Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Det er noen poenger der. Vaksinering kan nok komme i gang i 2021 (selv om det kan ta år før alle er vaksinert), men som nevnt i diskusjonen ovenfor trenger vi antivirale medikamenter i lang tid, ikke bare mot covid-19 men andre virussykdommer
(influensavirus er også et “enveloped virus” og “mice that are unable to respond to type I or II interferons due to a targeted disruption of the STAT1 gene are 100-fold more sensitive to lethal infection with influenza A/WSN/33 virus than are their wild-type counterparts”):

“Optimally, we’d have an oral antiviral drug you can give to more people earlier in the course of the illness,” Schooley said. Vaccines might not be 100% effective, “which is better than nothing, but we’re still going to have to rely on drugs and behavioral modifications for a long time to come.”

Selv om bemcentinib blir en gullgruve i kreftbehandling, vil positive resultater mot covid-19 bli en skikkelig bonus.

Opplever at folk her moderer seg veldig i forhold til inntektspotensialet dersom Bemcentinib er effektiv mot Covid19 og evt andre coronavirus.

Jeg er ikke matematiker men skulle vel tro at : Prisen for en kur Bemcentinib * ca hele verdens befolkning* flere runder med Covid = ganske mye penger.

Håper jeg får rett.

3 Likes

En ting du kan moderere der ganske med én gang er “ca hele verdens befolkning * flere runder med Covid”.

Å anta at hele jordens befolkning skal ha Covid flere ganger er vel å ta i?

1 Like

Ja det er jeg enig i. Moderer meg litt der . Men utover det skulle vel likningen stemme :grin:

1 Like

Volum bare snaue 300k, der ca 100k av det er forsøket på S/L dump rundt 30.
Om bare vi kunne få igang disse studiene så vi får litt kjøpspress blir dette bra :stuck_out_tongue:

3 Likes

Enigste forsvar er øke shorten?

Det stemmer ja. Lå i korta.

Etter at shorten er økt så siger vi litt ned på lavere volum i dag. Det er nettopp dette de ønsker. Men de lever farlig. Det skal kjøpes tilbake.
Noen som har sett mer på handelen i dag, utover dumpen jeg nevnte på kr 30 tidligere i dag?
Selv om de ikke fikk utløst noe stoploss, så har de antakelig forsøkt å jobbe gradvis ned før de evt har kjøpt litt tilbake - men det er ikke mye å få kjøpt.

Som flere andre her takker og bukker jeg for muligheten til å kjøpe mer på disse nivåene.
Den shorten skal bli styggvond å sitte med…

Tviler ikke et sekund på at disse shorterne (algoene) klarer å komme seg ut så fort de ser at det er momentum oppover. Enten stiger kursen på så stort volum at de kommer seg ut på veien, eller så er volumet så lavt at de lett kan selge kursen ned igjen.

Når det er sagt så er jo caset det samme enten man kjøpte seg inn på 33 eller 30. Er vel få som sitter i BGBIO med håp om 10% avkastning.

kan gå styggfort opp når de begynner å dekke, når neste mld kommer er det for sent. Så de burde kanskje dekke slutten idag+ imorgen, mulig news tors/fre?

2 Likes

Vanskelig å få kjøpt noe særlig under kr 30. Så litt motstand får de. :shorts: :axe:

Og vi ender i alle fall litt høyere enn 1D-closingbunnen på fredag, til tross for lavere volum. Og short har større gjeld.
Teknisk gunstig, for de som følger kort sikt her :grin:

2 Likes

Det tviler jeg ganske sterkt på.
Er ikke enkelt å dekke inn 800k på kort tid gitt det volumet vi ser på BGBIO; selv på gode dager!

Tipper de 800k har blitt enda mer i dag, så spørsmålet er hvor lenge de har guts til å sitte og manipulere her…

4 Likes

Foreløpig er de i pluss på BGBIO ihvertfall:
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Bergenbio&land=norway

3 Likes

I utgangspunktet skeptisk til shortnordic-tallene før jeg har etterprøvet dem, fordi det har vært feil i grafene deres tidligere. Noen andre som har kontrollregnet?

Edit: En første sjekk (som jeg må kjøre en revisjon på når det blir tid) gir meg 2.5 mill. Men, merk at dette er urealisert gevinst, gitt at de får kjøpt tilbake alt på dagens sluttkurs. Et par andre forutsetninger i modellen: Handel på gjennomsnittskurs (1D-close) de dagene de har handlet, og at hele inngangen er gjort 9 sept (noe som neppe stemmer, men vi har ikke info under terskelverdien).
Dette er ikke så langt unna shortnordics total på earned 2.86 mill, så ingen av oss er antakelig helt på jordet her. Men det er misvisende å si at de har tjent noe - vi vet ikke hva de har tjent før de har kjøpt tilbake.

Virker som både nano og bgbio sliter med shortere om dagen

800k aksjer og gevinst på 2,5 mill er ikke stort…
Skal ikke mye til før kursen er 40 og da er de kraftig i loss :stuck_out_tongue:

Skjønner ikke at noen tør shorte BGBIO med alt det positive som nå er på gang. Vil ikke forundre meg om shorterne får seg en skikkelig finansiell kilevink.

4 Likes

Det gjelder flere selskaper innen bio nå om dagen London :ok_hand:

1 Like

Mine foreløpige tall viser at de må kjøpe tilbake på maks snitt på kr 33 for å gå i null.
Det settes kanskje inn roboter for å holde igjen handelen når det begynner å stige.
Det optimale for å indusere testikulær kompresjon i kortbuksene nå er et raskt rykk opp til over 33, og bli liggende der. :clamp: :shorts:

4 Likes