 Likes

Ganske morsomt å se disse robotene handle med seg selv, men hadde vært deilig om noen kunne kjøpt noen aksjer snart :rofl:

1 Like

Ganske merkelig når analysen gir utslag på bunn @30,20…

Oppgangen etter at ACCORD startet opp igjen er snart borte igjen…

Tynget av rød børs og short. Men ser det ligger noen med en stor håv og bunnfisker.

Vil tro shorts prøver å kjøpe tilbake litt nå. Det er risiko for dem å vente. Men de må samtidig jobbe for å holde kursen nede.

For øyeblikket er det stor ubalanse mellom kjøp og salg, så det bør gå opp.

På kort sikt blir det to etapper nå: Først bryte opp gjennom 31, og deretter 32. Så er veien fri.

Edit: Bunnfiskerne fikk >50000 aksjer til kr 30. Var det short som dumpet ut og økte innsatsen?
Men de klarte ikke utløse noe større stoploss. Nå blir det interessant å se om den henter seg inn.

bgbio dump

1 Like

Jeg trodde den der kursmanipulasjonen var ulovlig? Det er jo latterlig å se på. Og direkte komisk når stoploss blir trigget.

Har liten tro på at Covid-19 vil bli særlig innbringende for BgBio. Mye utgifter og meget usikker fremtidig inntjening.
Da er studiene innen kreftsektoren langt mer spennende. Her kan man vel forvente nyheter i november/desember etter hva jeg har skjønt?

Virker på meg som om noen øker shorten sin, ikke senker :stuck_out_tongue:
Salg av 90 000 på 30 nå virker smått desperat.
Kanskje på tide å plukke noen tusen aksjer til :smiley:

Det er riktig at analytikerne mener at minst 80-90% av verdien i BGBIO ligger i kreftbehandling, så covid utgjør kanskje kr 10-15 av kursmål på kr 60-80, gitt en lav sannsynlighet for at det slår til. Men, hvis det slår til, og bemcentinib kan brukes mot covid-19, så mener analytikerne at det ligger mye penger der. Så man må se på det som en mulig bonus, med en sannsynlighet som er større enn analytikerne i utgangspunktet har regnet inn.

2 Likes

For min del må marledet gjerne være skeptisk til Covid studiene så slipper jeg å betale for det når jeg øker frem mot AML tallene i vinter på ASH.

Når det er sagt så forventer jeg effekt ved Corona og da er det fort sent å bli med. Alt under 30 er et godt kjøp, alt med på 23-25 er penger på gaten. Under det selger jeg andre eiendeler/aksjer for å gå inn, en slik pipeline til pris rundt 1 mrd foruten cash på bok er et meget godt bet.

7 Likes

Enig! Jeg har økt med vel 15% i dag :metal:t3:

9 Likes

Ingen mohn-kjøp. Tar det som godt tegn på at mer action kommer snart

Hehe, godt tegn der uansett altså

Kjøper = godt tegn
Kjøper ikke = godt tegn

Håper vi får en melding om første pasient nå snart.

2 Likes

Fra HO Yngling HØ idag:

Jeg antar shorterne spekulerer i at BGBIO skal ned på positive nyheter om vaksiner. Så enkelt.
Problemet for verden, og positivt for BGBIO, er jo at det ikke er mer enn ca 40% av befolkningen i flere vestlige land som ønsker å ta vaksine. Om vaksinen er ca 80-90% effektiv, så er det altfor lite til å stoppe covid-19.
I tillegg vil ikke vaksinene være godt nok distribuert før i 2023-2024.
Vi antar jo alle sammen som sitter i BGBIO at vaksiner skal løse problemet med covid-19 en gang. At det skal komme godkjente vaksiner er allerede baket inn i kursen.

Et annet moment er at dersom BGBIO får godkjent covid-19 studien, så er veien til å bruke bemcentinib mot alvorlig influensa veldig kort. Forskere har identifisert markører som gjør at man lettere og raskere kan forutsi hvem som har størst risiko for å bli alvorlig syk med covid-19. Mye av dette vil også gjelde alvorlig influensasykdom. For BGBIO er det er viktig strategisk mål å få godkjenning for bruk mot covid-19, da det kommer til å gjøre veien kortere for å åpne for bruk på alle enveloped virus.

Redigert i dag kl 11:16

1 Like

Det er da man burde innse at man er biased :stuck_out_tongue:

I morgen! :metal:

2 Likes